|
کدخبر: 323620

واردات خودرو / قیمت خودرو / بازار خودرو

چشم تیز پلیس برای شکار خودروهای قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خبر داد که در هفته گذشته، طرح توقیف خودروهای لوکس قاچاق به اجرا درآمده و در اولین مرحله از این طرح، ۵ دستگاه خودرو توقیف شده است.

اقتصاد چشم تیز پلیس برای شکار خودروهای قاچاق

در چهاردهمین جلسه قرارگاه نوروزی امین، سردار حسین رحیمی به این نکته اشاره کرد که قاچاق به عنوان یک پدیده ویرانگر و مخرب، می‌تواند به اقتصاد یک کشور آسیب بزند و تمامی جنبه‌ها و نمونه‌های آن باید توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی مورد نظارت قرار گیرند و با آن به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای طرح توقیف خودروهای لوکس قاچاق، عنوان داشت: در بررسی های اولیه خودروهای لوکس و گران‌قیمت سطح شهر مشخص شده که برخی از این خودروها فاقد مجوزهای لازم بوده و در حقیقت به صورت غیر مجاز و قاچاق وارد کشور شده اند.

وی افزود: توقیف خودروهای لوکس قاچاق توسط کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در حال انجام است و در اولین مرحله اجرای این طرح ۵ دستگاه خودرو فاقد مجوزهای لازم توقیف شده است.

پیش از این  در اسفند سال ۱۴۰۲ مرزبانان استان بوشهر با رصد و اشرافیت اطلاعاتی موفق شدند یک شناور حامل کالای قاچاق را توقیف کند.در این عملیات موفق شدند چهار دستگاه خودروی لوکس خارجی و  مقدار زیادی کالاهای قاچاق دیگر را کشف کنند.

توقیف ۱۵۶۹ خودروی قاچاق بر در تعطیلات نوروزی

سردار حسین رحیمی اظهار داشت: در دوره تعطیلات نوروزی، پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل قرارگاه امین، طرح‌های مختلفی را در حوزه مبارزه با جرایم و تخلفات اقتصادی، به ویژه مبارزه با احتکار کالا و خودروهای قاچاق (معروف به خودروهای شوتی) اجرا می‌کند. از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، ۱۸۲ پرونده مربوط به جرایم اقتصادی تشکیل شده و ۲۰۱ نفر نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به تشکیل ۲۳۰۳ پرونده در حوزه مقابله با قاچاق کالا در سراسر کشور از ابتدای تعطیلات نوروزی، عنوان داشت: در این مدت  ۱۵۶۹ خودرو قاچاق بر معروف به خودروهای شوتی در نقاط مختلف کشور توقیف شده است.

سردار رحیمی با تاکید براینکه مقابله با جرایم اقتصادی تعطیل شدنی نیست و در این مدت تیم های بازرسی از ۶۱۳۷ نشان گاه اقتصادی و واحد های عرضه کالا بازدید کردند، افزود:  در این زمینه ۱۳۹پرونده تشکیل و ۱۴۲ نفر به اتهام احتکار  و دیگر جرایم اقتصادی دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خاطر نشان کرد: به منظور بهره گیری هر چه بیشتر از مشارکت مردم و برخورد همه جانبه با جرایم و مفاسد اقتصادی هموطنان گرامی می توانند اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاق کالا و ارز، قاچاق سوخت، اخلال در نظام اقتصادی ، احتکار، رشا و ارتشا، اختلاس، پولشویی، زمین خواری، فرار مالیاتی، جرایم گمرکی، خودروهای شوتی، جرایم مالی، بانکی، بیمه، بورس، و سرومایه و سایر جرایم اقتصادی را با شماره ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها