|
کدخبر: 126267

قوانین جالب در آپارتمان نشینی

در این خبر با قسمت‌های مشترک آپارتمان و اقدام متقابلی که در صورت پرداخت نکردن شارژ صورت می‌گیرد آشنا می‌شویم.

جامعه قوانین جالب در آپارتمان نشینی

قسمت‌هایی از ساختمان که تمامی مالکان حق استفاده از آن را دارند شامل زمین زیر بنا (خواه متصل به بنا باشد یا بنا به وسیله پایه روی آن قرار گرفته باشد) است.

تاسیسات قسمت‌های مشترک از قبیل: چاه آب، پمپ، منبع آب، مرکز حرارت و تهویه، انبار عمومی ساختمان، اتاق سرایدار در هر قسمت بنا که واقع شده باشد، آسانسور، چاه‌های فاضلاب، لوله‌ها از هر قبیل مانند لوله‌های فاضلاب، برق و تلفن، گذرگاه‌های شوت زباله، اسکلت ساختمان، تاسیسات مربوط به راه پله، وسایل تامین‌کننده روشنایی، تلفن، پشت بام و تاسیساتی که در پشت بام برای استفاده عمومی احداث شده است، نمای خارجی ساختمان، محوطه ساختمان که جنبه استفاده عمومی دارد و در سند اختصاصی قید نشده است.

 پله‌های ورود به پشت بام و پله‌های ایمنی، در‌ها و پنجره ها، راهرو‌ها و پاگرد‌ها که در قسمت‌های غیر اختصاصی باشند و دیوار‌های حد فاصل بین قسمت‌های اختصاصی اگر جزو اسکلت ساختمان نباشند بین اهالی ساختمان مشترک هستند.

شارژ آپارتمان

مطابق قانون تملک آپارتمان‌ها چنانچه هریک از مالکین از پرداخت هزینه‌های مشترک مانند آب، گازوئیل، آسفالت‌پشت بام، سرایداری، نگهبانی، هزینه نگاهداری تأسیسات، آسانسور، باغبان، تزیینات قسمت‌های مشترک، نمای ساختمان و غیره خودداری نمایند، شما می‌توانید علیه ایشان درخواست صدور اجراییه نموده و یا با مراجعه به محاکم دادگستری اقدام به طرح دعوی نمایید.

مشروط به اینکه اولاً مطابق قانون، مدیر ساختمان تعیین نموده، و ثانیاً هزینه‌های مشترک را به واسطه اظهارنامه رسمی مطالبه نموده باشید.

 ضمناً دادگاه میتواند تا دو برابر مبلغ هزینه مشترک، فرد متخاطی را جریمه نماید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر