|
کدخبر: 135223

آیا اعتماد به بورس بازگشته است؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روندی نزولی داشت اما با ادامه معاملات تقاضا در بازار سهام بهبود یافت و شاخص کل بعد از نزول ۵ هزار واحدی ۱/۳ درصد رشد کرد.

بورس آیا  اعتماد به بورس بازگشته است؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بازار افزایش یافت و باعث نزول ۵ هزار واحدی شاخص کل شد اما در ادمه روند معاملات تقاضا در کلیت بازار و مخصوصا گروه‌های پالایشی و خودرویی افزایش یافت و در نهایت بازار سهام با رشد ۱/۳ درصدی به کار خود پایان داد.

نوسان شاخص کل بازار سهام از منفی به مثبت نشان از بازگشت اعتماد نسبی به بازار سهام دارد اما به گفته کارشناسان برای به تعادل رسیدن بازار سهام باید تا اخر هفته روند بازار سهام متعادل باشد و اگر تا اخر هفته شاهد روند خوبی باشیم می‌توان امیدوار بود که دیگر خبری از ریزش‌های سنگین شاخص کل نخواهد بود.

افزایش قیمت‌های جهانی، تثبیت قیمت دلار بالای کانال ۲۵ هزار تومان و توقف فروش سهام عدالت از دلایل اصلی بازگشت تقاضا به بازار سهام بودند و از طرفی هم قیمت سهم‌ها به محدود جذابی رسیده است و به نظر می‌رسد تقاضا در این محدوده از بازار سهام خوب باشد.

هر چند ارزش معاملات خرد امروز نسبت به دیروز کاهش داشت و ۹۲۳۳ میلیارد تومان بود اما ثبات ارزش معاملات در محدوده ۱۰ هزار میلیارد تومان نشان بهبود روند معاملات بازار سهام دارد.

گروه خودرویی برترین گروه صنعت بازار سهام امروز بود و از شروع معاملات این هفته از بازار سهام روند این گروه صعودی است.

در جریان معاملات امروز گروه‌های خودرویی، فلزات اساسی و پتروشیمی روند خوبی داشتند هر چند که نماد فولاد و پتروشیمی‌ها در ابتدای معاملات روندی نزولی داشتند اما با افزایش تقاضا به رنج مثبت بازگشتند و از جمله شاخص‌سازان اصلی بازار سهام امروز بودند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر