|
کدخبر: 84507

در گفت‌وگوی گسترش‌نیوز با کارشناس بازار بورس مطرح شد:

سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند شغل اول باشد؟

کارشناس بازار بورس گفت: خرید شخصی سهام را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم چون بازار در حال حرکت به سوی اشباع است و نوسان بالایی دارد.

گسترش‌نیوز: گفته می‌شود که بازار بورس و سهام روز به روز جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران پیدا می‌کند. آیا سرمایه‌گذاری در این بازار مقرون‌تر به‌صرفه‌ است؟ برای یافتن پاسخ سوال خود با یکی از کارشناسان بازار بورس به گفت‌وگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

alipanahi12.jpg

بازار بورس، ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری خرد

علی پناهی، کارشناس بازار بورس اظهارکرد: اختلاف نرخ بورس با بازارهای دیگری مثل ملک و خودرو، باعث شده که اقبال مردم به بورس زیاد شود. به عبارت دیگر سرمایه‌های خرد و کوچک به‌سوی بازار بورس روانه شده‌اند. بازدهی بازارهایی مثل ملک ممکن است بیشتر باشد اما به همان نسبت به سرمایه بیشتری نیاز دارد.

خرید سهام را به حرفه‌ای‌ها بسپارید

این کارشناسان در ارتباط با احتمال ضرر در بازار بورس اظهارکرد: به‌هرحال هر سرمایه‌گذاری با ریسک همراه است. با توجه به ارزش کنونی بعضی سهام و در واقع اختلاف زیاد این سهام با ارزش ذاتی آنها در بازار، می‌توان گفت که خطر سرمایه‌گذاری در بازار بورس به مراتب بالاست و سرمایه‌گذاران باید احتیاط لازم را به عمل آورند. خرید شخصی سهام را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم چون بازار در حال حرکت به سوی اشباع است و نوسانات بالایی دارد. بهتر است که از طریق نهادها و شرکت‌های حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کنند اقدام شود تا ریسک مدیریت شود و به حداقل برسد.

استقبال دوجانبه از بازار سرمایه

در صورت داشتن دانش لازم و رعایت باید و نبایدها می‌توان به سرمایه‌گذاری در بازارهای بورس به عنوان شغل اول نگاه کرد. علی پناهی ضمن بیان این مطلب در باره مسیر تحولات بورس در آستانه سال جدید اظهار کرد: برای پاسخ دادن به این سوال باید به دو موضوع توجه کرد. موضوع اول به تاثیرپذیری ناشی از بودجه و تحولات اقتصادی پیش‌بینی‌شده در آن مربوط می‌شود. واگذاری‌هایی که در نهادهای بزرگی مثل تامین اجتماعی رخ می‌دهد و مقدار سرمایه‌ای که دولت قصد دارد در سال آینده از بازار جذب کند از جمله عوامل تاثیرگذار است. موضوع دوم به رشد اقتصادی کشور در سطح کلان مربوط می‌شود. درحال‌حاضر بسیاری بر این اعتقاد هستند که بازار سرمایه بهترین بازدهی را خواهد داشت. به احتمال زیاد بازار سرمایه از دو سو با استقبال مواجه می‌شود. از یک طرف، دولت منبع اصلی تامین سرمایه خود را همین بازار سرمایه قرار داده است و از طرف دیگر انتظار عموم آن است که بازدهی این بازار بیشتر از بازارهای دیگر باشد. احتمالا شاهد ادامه استقبال از بازار سرمایه خواهیم بود. البته این بازار بعید است جهش‌هایی که در چند ماه قبل شاهد بودیم را تجربه کند ولی کماکان از آن استقبال می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها