|
کدخبر: 289457

آینده دوج کوین چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

در شرایط کنونی که ارزهای دیجیتال جایگاه ویژه‌ای را میان سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به تکنولوژی به‌دست آورده‌اند، وضعیت آیندهٔ قیمت هرکدام از آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. همان طور که در مقاله "نحوه عملکرد دوج کوین" اشاره شد، دوج کوین یکی از همین رمزارزهاست که ابتدا با هدف یک شوخی بنیان‌گذاری شد، اما با گذشت زمان، جایگاه باثباتی را در بازار به‌دست آورد. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا شرایط قیمت دوج کوین در سال‌های آینده را بررسی و نهایتاً راهنمایی را برای خرید doge ارائه کنیم، البته پیش از آن بهتر است که این ارز دیجیتال را بهتر بشناسیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دوج کوین (Dogecoin) چیست؟

در ماه دسامبر سال 2013، یک ارز دیجیتال با هدف تسهیل در تبادلات آنلاین منتشر شد که دوج کوین نام داشت. این رمزارز که در ابتدا برای شوخی و به جهت رقابت با بیت کوین منتشر شده بود، تا به امروز سیر تحول زیادی را تجربه کرده و به یکی از ارزهای مهم این بازار تبدیل شده‌است. این ارز دیجیتال برخلاف سایر ارزها که منابع محدودی دارند و ارزش خود را از این محدودیت منابع به‌دست می‌آورند، همواره درحال افزایش منابع عظیم خود است.

در زمان تأسیس این رمزارز، برای توصیف سگ شیبا اینو تصویر آن روی نماد دوج نیز دیده می‌شود، از اصطلاح اشتباه "dogo" استفاده می‌شد. بیلی مارکوس و جکسون پالمر، بنیانگذاران این ارز دیجیتال نیز با الهام از همین عنوان اشتباه، نام Dogecoin را برای آن انتخاب کردند.

این ارز دیجیتال بلافاصله پس از انتشار، به‌عنوان ارزی برای شوخی و سرگرمی مورد توجه قرار گرفت. در ابتدا کمتر کسی تصور می‌کیرد که این ارز، روزی در بین 10 ارز دیجیتال برتر جهان قرار گیرد؛ اما در این لحظه، ارزش کلی آن بالای 50 میلیارد دلار است.

این ارز دیجیتال از بلاک‌چین اختصاصی خود استفاده می‌کند و طی نزدیک به 10 سال فعالیت خود، از محبوبیت بالایی در بازار ارزهای دیجیتال برخوردار شده‌است. طبیعی است که پیش‌بینی قیمت doge مانند سایر ارزهای دیجیتال دشوار باشد، اما انتظار می‌رود که در آینده، روند تغییر قیمت آن صعودی باشد.

  • نحوهٔ عملکرد

همان‌گونه که بیان شد، دوج کوین مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، بر بستر بلاک‌چین خود فعالیت می‌کند و دفتر دیجیتال این رمزارز، با توجه به تمامی تراکنش‌های صورت‌گرفته، به‌صورت پیوسته به‌روز می‌شود. این شبکه برای حفظ امنیت و محافظت از تراکنش‌ها، از رمزنگاری استفاده می‌کند. ماینرها نیز به‌ازای حمایت از این بلاک‌چین اختصاصی، کوینِ اضافه دریافت می‌کنند و برای اهداف بلند مدت و سرمایه‌گذاری، می‌توانند آن‌ها را ذخیره و یا در بازار بفروشند.

طبیعتاً برای شخصی که قصد خرید دوج کوین را دارد، دانستن نحوهٔ عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بعضی از افراد معتقدند که این ارز برای خرید‌ها و پرداخت‌ها گزینهٔ مناسبی است، اما به دلیل نداشتن سقف تعداد کوین‌ها، گزینهٔ مناسبی برای ذخیره‌سازی محسوب نمی‌شود.

پیش‌بینی آیندهٔ قیمت دوج کوین

توجه به تغییرات روند ارزشی چند سال اخیر دوج کوین و همچنین بررسی سیاست‌های اتخاذشده در رابطه با آن، نقش مهمی در پیش‌بینی آیندهٔ این رمزارز دارند. در حال حاضر (مارس 2023)، قیمت دوج کوین اندکی بالاتر از 0.07 دلار است. در این بخش از مقاله و به جهت روشن‌ترشدن چشم‌انداز بلند مدت این کوین، قصد داریم پیش‌بینی‌های مربوط به دو سال پیش‌ِروی این ارز دیجیتال محبوب را شرح دهیم. در پایان نیز نظر ایلان ماسک در رابطه با آیندهٔ آن را عنوان خواهیم کرد.

  • قیمت دوج کوین در 2023

مهم‌ترین عامل در شرایط آیندهٔ قیمت دوج کوین، مربوط به تیم توسعهٔ آن است. اگر تیم توسعه در سال‌های پیش‌ِرو امکانات بیشتری را برای این ارز ارائه دهد، ممکن است که در پایان سال ۲۰۲۳، ارزشی در حدود ۰،۶۰۰۰ دلار را برای آن شاهد باشیم. این رقم نسبت به ارزش فعلی این رمزارز، قطعا مقدار قابل توجهی است.

  • قیمت دوج کوین در 2024

در سال 2024، انتظار می‌رود که روند قیمتی این ارز رو به رشد و خرید دوج کوین یک سرمایه‌گذاری سودآور باشد. پیش‌بینی می‌شود که ارزش این رمزارز در سال 2024، به بالاترین قیمت خود در سال 2021 نزدیک شود. انتظار می‌رود که در پایان این سال، قیمت doge به رقم 0.73 دلار برسد که نسبت‌به ارزشی فعلی آن بسیار چشم‌گیر است.

  • دوج کوین از نگاه ایلان ماسک

ایلان ماسک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین افراد در دنیای تکنولوژی، خدمات فراوانی را در حوزهٔ علم و تکنولوژی ارائه کرده‌است. ارتباط ایلان ماسک و دوج نیز، یکی از مواردی است که می‌تواند در آیندهٔ این رمزارز تأثیرگذار باشد، چراکه آمدن نام این شخص در کنار هر رمزارزی، تغییرات قابل‌توجهی را در آن ارز ایجاد کرده‌است.

به‌طورکلی نظرات و صحبت‌های افراد مشهور و تأثیرگذار، نقش پررنگی در روند بازار ارزهای دیجیتال دارد، بنابراین هرچه ایلان ماسک ارتباط بهتری با این رمزارز داشته‌باشد، احتمالاً قیمت doge نیز شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد. او در توییتی اعلام کرد: «اگر دارندگان اصلی دوج بخش بزرگی از کوین‌های خود را بفروشند، این ارز دیجیتال حمایت کامل مرا خواهد داشت». بدون شک حمایت افراد قابل اعتمادی چون ایلان ماسک، تقاضای خرید دوج کوین را نیز افزایش می‌دهد.

سرمایه‌گذاری در دوج کوین

در این مقاله تلاش کردیم تا ابتدا ارز دوج کوین را همراه با نحوهٔ عملکرد آن معرفی کنیم، سپس شرایط قیمت آن در سال‌های پیش‌ِرو را مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به آنچه بیان شد، ارز دیجیتال Dogecoin را می‌توان یک گزینهٔ مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت دانست.

خرید doge که اکنون حدود 0.07 دلار ارزش دارد و پیش‌بینی می‌شود قیمت آن تا سال 2024 به ده برابر این مقدار برسد، این شانس را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا یک معاملهٔ سودده را تجربه کنند.

سخن پایانی

ارز دیجیتال دوج کوین در ماه دسامبر سال 2013، تسهیل در تبادلات آنلاین منتشر شد. این رمزارز که ابتدا با هدف شوخی و سرگرمی تأسیس شده بود، اکنون جایگاه بسیار مناسبی را در بازار ارزهای دیجیتال به‌دست آورده‌است.

پیش‌بینی می‌شود قیمت دوج کوین که اکنون کمی بالاتر از 0.07 دلار ارزش دارد، تا پایان سال جاری به 0.6 دلار و در انتهای سال 2024 به 0.73 دلار افزایش خواهد یافت. با توجه به انتظارها از تغییرات قیمت و حمایت ایلان ماسک از این ارز دیجیتال، خرید doge را می‌توان یکی از راه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت دانست.

 

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر