|
کدخبر: 301304

تکلیف معدن طلای کردستان مشخص شد؟/ یک مسئول خبر داد

خلیقی عنوان کرد: ۱۸ گونه مواد معدنی شامل سنگ آهن، کانی های غیر فلزی و انواع کریستال چینی گرانیت و طلا در این استان وجود دارد و اشتغال زایی مستقیم بخش معدن حدود ۵۱۰۰ نفر است که سهم عمده آن در حوزه معادن فلزی است.

اقتصاد تکلیف معدن طلای کردستان مشخص شد؟/ یک مسئول خبر داد

بختیار خلیقی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از تحول در اشتغال و سرمایه گذاری با توسعه معادن در کردستان خبر داد و اظهار داشت: بخش معدن یکی از ظرفیت های ویژه استان کردستان است که می تواند تحول عظیمی را در حوزه های اشتغال، سرمایه گذاری و صادرات ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۷ پروانه بهره برداری در حوزه معدن کردستان صادر شده که منجر به استخراج سالانه ۲۲ میلیون تن انواع ماده معدنی خواهد شد، افزود: از این تعداد ۱۸۶ پروانه بهره برداری فعال و ۶ مورد در حال تجهیز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اذعان کرد: تعداد ۱۶۵ فقره از پروانه های معدنی غیرفعال بوده که بیشتر این تعداد در حوزه سنگ لاشه، شن و ماسه کوهی بوده که به دلیل رکود صنعت ساختمان در حال حاضر غیرفعال هستند .

وی درباره فعالیت معادن شن و ماسه های رودخانه ای و طرح های عمرانی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۵ فقره مجوز و در سال گذشته ۱۹ فقره مجوز برداشت موقت صادر شده است.

خلیقی عنوان کرد: ۱۸ گونه مواد معدنی شامل سنگ آهن، کانی های غیر فلزی و انواع کریستال چینی گرانیت و طلا در این استان وجود دارد و اشتغال زایی مستقیم بخش معدن حدود ۵۱۰۰ نفر است که سهم عمده آن در حوزه معادن فلزی است.

وی ادامه داد: تنوع مواد معدنی این استان و تلاش سازمان صمت برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی باعث شده که صنایع معدنی در یک دهه اخیر رونق یافته و در حوزه های طلا، آهن، سنگ تزئینی و مصالح ساختمانی واحدهای زیادی احداث یا در حال تجهیز باشند.

رئیس سازمان صمت استان کردستان اعلام کرد: در حال حاضر طلا تا مرحله شمش فراوری شده و زنجیره فولاد در استان که جز طرح های اولویت دار قرار گرفته و مرحله کنسانتره به طور کامل راه اندازی و مراحل گندله و آهن اسفنجی و تولید فولاد در مرحله عملیات اجرایی هستند.

به گفته وی، این استان در حوزه معدن نیازمند سرمایه گذاری خارجی در ۲ بخش مطالعات زمین شناسی و اکتشافات تکمیلی است و ایجاد مجتمع های فولاد و ایجاد فراوری سنگ کردستان با ظرفیت های بالا از جمله اقدامات اساسی در زمینه ایجاد صنایع جانبی و فرآوری است.

خلیقی با یادآوری اینکه کردستان از ظرفیت معدنی بالایی برخوردار بوده و سال گذشته اجرای پروژه طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی آغاز شد، افزود: بیش از ۵۳ درصد کل استان زیر پوشش مطالعات اکتشافی قرار گرفته و این مساحت شامل ۹۰ درصد مناطق اولویت های اکتشافی بوده که حدود ۱۵ هزار کیلومتر مربع از مساحت کردستان را در بر می گیرد.

منبع: بیرونیت
  • محمد ارسالی در

    نخیر معدن هیچ تاثیری برای خرید مردم ندارد چون معادن ایران دست خودمان نیست و پیشاپیش دادند به خارجی ها
    دست آقازاده هاست
    راستی اینهمه طلا چرا تو بودجه کشور هیچ تاثیری ندارد
    راستی این طلا پولش به جیب کی می‌ره
    معلومه آقازاده ها مستقیم می فرستنده کشورهای روسیه و آمریکا
    اصلا آمریکا با حکومت ما مشکل ندارد یه جنگ زرگری هستش فقط قراره پوست مردم را بکنند

  • ناشناس ارسالی در

    تکلیف همه چیز روشنه:غ ا ر ت :درست مثل بق یه چیزها

  • ناشناس ارسالی در

    کاش این معادن کشف نمی شدند،شاید لااقل بر ای نسل های آینده فایده داشته باشه.

  • دزد ارسالی در

    تکلیف همه معادن و ثروت مردم مشخصه!!

  • ناشناس ارسالی در

    خوش به حال مسئولین و بچه هاشون

  • ناشناس ارسالی در

    تکلیف معدن طلا از قبل مشخص بوده و این را از وضعیت معیشت مردم و سیمای استان و سطل زباله گردها به عینه می توان دید. اگر مسلمان نیستید،لااقل ازاده باشید و در حق این ملت جفا کشیده بیش از این جور روا مدارید تا حداقل قبر شما را با حقارت پس نزند.مگر چند سال عمر می کنید؟ و خدایی که در این نزدیکی است، پای آن سرو بلند، لای آن دیوار جهل و جور و فساد ظالمین.

  • ناشناس ارسالی در

    اینها به کجای کردستان می چسبه مثل زرشورا ن فقیر ترین مناطق هست با اون همه نعمات

  • ناشناس ارسالی در

    گوشت گوسفند کیلوئی پانصد تومن. واقعا خیل ی آرزومه .حتما تا دوسال دیگه یه ملیون خو اهد رسید تا ملت ایران اصراف نکنند. البته یک کیلو گوشت نامیدند .کلا دویست گرمش گو شته. قصابهای باوجدان دویس گرم گوشت وبقیش م استخوانچه چربی ولقرو .است اشغال گوشت م یدان. دوتا متلک میگن که آقا یک کیلو که ن میشه گوشت خرید عزیزم .تو انتظار داری با پونصد تومن گوشتم بخری

  • ha ارسالی در

    چ جالببببب
    با سرو کار گذاشتن چن تا بدبخت و کارشیدن از اونا این معدن کجا صادر بشه خدا دونه پولش کجا میره خدا میدونه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    چقد مبت بدبختی هستیم که با دست های خودمان قبر خودمان رو میکنیم.....
    اما واقعا اگر خدایی هست چرا این هم بی انصافی را نمی بیند ــــــــــــــــــ
    اب رفت گاز رفت خاک رفت برق رفت ــــــــــــــــــــــ
    چ دنیایی بی رحمیه ــــــــــــــــــــــــ
    خودکرده رو تدبیری نیستــــــــــــــــــــــــــــــ.

  • B.W ارسالی در

    با سلام ما اهل‌ کردستان با داشتن این معادن غنی طلا و فلزات گرانبهای دیگه سالهاست زیره خط فقر زندگی ميکنيم، خدا از سره تمام تقصیرات غارتگران این مملکت نگذره وبه‌ درده بلایی مبتلا بشن که هیچ طبیبی درمانشون نکنه به حق آبروی همین ماه محرم

  • علی ارسالی در

    حمالی وکارگری هاش مال مردم بیچاره است،ال باقی خدا میداند،چون هرچه این مملکت غنی ب اشد،بازهم مردمش فقیر وبیچاره هستند .

  • دلسوز ایران ارسالی در

    ها،کشور رو غارت کنید

  • دلسوز ایران ارسالی در

    دوران کوروش کبیر گذشته که ثروتش توخونه ه ای مردم بود،اینجادیگه پادشاهی ایران نیست ،

  • ناشناس ارسالی در

    خاک بر سر ما ماچقدر بدبختیم کهمردم غیور کردستان برادران وخواهرا عزیزما رویمعدن ط لا خوابیدن وزن ومرد وبچه کولبری میکنند خ دا باعث اش رو لعنت کنه حذومشون باه روز ب روز هم گردن کلفت تر میشن بخدا گریه کردم به حلشون

  • ناشناس ارسالی در

    میگم چجوری روتون میشه حرف میزنید مصاحبه میکنید و از پیشرفت و اشتغال و ثروت میگید خب ۴۴ساله دارین همینجوری حرف میزنید ولی درحد همین حرف میمونه

  • ناشناس ارسالی در

    این کشور غارتگر داخلی زیاد داره همه را ه اپولی می‌کنند وقتی آزادی بیان و دموکراسی نباشه مردم باید سماق بمیکند

  • یزدان پاک اهورا مزدا 🙏 ارسالی در

    واقعا که فک میکنی همه نادان خوابند ویا بی خبر وبیسواد با این خبرهای می‌کنم دروغین وسیرکی که راه میندازین تا به ریش مردم بخندین زحمت وبدبختیش وفقر ورنج گرسنگیش ازمردم عشق وحال ازشماها واجنبی ها وکشورهایی که پول این معادن طلا وغیره را خرج اون کشورها میکنید تا بهترین ماشین خارجی بهترین خانه ها وتمام امکانات رفاهی رابرایشان تهیه میکنید غارت وتاراج این سرزمین شده کار همیشگی تان همه دنیا را میخوان اباد بکنند و ایران ومردمش رانابود ظلم پایدار نیس روزی باید جواب پس بدهید وتمام چیزها ی که از این مردم وسرزمین به غارت بردین پس گرفته خواهدشد از گلویتان می‌کشیم بیرون همانجور که از گلوی مردم ایران کشدین بیرون لعنت بر دشمنان ایران ومردم ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها