|
کدخبر: 326927

خبر مهم برای فرهنگیان / وزیر تکلیف معلمان را روشن کرد

رضا مراد صحرایی گفت: ما جذب گسترده‌ای داریم و در این جذب گسترده، افراد متناسب با توانایی‌های خود جذب آموزش و پرورش می‌شوند و کسانی که از گذشته در آزمون‌ها شرکت می‌کردند یا سابقه حق التدریس دارند، قانونگذار برایشان تعیین تکلیف کرده است.

اقتصاد خبر مهم برای فرهنگیان / وزیر تکلیف معلمان را روشن کرد

رضا مراد صحرایی بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از برخی مناطق شهرستان سوادکوه، اعلام کرد که با توجه به مشاهده مسائل اساسی شهرستان، قصد تهیه گزارشی برای آقای رئیس جمهور را دارد. او به مسائلی از جمله نیاز به تقویت پل شهر پلسفید، وضعیت جاده منطقه بالا زیراب و تنها پل زیراب که نیازمند تقویت است، و همچنین پل دیگری که در سیل سال ۱۳۹۷ تخریب شده است، اشاره کرد. او افزود: این مسائل به ستاد سفر رئیس جمهور ارائه خواهد شد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از مشکلات همچون پل شهر پلسفید و زیرگذر این منطقه (زیراب) در مصوبات سفر دیده شده، خاطرنشان کرد: اما مردم مشکلات دیگری هم دارند که باید جمع‌آوری و خدمت آقای رئیس جمهور تحویل داده شود.

این مسئول در رابطه با معلمان حق التدریس با بیان اینکه همه چیز را قانون تعیین تکلیف کرده است، توضیح داد: ما جذب گسترده‌ای داریم و در این جذب گسترده، افراد متناسب با توانایی‌های خود جذب آموزش و پرورش می‌شوند و کسانی که از گذشته در آزمون‌ها شرکت می‌کردند یا سابقه حق التدریس دارند، قانونگذار برایشان تعیین تکلیف کرده است.

صحرایی با بیان اینکه مدارسی که در شهرستان نیاز به بررسی ویژه داشتند، در جلسه با فرماندار شهرستان مطرح و دستورات لازم را صادر کردم، به تجهیزات برخی مدارس در این مورد اشاره کرد و گفت: وضعیتی که در اینجا داریم نسبت به انتظار مردم است، در برخی از نقاط کمتر از حد انتظار است و در این راستا، گروهی را مأمور کردم تا در این موضوع مطالعه کرده و طرح را بیاورند.

وی موضوع بازدید خود را دو قسم برشمرد که یکی مصوبه سفر گذشته در مورد پل پل‌سفید و زیرگذر زیراب بوده و قسم دیگر مواردی است که مردم بر این عقیده‌اند که دولت باید به آنها توجه می‌کرد اما در مصوبات نیستند و در رابطه با این مورد دوم گفت: این مورد دوم را باید خدمت همکاران ببرم تا دیده شوند، البته موارد باید اولویت‌بندی شود چراکه شاید نتوانیم همه مشکلات را با هم ببینیم و باید مشکل اولویت‌دار را ابتدا حل کنیم.

صحرایی-سرپرست

همچنین هفته گذشته رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آزمون اختصاصی تربیت معلم در اوایل اردیبهشت ماه برگزار شده است. وی گفت که نتایج اولیه این آزمون طی سه هفته آینده اعلام خواهد شد. همچنین، ۹۰ هزار نفر برای مصاحبه اولیه دعوت شده اند و در نهایت ۳۰ هزار دانشجو-معلم از میان این افراد برای جذب انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه نخستین بار است در کشور که کانون‌های ارزیابی با توجه به شیوه جدیدی که برای شناسایی معلمان ایجاد شده، بهترین معلمان کشور را برای شغل معلمی انتخاب می‌کنند افزود: آزمون دبیری و هنرآموزی ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و طی آن بیش از ۳۳۰ هزار نفر در این آزمون با یکدیگر رقابت خواهند کرد و  ۲۵ هزار دبیر برای دوره متوسطه اول و دوم و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای جذب می شوند.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: نتایج آزمون یک ماه بعد اعلام می شود.

صحرایی درباره تغییرات اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: باتوجه به اینکه در برنامه هفتم توسعه حکمی گنجانده شده تا هم اساسنامه صندوق ذخیره بازنگری و شفاف شود هم اموال صندوق ارزیابی شود، ۸۰ درصد سهام صندوق در بورس عرضه می شود تا شفاف سازی انجام شود.

وی اظهار کرد: امانت معلمان در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان است بنابراین باید به معلمان پاسخگو باشد و تمام تلاش خود را جهت احیاء و ارتقای سرمایه معلمان به کار بگیرد.

حمایت پلیس از صندوق فرهنگیان

 سردار رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به همراه معاونان خود امروز با حضور در محل صندوق ذخیره فرهنگیان با دکتر احمدی مدیرعامل صندوق دیدار و تاکید کرد صندوق ذخیره به عنوان یک بنگاه اقتصادی متعلق به فرهنگیان کشور نیازمند حمایت همه جانبه می باشد تا بتواند درفضایی آرام، امن و شفاف با قوت و قدرت برنامه های خود را جهت بهبود و توسعه و جهش این مجموعه پیش ببرد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا همچنین با تقدیر از تدابیر و سیاست های تیم مدیریتی جدید در حوزه شفاف سازی،  نظارت پذیری و فسادستیزی تصریح کرد پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تمام توان و امکانات خود برای کمک به صندوق ذخیره، در جهت صیانت از منافع و حقوق فرهنگیان آمادگی دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه جنگ امروز دشمن، جنگ تمام عیار اقتصادی است تاکید کرد باید به صورت جهادی به مقابله با این پدیده برویم و در این مسیر، برخورد با مجرمان اقتصادی و قاچاق کلان جزو اولویت‌های کاری پلیس امنیت اقتصادی است. 

سردار رحیمی اساسی ترین هدف تشکیل پلیس امنیت اقتصادی را استقرار نظم، امنیت و اطمینان خاطر برای فعالان این حوزه ذکر کرد و گفت: فعالان اقتصادی افسران جنگ اقتصادی هستند که با همه وجود سختی‌ها در این حوزه خوش درخشیده‌اند و در این عرصه مجاهدانه ایستاده‌اند.

محسن احمدی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور سردار رحیمی و معاونان در صندوق ذخیره فرهنگیان و اعلام حمایت ایشان از برنامه ها و پروژه های اقتصادی و تولیدی شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، یکی از راهبردهای مهم صندوق در دوره جدید را کنترل و نظارت حداکثری و هوشمند بر فعالیت‌ شرکت ها اعلام کرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به برنامه های دوره مدیریت جدید برای ایجاد شفافیت حداکثری، تعیین تکلیف شرکت های زیان ده، زمینه سازی ورود شرکت ها به بورس اوراق بهادار و انجام نظارت هوشمند، راه اندازی فاز اول سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان با نام سامانه پنجره در هفته معلم را خاطرنشان کرد و گفت: این سامانه در راستای  یکپارچگی سازمانی، انضباط مدیریتی، نظارت حداکثری و در یک کلام شفافیت فعالیت ها و اقدامات، شروع به کار کرده و امیدواریم در آینده نزدیک به سامانه هوش تجاری(BI) منجر گردد.

وی با استقبال از اظهارات سردار رحیمی درخصوص حمایت از برنامه های تحولی و نظارتی و کمک به رونق صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد صندوق یک امانت نزد ماست و ملاک ما برای فعالیت در صندوق سلامت، پاکدستی، مسئولیت‌پذیری و شایستگی های تخصصی می باشد.

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    دیروز به لطف جمعیت جوانی
    برای آز مون دبیری
    بیشتر شرکت کنندگان رشت ه دبیری متولدان دهه ۶۰و پنجاه بودند
    به ازای هر فرزتد هم امتیلز
    ف کر کن معلم ۴۵ساله تازه بخواد بره ،دوره د بیری ببینه ،پنج سار طول میکشع تا دبیر زب ده بشه ،میشه پنجاا ساله ،بعدش هن به خاطر مقتصیات سنی حوصله کل کل با دانش اموز ۱ ۸ ساله ندارد وتازه ،تازه خدمت هم هست د یگه ده سال بعد ،که ۱۵ سال سابقه دازد میش ه شصت شاله

    نه به اون بی نمکی که سقف سن ۲۲ بود نه الان به سقف سن که شده چهل ،با بتدهای برای بعضی ها تا پن جاه میرسد،
    پنجاه ساله اول خدمت
    حالا اگز کسی دقیقا در خود آموزش پرو رش سالها خدمت کرده و سن بالا هست و در ان رشته خاک خورده ،، چیزی ،ولی کسی بدون سا بقه خدمت در خود اموزش پرورش جذب شود،خیلی جای حرف دارد ،که جذب شود ،حتی اگر در جا ی دیگر غیر مرتبط شغلش آموزش بودهرباشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها