|
کدخبر: 162759

سقوط همزمان دلار و طلا + قیمت روز

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۷۱۲ دلار و ۱۵ سنت رسید.

اقتصاد سقوط همزمان دلار و طلا + قیمت روز

در حالی که دلار امریکا اندکی تضعیف شده و سوددهی اوراق قرضه این کشور کاهش داشته است، نرخ طلا امروز اندکی افزایش داشت و از پایین‌ترین رقم ۳ هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله گرفت. طرح ۲ تریلیون دلاری اشتغالزایی بایدن هم در بالا رفتن نرخ طلا موثر بوده است.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۷۱۲ دلار و ۱۵ سنت رسید. نرخ طلا روز چهارشنبه به پایین‌ترین رقم از ۸ مارس یعنی ۱۶۷۷ دلار و ۶۱ سنت رسیده بود. نرخ فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۰۸ درصد افت به ۱۷۱۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «رشد نرخ امروز نرخ طلا ناشی از تضعیف ارزش دلار و عدم رشد سود اوراق قرضه پس از انتشار جزییات بسته سرمایه گذاری‌های زیرساختی دولت بایدن بوده است.»

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی که روز چهارشنبه به بالاترین رقم ۵ ماه گذشته رسیده بود، امروز کاهش داشت و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

بایدن در دومین ماه حضور خود در کاخ سفید دومین لایحه میلیارد دلاری خود را ارائه کرده که یکی از اهداف آن سرمایه‌گذاری ۶۲۱ میلیارد دلاری جهت بازسازی زیرساخت‌های امریکاست.

هالی افزود: «خبر ارائه این بسته تاثیر مثبتی بر سوددهی اوراق قرضه نداشته است و همین مسئله به رشد نرخ طلا کمک کرده است.»

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها