|
کدخبر: 306984

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس ریزشی تمام شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۲۳۰۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۳۳ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس ریزشی تمام شد + نقشه بازار

معاملات بورس با رشد بسیار محدودی در ابتدای روز آغاز شد اما در ادامه شاخص کل با ریزش به کار خود پایان داد و درصد بالایی از نمادهای بورسی به رنگ قرمز درآمدند.

بورس معاملات روز دوشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی پارسان، وبملت، شتران، پارس، شپنا، جم و شستا تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۸۰۴ واحدی به ۷۲۳ هزار و ۹۸۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل
 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۹۲۱,۲۷۶.۰۳۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۲,۶۷۵.۸۹۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۰.۱۴۳ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز صبا، آریا، وسپهر، فرابورس، سرچشمه، شگویا و خاور هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

️امروز مورخ ۲۷ شهریور، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه برگزار خواهد شد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مجمع ۱۱ شرکت را به صورت الکترونیک با استفاده از سامانه (دیما) برای سهامداران در مرداد برگزار کرد.

وزیر نفت: تا پایان امسال ۵ مجتمع پتروشیمی به بهره برداری می‌رسد.

در پی رشد ۳ دلاری میانگین قیمت هر بشکه نفت کرک اسپرد گازوئیل ۳.۸ و نفت سفید ۲.۲ دلار رشد کرد.

تابلوی بورس مهم‌ترین دماسنج صنعت فولاد

بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد در نخستین همایش تخصصی تاب‌آوری در صنعت فولاد بیان کرد: در انجمن تولیدکنندگان فولاد حس کردیم که برخی اتفاقات در طول یکسال گذشته در حال رخ دادن است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که همایشی برگزار کنیم تا از هم نظری مسئولان مربوطه در این حوزه کمک بگیریم .

او افزود: به رغم آنکه صنعت فولاد با تولید حدود ۳٢ میلیون تن فولاد توانسته در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیرد، اما همچنان با چالش هایی مواجه است.

رئیس انجن فولاد بیان کرد: سال ۱۳۸۵ تولید فولاد ۹ میلیون و مصرف ۲۵ میلیون تن بود و عملا واردکننده فولاد بودیم؛ اما پس از اصلاح قوانین در طول همین سال، نقطه عطفی در صنعت فولاد ایجاد شد و با ورود بخش خصوصی به تولید فولاد، اکنون به یکی از بزرگ ترین کشورهای تولیدکننده تبدیل شده‌ایم.

سبحانی گفت: دولت باید حامی صنعت باشد، متاسفانه در دوسال اخیر با تصمیمات خلق الساعه و قیمت‌گذاری دستوری مواجه بوده‌ایم.

او افزود: در حال حاضر بورس کالا محلی است که می‌بایست قیمت محصولات بر اساس عرضه و تقاضا در آن مشخص شود، اما متاسفانه با تصمیماتی که گاها اتخاذ می‌شود ، این صنعت آسیب دیده و حاشیه سود کاهش می‌یابد.

رئیس انجمن فولاد تصریح کرد: دماسنج صنعت فولاد، تابلو بورس است؛ زیرا با یک تصمیم اشتباه ناگهانی، تابلو بورس قرمز می‌شود .

  • کریمی ارسالی در

    ازمسئولین خائن خواهش میکنم دست از سر بور س بردارن بزارن کارخودشو انجام بده چرا فک ر میکنید مردم نفهمند دارید پول مردمو کنت رل میکنیدکه بالانره
    احمقها

  • Hamza ارسالی در

    آن عاقل وداناست که پولش وسرمایه اش ازاین بورس خارج میکنه اینجا جز هدر دادن عمر و سرمایه ات ووقت تلف کردن چیز دیگری نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها