|
کدخبر: 131548

مدیریت سهام مهم‌ترین کار بورس بازان

سهامداران باید به این مسئله واقف باشند که شاخص بازار سهام همیشه مثبت نیست و دچار کاهش هم می‌شود، اما باید بدانیم در این وضعیت چگونه سهام خود را مدیریت کنیم.

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر در شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق به نقش نظارتی سازمان بورس اشاره کرد و گفت: از سازمان بورس و اوراق بهادار انتظار می‌رود که به عنوان نهادناظر در بازار سرمایه با سهامداران متخلف برخورد جدی و قانونی داشته باشد. این سازمان بالاترین رکن ناظر بازار سرمایه است و سهامداران خرد از نهاد ناظر انتظارات فراوانی دارند.

وی ادامه داد: در شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار مصوب شد، حقوقی‌ها بازارگردانی را شروع کنند اما شاهد رفتار غیر منطقی از سوی برخی از حقوقی‌ها هستیم. به تازگی چند شرکت حقوقی دارای تخلف نیز به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شده‌اند و نهاد ناظر بازار سرمایه اخطاریه برای آنها ارسال کرد.ه است

علیزاده در خصوص تمهیدات مجلس شورای اسلامی برای حفاظت از حقوق سهامداران حقیقی بیان کرد: در مجلس اقدامات بسیاری برای جلوگیری از تخلفات سهامداران حقوقی صورت گرفته و از سازمان بورس نیز درخواست شده تا نحوه فعالیت سهامداران حقوقی را پس از تصویب الزام بازارگردانی در شورای‌عالی بورس، به مجلس اعلام کنند.

سازمان بورس می‌تواند از ابزارهای قانونی استفاده کند

این نماینده خانه ملت به اختیارات سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر میتواند در مواقع خاص از ابزارهای قانونی استفاده کند. به عنوان مثال اقدامی مانند کاهش دامنه نوسان که در زمان شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی صورت پذیرفت می‌تواند موجب کاهش افت شاخص باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: سهامداران هم باید به این مسئله واقف باشند که شاخص بازار سهام همیشه مثبت نیست و دچار کاهش هم می‌شود، اما باید بدانیم در این وضعیت چگونه سهام خود را مدیریت کنیم.

منبع: سنا

ارسال نظر