|
کدخبر: 162730

شرکت‌ ها با ورود به بورس سود می کنند؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شرکت‌های که در بورس پذیرفته می‌شوند، بسته به بازاری که سهام آنها در آن معامله می شود از مزیت‌های از جمله تامین سرمایه برخوردار می‌شوند.

بورس شرکت‌ ها با ورود به بورس سود می کنند؟

مهدی میرزایی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که شرکت‌ها برای پذیرش در بورس باید چه شرایطی داشته باشند؟ بیان کرد: مواردی هستند که سازمان بورس آن‌ها را مشخص کرده است از جمله این مواردسودآور بودن شرکت ها است. شرکت‌های زیان‌ده نمی‌توانند وارد بازار سرمایه شوند. اساس نامه شرکت‌ها باید متناسب با بحث قوانین مرجع کشور در حوزه قانون تجارت باشد. شرکت‌های پذیرفته در بورس باید سهامی شوند و درصد سهام شناور را باید اعلام و میزان آن را رعایت کنند.

میرزایی در پاسخ به این سوال که شرایط پذیرش شرکت‌ها در بازار‌های بورس چه تفاوت هایی دارند؟ اظهار کرد: بازار بورس سه تابلو دارد بازار اول، بازار دوم و بازار پایه که هر کدام از این بازار‌ها مولفه‌های ویژه خودشان را دارند به عنوان مثال میزان سرمایه شرکت‌ها در هر کدام از این بازار‌ها کف مورد نظر مشخصی را دارد.

وی افزود: درصد شناوری، تعداد سهام هرکدام از این شرکت‌ها بسته به بازاری که در آن پذیرش می‌شوند متفاوت است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره مزیت‌های که پذیرش در بورس برای شرکت‌ها به همراه دارد، بیان کرد: شرکت‌های که در بورس پذیرش می‌شوند از این طریق می‌توانند تامین مالی کنند. سهام بفروشند، اوراق بدهی و حق تقدم منتشر کنند و افزایش سرمایه دهند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها برای شرکت‌های که در بورس‌ها پذیرش می‌شوند این است که شرکت‌ها در معرض شفافیت قرار می‌گیرند و صورت‌های مالی شرکت‌ها به طور منظم منتشر می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها