|

اتاق بازرگانی ایران و انتخابات پیش رو

اقتصاد اتاق بازرگانی ایران و انتخابات پیش رو

انتخابات این دوره اتاق بازرگانی ایران با کش و قوس ها و حاشیه های فراوان همراه بود، حاشیه هایی که دود آن بیش از همه بر چشم اقتصاد و فعالین اقتصادی رفت و در این میان مقاومت سلاح ورزی بر مسند ریاست اتاق بازرگانی ایران که صلاحیت رسیدن به آن را احراز ننموده بود نیز مزید علت شده و انجام فعالیت های منسجم با هدف رشد و اعتلای اقتصاد کشور در بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی را به تعویق انداخت.

با اجرای رای شورای عالی نظارت و ابطال انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران، ثبت نام داوطلبان کسب این کرسی تا ۱۳ آذر ماه انجام و در ادامه رقابت جهت تصاحب ۴ کرسی دیگر از هیئت رئیسه نیز آغاز شد.

با ثبت نام بهرامن، حسن زاده و مهاجر به ترتیب جایگاه های نواب رئیس اول، سوم و خزانه دار اتاق بازرگانی ایران بلا تصدی شده و بعد از انتخاب رئیس از میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای این کرسی ها نیز رای گیری بعمل خواهد آمد.

طبق شنیده ها با پیش فرض تایید صلاحیت هر ۱۸ داوطلب این انتخابات، بیشترین رقابت جهت کسب کرسی ریاست میان بهرامن، حسن زاده و طاهرخانی است، بهرامن گزینه مورد حمایت بخشی از اتاق تهران با روابط مطلوب با بدنه دولت به شکلی نا محسوس مورد حمایت دولت و نمایندگان دولتی اتاق تهران است.

حسن زاده که با حضور در ائتلاف حسین سلاح ورزی در انتخابات قبلی هیئت رئیسه توانست سومین منتخب نایب رئیسی باشد این بار نیز با همان حمایت ولی برای رسیدن به مقام ریاست اتاق ایران در تلاش است.

طاهرخانی که در انتخابات ماه گذشته انتخاب هیئت مدیره مرکز داوری اتاق ایران توانست با کسب بیش از ۹۰ درصد آراء بعنوان منتخب اول هیئت نمایندگان در رقابت با گزینه های مورد حمایت هیئت رئیسه وقت به هیئت مدیره مرکز داوری اتاق ایران راه یابد، به جهت شخصیت دانشگاهی و مشی اعتدالی و تجاری که دارد، از اقبال بیشتری نسبت به دو رقیب خود برخوردار است.

 

اما به نظر می رسد به جهت حمایت های اعضای هیئت رئیسه از حسین سلاح ورزی و عدم رعایت ضوابط آیین نامه ای و مصوبات شورای عالی نظارت، هر ۵ کاندیدای عضو هیئت رئیسه مورد رد صلاحیت قرار گرفته و  با این رویکرد محتمل است که رقابت انتخاباتی ریاست میان طاهرخانی و معماریان ( گزینه مورد حمایت حسین سلاح ورزی ) باشد.

و اما در خصوص انتخابات نواب رئیس و خزانه دار؛ آنچه مسلم است نواب رئیس قبلی که با ثبت نام در انتخابات، مستعفی از سمت خود قلمداد شده اند شانسی برای بازگشت نخواهند داشت و این بار رقابت بین آقایان پیر موذن، گز درازی، تولایی و عظیم زاده خواهد بود.

با توجه به شکاف چندگانگی در اتاق تهران هیچ احتمالی برای کسب کرسی های این انتخابات هیئت رئیسه برای تهرانی ها متصور نیست.

باید دید در ایام پیش رو چه تحرکات و اقداماتی از سوی داوطلبین و همراهی

اعضاء هیئت نمایندگان انجام خواهد گرفت که نتیجه انتخابات را رقم خواهد زد.

برخی از گمانه زنی ها بر کاستن میزان اعضای تشکلی هیئت نمایندگان است، که در صورت تحقق این امر تاثیر اتاق های شهرستان بر نتیجه انتخابات قطعی خواهد بود.

کدخبر: 314982

ارسال نظر

 

آخرین اخبار