|
کدخبر: 252079

سریعتر از لامبورگینی با فناوری چین

کمپانی انگلیسی لوتوس که در زمینه ساخت خودروهای اسپرت شهرت دارد، چند سالی است که به مالکیت گروه بزرگ و ثروتمند جیلی چین در آمده و حالا در یک اقدام استراتژیک، دست به توسعه اولین شاسی بلند خود زده است که مطابق با ترند این روزهای صنعت خودروسازی، به صورت تمام برقی ساخته شده و قدرتی معادل ۶۰۰ اسب بخار دارد و با دانش برگرفته از مهندسان چینی جیلی روانه بازار شده است.

حمل و نقل سریعتر از لامبورگینی با فناوری چین

جالب آنجا که این کراس اوور برقی با شتاب صفر تا صد 3.0 ثانیه از خودرویی نظیر لامبورگینی اوروس سریعتر بوده و استانداردهای تازه ای را در این کلاس تعریف می کند. به گفته مدیران لوتوس، نام Eletre در برخی از زبانهای اروپای شرقی به معنای "زنده شدن" یا بنا بر برخی تعابیر "زندگی مجدد" است.

در طراحی Eletre طراحان خصوصیات سنتی و اسپورت یک لوتوس اصیل را با تناسبات خاص یک کراس اوور اسپرتی ترکیب کرده و توانسته اند به استایلی جذاب دست یابند. لوتوس Eletre بر اساس پلتفرم جدید الکتریکی این شرکت مهندسی و طراحی شده است که پلت فرم مشترکی بین محصولات لوتوس، جیلی و البته ولوو است که از دیگر زیر شاخه های اروپایی کمپانی چینی محسوب می شود.

لوتوس می گوید که تریم های مختلف EV دارای قدرت خروجی ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۷کیلووات) با موتورهای قرار گرفته بر روی دو محور میباشد‌.

اولین کراس اوور لوتوس، مانند سایر محصولات این کمپانی، خودرویی سریع و اسپرت است و برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، کمتر از 3.0 ثانیه زمان نیاز دارد و البته بدنیست بدانید حداکثر سرعت ۱۶۱مایل در ساعت (۲۶۰ کیلومتر در ساعت) برای این مدل اعلام شده است اما این خودروساز وزن محصول جدیدش را فعلا فاش نکرده است.

البته لوتوس اعلام کرده ظرفیت باتری Eletre بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت است و این امکان برد WLTP تخمینی در حدود ۳۷۳ مایل (۶۰۰کیلومتر) را فراهم می کند.

لوتوس۲

منبع: دیجیتاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها