|
کدخبر: 144868

نظر وزیر صمت درباره قیمت خودرو

وزیر صنعت معدن و تجارت انتقال وظایف این وزارتخانه به سایر دستگاه‌ها را از آسیب‌های آن ذکر کرد و گفت: با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده وظایف وزارت صمت در حال بازگشت به این مجموعه است.

خودرو نظر وزیر صمت درباره قیمت خودرو

علیرضا رزم حسینی در نشست با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: تجارت خارجی، فولاد، قیمت‌گذاری در کالاهایی مثل خودرو با وزارت صمت است اما افراد زیادی در آن دخیل هستند که با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده وظایف دوباره به این مجموعه در حال بازگشت است.

وی تامین معیشت مردم را از وظایف مهم وزارت صمت دانست و ادامه داد: چندین متغیر اقتصادی مستقیم بر معیشت مردم تاثیر دارد که نخستین آن تغییر نرخ ارز است و صنایعی که به نرخ ارز وابسته‌اند با تغییر آن، متاثر خواهند شد. از سوی دیگر زمانی که حجم زیادی حباب پولی در کشور وجودداشته باشد به سمت سرمایه‌گذاری بر محل‌هایی مثل مسکن، خودرو و مواردی از این قبیل خواهد رفت که باز هم بر بازار و تامین معیشت مردم تاثیر خواهد گذاشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: پیش از این کسانی که ارز حاصل از صادرات را به چرخه نیما عرضه نمی‌کردند مشمول پیگیری قضایی می‌شدند، اما واردات در مقابل صادرات آزاد شد تا به راحتی بتوانند تعهد ارزی کرده و با این روند ترخیص کالاهای مانده در گمرک حل شد.

سیاست های جدید گره گشاست

وی ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی را گره گشای مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و خواستار تمدید اعتبار مصوبه شورای‌عالی سران برای تصمیم‌های ستاد تنظیم بازار به خصوص در این شرایط حساس کنونی شد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: ستاد تنطیم بازار مصوبه‌ای از شورای‌عالی سران قوا داشت که به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده بود تا وزارت صمت با این ابزار اجازه کنترل بازار را داشته باشد. اما از ابتدای سال این اعتبار به پایان رسید و ستاد دیگر توان مداخله در کنترل کالاهای صادراتی و اقدام برای کنترل بازار در برخی اقلام را نداشت.

وزیر صمت گفت: در فرآیند فعلی با تاخیر حداقل ۳ ماهه در تصمیم گیری، تایید و اجرا مواجه خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب در بازار فاصله زیادی وجود دارد، خاطرنشان ساخت: مجوز فروشی، امتیازها و انحصار، امضاهای طلایی، فساد، رانتخواری و هزاران دلیل دیگر باعث افزایش قیمت در فولاد، خودرو و بازار شدند، اما در خط مقدم برای مقابله با این فسادها هستیم.

رزم حسینی ادامه داد: در فولاد ظلمی به مصرف‌کنندگان می‌شد و کالایی که در داخل تولید می‌شد با قیمت جهانی به فروش می‌رسید. ما شروع به کنترل قیمت کردیم و شیوه‌نامه عرضه محصولات فولادی در بورس را ارائه دادیم که در همین زمینه قیمت ۱۶ هزار تومانی میلگرد به زیر ۸ هزار تومان رسید.

تمرکز فعالیت‌های صنعت خودرو در سازمان ایدرو

وزیر صمت با بیان اینکه پذیرفتنی نیست که ملت ایران خودرویی با ضریب اطمینان و قیمت مناسب نداشته باشند، خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های صنعت خودرو در سازمان ایدرو متمرکز شده تا هم انحصار شکسته شده و هم زیان خودروسازها رفع شود.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و نقش مهم وزارت صمت در تامین معیشت مردم در این برهه حساس کنونی، خواستار حمایت همه ارکان نظام از مجموعه وزارت صمت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های این وزارتخانه شد.

 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    راستش را بگو همتی چی بهت گفت ۷روز پیش که اومده بود پیش شما .

  • علی ارسالی در

    این مردک هم مثل جهانگیری آمده بریند تو ص نعت خودرو سازی و قفلش کنه

  • ناشناس ارسالی در

    هروقت کم آوردندافزایش قیمت ..فولادکه ازش هرکردواصفهان میادکارخانجات هم دراختیارخو دتان است.پس درساخت خودروهم که ۲۰۶ وپژوپا رس ۲۰ سال فبل می سازیدوشرکت تسلانیست که دریک روز۷ میلیارددلارسودآوری کردپرادو۲۰۰ ۶هم که حدودیک میلیاردتومان درایران است.. .پس لطفابجای افزایش قیمت نیروهای مازادبا زاریابی وفروش راکم کنیدبجای آچاربدستی یا سرشان توگوشی ویاشوخی ومسخره بازی وآخرش ح قوق خوب واضافه کاری روی سایناو۲۰۶ می کشی دکدام فناوری جدیدهنوزموتورپیکان برروی آر یسان است

  • مهرداد ارسالی در

    کدام خودرو سازی خدا ازتون نگذره که ماشین ی که هنوز نساختین پیش فروش میکنید. مرگ ب ر سایپاو امریکا

  • علی ارسالی در

    خجالت بکشید به جای اینکه قیمتها رو کنترل کنید به تورم و گرانی خودرو دامن میزنید ، چرا خودرویی که کارشناسان بی طرف یک سوم قیمت کارشناسی میکنن ! ۳۰٪ دیگه گرون میکنید فقط به این دلیل که خودروسازها زیانده هستن ؟!!! درشو گل بگیرین یعنی باور کنیم بخاطر بیکار نشدن ۳۰۰ هزار کارگر دارین این سیاست اشتباه و در واقع دزدی رو اجرا میکنید؟! شما که از گرونی نفع میبرید این ما هستیم که از شدت فقر و تورم یک قدم تا مرگ بیشتر فاصله نداریم ! لعنت خدا بر شما

  • حمیدی ارسالی در

    وزیر محترم صمت اگه واقعا فکر معیشت مردم هست، خیلی وقتش رو‌نمیگیره یه سر به شرکت رامک خودرو بزنه ببینه این شرکت از خدا بی خبر الان نزدیک چهار سال هست چه بر سر مشتری های خودش اورده و هیچ کس هم جلو دارش نیست.
    لطفا شعار ندید
    دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

  • ناشناس ارسالی در

    اگه هم شرکت خودرو ساز زیان میبینه هم مصر ف کننده واقعی بدبخت میشه پس این چه سو م دیریت مسخره ای است که درش را گل نمیگیرین تعطیلش کنید از خیر صنعت خودر سازی میگذر یم وهمه راحت میشیم

  • ملو ارسالی در

    خخخخخ بی وجدانی تا این اندازه ندیده بودیم

  • خسته.!!! ارسالی در

    این مسئولین بی لیاقت فقط به فکر پرکردن ج یب خودشون هستن ومردم براشون مهم نیستن.42 ساله دارن شعار میدن مردم ..مردم..همش در وغ..خدا ازتون نگذره..

  • ناشناس ارسالی در

    یک شب رفتین ایران‌خودرو آقای رزم حسینی ۴۰ درصدحاضرشدین به جیب مردم ضرربزنین حالاشعارهم میدین کی میخاین به فکرکردم باشین کاش یه قانون بذارن مسولیت هرنظریکه میدین روقبول کنیدولنگ درهواحرف نزنیدشدشدنشدنشدومردم جوربی تدبیری شماروبدن

  • محمدی ارسالی در

    خب خودروسازی رو تعطیل کنید، فقط وارد کنید

  • راسخ ارسالی در

    باز هم خودرو رو گرونتر کردید، خجالت بکشید، همش دروغ

  • ناشناس ارسالی در

    اینم مثل بقیه دروغ میگه هنوز امروز قیمت میلگرد ۱۳۵۰۰تومانه وکلا حود ۲۵۰ تومان ار زون شده هیچ وقت میلگرد ۱۶۰۰۰ نبوده
    عوضی دروغگو

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت خدا بر همه دروغگو یان

  • ناشناس ارسالی در

    زم این میلگرد 6000تومانی رو کجا داره ما بخریم خودت رو مسخره میکنی این همه نخبه ت و ایران بیکار است چهار تا بیسواد واسه ما شدن وزیر هرچی مبشه میگن تحریم جمع کنید بابا کی ملت بریزن بیرون شماها رو تیکه تی که کنند

  • حمیدبرناک ارسالی در

    انصاف است که مردم عزیزما ازجمله خودمن یک سال کمتر یا بیشتر حدود نصف قیمت یک اتومبیل ایرانی درزمان ثبت نام را با شرایط بدون سودمشارکت و.. . و پرداخت مابقی قیمت اتومبیل فوق در زمان تحویل وبه قیمت روز راپردخت نماییم ودراین فرصت قیمت اتومبیل فوق چند مرتبه افزایش یابد ودرحقیقت مبلعی را به عنوان پیش پرداخت واریز نموده ایم به صفرریال تبدیل شود ؟؟؟؟؟؟
    مثلا بنده درسه ماهه اول امسال مبلغ چهل ودومیلیون تومان پیش پرداخت ۲۰۶ صندوق دار را پرداخت نمودم وقیمت این ماشین درآن زمان صد میلیون بود قراراست هیچ سود مشرکتی بابت این پیش پرداخت به بنده تعلق نگیرد و قیمت این ماشین را درحال حاضر صدوسی میلیون تومان تعیین کرده اند وشاید تا چندماه آینده که نوبت تحویل بنده میرسد بازهم افزایش قیمت داشته باشد درحالی که همین الآن سی میلیون از پیش پرداخت من حذف شده ودرعوض سی میلیون به قیمت ماشین اضافه شده من اگر ۶ ماه قبل بااین چهل میلیون همین فولادی را که آنان میگویند خریده بودم ارزش پولم ۳برابر شده بود. ظلم وستم خودرو سازان تاکی ؟ و پشتیبانی دولت ازاین صنعت چپاول گر تاکی ادامه خواهد داشت آیا با این دزدی های علنی و کارکردن با پول مردم می توان قبول کرد این صنعت که به بهانه گران شدن نرخ ارزقیمت های خودرا چندین برابر گرانی ارز بالامیبرددرحالی که صنعت فولا کشور خودمان با هزینه های کم تامین کننده فولاد آنان است زیان ده است؟ یا اینکه هنوز حساب های ارزی وریالی سهامداران و دلالان این صنعت کاملا پر نشده و دندان طمع ایشان هنوز جای تامل دارد؟؟
    حداوند به همه انصاف دهد

  • ناشناس ارسالی در

    فقط خودمون باید به خودمون رحم کنیم ملت ن خرید فقط نخرید...

ارسال نظر