|
کدخبر: 137693

قیمت جدید سهام عدالت مشخص شد

در جریان معاملات این هفته سهام عدالت رشد چندانی نداشت و در بازده ۱۲/۵ تا ۱۲/۸ میلیون تومان نوسان کرد، اما چرا سهام عدالت در این هفته رشد چندانی نداشت؟

با شروع معاملات این هفته ارزش سهام عدالت ۱۲/۵ میلیون تومان بود و در پایان معاملات این هفته ارزش سهام عدالت با رشد حدود ۳۰۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان رسید، اما چرا ارزش سهام عدالت در جریان معاملات این هفته رشد چندانی نداشت؟

به نظر می‌رسد روند نوسانی شاخص کل و سهم‌های حاضر در سبد سهام عدالت نخستین دلیل عدم رشد سهام عدالت باشد اما دلیل دیگر این است که سب سهام عدالت متشکل از سهم‌ها زیادی است که در جریان معاملات این هفته برخی از این سهم‌ها روندی مثبت و برخی دیگر روندی منفی داشتند، مثلا نمادهای بانکی و خودرویی روندی صعودی داشتند اما نمادهایی چون فولاد، فارس و فملی در برخی روزها روندی منفی داشتند و همین موضوع باعث می‌شد تا ارزش سب سهام عدالت رشد چندانی نداشته باشد.

سهام عدالت در روز دوشنبه به اوج خود یعنی حدود ۱۲/۹ میلیون تومان رسید اما در روز معاملاتی بعد دوباه روندی نزولی پیدا کرد و حدود ۳۰۰ هزار تومان افت ارزش داشت.

ارزش سهام عدالت با شروع رشد بازار سهام از حدود ۱۰/۸ میلیون تومان تا ۱۲/۸ میلیون تومان رشد کرده است و اما به نظر می‌رسد فعلا روند نوسانی دارد.

ارزش این سبد در دوره قبل از اصلاح بازار سهام حدود ۲۱ میلیون تومان بود و باجود ریزش سنگین ارزش سهام عدالت فروش این سبد نیز فعلا متوقف شده است، هرچند بسیاری از سهامدارانی که سهام عدالت خود را فروخته بودند از تاخیر در واریز پول سهام عدالت خود که گاه تا ۵ ماه نیز می‌رسید شاکی بودند.

فروش سهام عدالت به دلیل اینکه عرضه در بازار سهام زیاد نشود به صورت بلوکی انجام می‌شد و فقط بازارگردان‌ها می‌توانستد سهام عدالت بخرند و بازارگردا‌ها نیز از سهام عدالت نوسان‌گیری می‌کردند.

سهام عدالت از نمادهای شاخص‌ساز و بنیادین تشیل شده و با رشد شاخص کل ارزش سهام عدالت نیز رشد خواهد کرد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • حسین ارسالی در

    شما رو به هرکی میپرستین سهام عدالت ما رو بفروشین این ضعیف کشی که زورتون به ما رس ید همه ناراحت هستن از توقف فروش

  • بهمن کرمی ارسالی در

    چند ماه هست سهاممو فروختم ولی هنوز خبری از پول نیست بخدا گرفتارم بریزید

  • منصور خان ایلامی ارسالی در

    سلام لطف بفرمائید پول ملت رو بهشون بدید چقدر میخوابد آزار بدهید به این ملت بیچار ه همه چیز شون گذاشتن پای شماها و الان ای نجوری دارید ازشون تشکر میکنید که حمایت م یکنینم

  • احمد ارسالی در

    این چه وضعیه جمع کنید تو رو خدا یکی نیاز داره به فروش گذاشته رعایت کنید خوب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها