|
کدخبر: 315351

بازار ارزهای دیجیتال | بازار کریپتو | قیمت اتریوم

سردرگمی در بازار ارزهای دیجیتال / معامله گران اتریوم غافلگیر شدند

امروز، برای نخستین بار در طی دو سال اخیر، واقعه‌ای مهم و تعیین‌کننده برای اتریوم (ETH) به وقوع پیوست. یک کاهش شدید در ارزش آن رخ داد که البته، بخش عمده‌ای از این کاهش به سرعت بازیابی شد. این تحولات منجر به به‌وجود آمدن فیتیله‌ای بلند در کندلستیک روزانه نمودار اتریوم شد و اوضاع بازار را دستخوش هرج‌و‌مرج کرد، به طوری که حجمی معادل ۸۲ میلیون دلار از موقعیت‌های خرید معاملاتی لیکویید و حذف شدند.

اقتصاد سردرگمی در بازار ارزهای دیجیتال / معامله گران اتریوم غافلگیر شدند

این تغییر دفعی و بزرگ در قیمت می‌تواند نتیجه عوامل متنوعی باشد. در شرایطی که بسیاری از فعالان بازار رویکردی صعودی (لانگ) دارند، یک فروش بزرگ و ناگهانی ممکن است به دلیل نبود سفارش‌های فوری خرید در قیمت‌های فعلی یا اندکی پایین‌تر، باعث آغاز چرخه‌ای از لیکوییدشن‌ها شود که قیمت‌ها را تا جایی پایین بکشد که سطح نقدینگی مناسبی برای ایستادگی در مقابل این افت به وجود آید.

غافلگیری معامله‌گران اتریوم با یک کندل نادر! چه اتفاقی در بازار این رمزارز افتاده؟

دوم، زمانی که بازار به شدت به سمت موقعیت‌های خرید متمایل است، ممکن است یک لانگ اسکوئیز (long squeeze) رخ دهد. اگر روند بازار شروع به تغییر کند، آنهایی که موقعیت خرید اهرمی دارند، ممکن است مجبور به فروش برای پوشش موقعیت خود شوند. در نتیجه فشار نزولی بر قیمت تقویت می‌شود.

با این حال، نکته جالب‌توجهی که وجود دارد، این است که بسیاری از سرمایه‌گذاران افت اخیر قیمت اتریوم را فرصتی برای خرید با قیمت‌های پایین‌تر در نظر گرفتند و در نتیجه، گاوها دست به کار شدند و قیمت را بهبود دادند.

اتریوم به دلیل نوساناتش شناخته شده است، اما چنین نوسان قیمتی قابل‌توجهی نسبتا نادر است. سرمایه‌گذاران باید احتیاط کنند و برای محافظت از سرمایه در برابر چنین نوسانات شدید بازار، اهرم موقعیت‌های معالاتی خود را کاهش دهند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها