|
کدخبر: 162542

اوج گیری قیمت بیت کوین به خاطر این خبر

بیت کوین ۴ درصد افزایش ارزش داشت و به ۵۸۳۵۳ دلار رسید که نتیجه خبر استفاده شرکت پرداخت ویزا از ارزهای دیجیتال بود.

اقتصاد اوج گیری قیمت بیت کوین به خاطر این خبر

محبوب ترین ارز مجازی دنیا برای اولین بار طی یک هفته گذشته از ۵۸ هزار دلار گذشت. افزایش قیمت این ارز دیجیتال از آنجا ناشی می‌شود که شرکت پرداخت جهانی ویزا اولین نقل و انتقال مستقیم خود با ارز مجازی را اعلام کرد.

 اطلاعات کوین دسک نشان می‌دهد بیت کوین در روز دوشنبه ۴ درصد افزایش ارزش داشته و به ۵۸۳۵۳ دلار رسیده است. ارزش این ارز مجازی در ادامه روز کمی کاهش یافت ولی همچنان حدود ۵۸ هزار دلار معامله می‌شود.

 ارزش سایر ارزهای مجازی برتر دنیا هم در روز گذشته افزایش داشت. اتریوم دومین ارز مجازی دنیا از نظر ظرفیت بازار، ۵ درصد افزایش ارزش داشته و ایکس آر پی ۳ درصد بالا رفته است.

 افزایش ارزش ارزهای دیجیتال به دنبال این خبر که شرکت ویزا قصد دارد از ارز دیجیتال «یو اس دی کوین» در شبکه پرداخت خود استفاده کند افزایش یافته است. به این ترتیب شرکت ویزا می‌تواند نقل و انتقال‌های خود را با این ارز مجازی انجام دهد بدون اینکه نیاز به تبدیل آن به پول سنتی باشد. اولین نقل و انتقال مالی با «یو اس دی سی» در اوایل همین ماه انجام شد و ویزا قصد دارد به شرکت‌های بیشتری اجازه استفاده از این گزینه را در آینده بدهد.

 در حالی که این اقدام ویزا قدم دیگری در مقبولیت گسترده ارزهای مجازی است ولی پول‌های باثباتی مثل یو اس دی سی با بیت کوین تفاوت دارند. پولهای باثبات با پشتوانه سرمایه‌های ثابت مثل دلار آمریکا عمل می‌کنند و بی‌ثباتی کمتری دارند.

 بیت کوین در پایان سال گذشته میلادی روند رشد خود را آغاز کرد و طی ماه‌های اخیر بارها رکورد خود را شکسته و به ۶۱۵۵۶ دلار رسیده است. این ارز مجازی از ابتدای ۲۰۲۱ حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر