|
کدخبر: 149345

یارانه این افراد حذف می شود

یارانه که به عنوان عضو اصلی ردیف‌های بودجه به شمار می آید، این روز‌ها توسط مجلس در حال تغییر و تحولات زیادی قرار گرفته است.

اقتصاد یارانه این افراد حذف می شود

شاید یکی از مهم‌ترین محور‌های مهم در بودجه ۱۴۰۰ بعد از حذف ارز ترجیحی و تک نرخی کردن آن و همچنین تعیین درآمدهای نفتی، موضوع یارانه‌ ها باشد که با مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق بازار آن بیش از پیش داغ شده است.

یکسان سازی در تخصیص مبلغ یارانه به اقشار مختلف همواره مورد بحث بوده که حالا خبر دو سقفی شدن یارانه‌ها در خلال بررسی‌های کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ به گوش می رسد. پای افزایش یارانه‌ها که به میان آمد، دوسقفی شدن پرداخت یارانه‌ها هم مطرح شد و دیگر قرار نیست همه یکسان یارانه دریافت کنند. شاید تفکیک یاره بگیران اقدام مثبتی باشد، اما مشخص شدن محل تامین افزایش مبلغ یارانه ها از بحث های پر چالشی بوده که در این زمینه مطرح است.

البته ناگفته نماند موضوع حذف سه دهک بالای جامعه سالهاست مطرح شده که به دلایل نامعلوم یا به عبارت بهتر سهل انگاری دولت و مجلس هیچ وقت اجرایی نشده است. قانونی که اجرایی شدن آن کمک زیادی به از بین رفتن شکاف طبقاتی کرده و توزیع عادلانه ثروت و منابع را در جامعه محقق می کند.

بالاخره ۱۴۰۰ یارانه دهک‌های اول حذف می‌شود؟

اخیرا با تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مبنی بر تفکیک یارانه بگیران، یا باید فهرستی جداگانه برای تفکیک یارانه‌بگیران تعریف شود که یارانه نقدی کمتری، نسبت به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و البته یارانه بیشتری نسبت به افراد عادی خواهند گرفت یا اینکه این افراد هم به فهرست مددجویان اضافه خواهند شد.سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در این باره می گوید: یارانه نقدی در دو سقف پرداخت خواهد شد، به این صورت که ۵۸ میلیون نفر یک مبلغ و از ۵۸ میلیون نفر تا ۸۰ میلیون نفر مبلغ کمتری یارانه دریافت می‌کنند.

نباید همه مردم یارانه دریافت کنند

برخی نمایندگان معتقدند نباید همه مردم یارانه دریافت کنند. قانون هدفمندی یارانه‌ها با هدف کمک به اقشار کم درآمد جامعه به تصویب رسید، اما متاسفانه این قانون به خوبی اجرایی نشد نباید همه مردم یارانه دریافت کنند و لازم است که یارانه دهک‌های بالای جامعه حذف شود.

تخصیص ارز ترجیحی ضربه زدن به تولید و متناقض با سیاست‌های توسعه

محمدرضا یزدی زاده تحلیلگر و کارشناس مسائل اقتصادی درباره افزایش یارانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در رابطه با یارانه وارداتی کالا‌های اساسی این عنوان به تنهایی آنقدر تناقض با منافع کشور را نشان می‌دهد که نیازی به اعتراض به حذف ندارد.

او ادامه داد: اگر یارانه را به کالای اساسی تخصیص می‌دهیم و اعتقاد داریم که آن کالا نیاز اساسی است قطعا تخصیص یارانه و ارز ارزان برای واردات آن کالا و در نتیجه ضربه زدن به تولید داخلی کاری متناقض با اهداف و سیاست‌های توسعه کشور است.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: اگر کالایی اساسی است که باید به سمت تولید آن برویم یا اگر قرار است تولید کننده باشیم، نمی‌توان از تولید کننده توقع تولید داشت و در مقابل دولت با تخصیص ارز دولتی و ارزان قیمت دیگران وارد کنند و با تولید کننده رقابت کنند.

یزدی زاده تصریح کرد: اینکه در تولید کالا‌های اساسی به جایگاهی دست نیافته ایم، اینکه رهبر انقلاب در مورد نهاده‌های دامی و امنیت غذایی را مطرح می‌کنند ناشی از دغدغه ایشان از وضعیت نابسامان و حمایت‌های افراطی که صورت گرفته بوده است.

او گفت: نمی‌توان انتظار داشت که به کالایی ارز ترجیحی تخصیص داده شود و همان کالا در داخل تولید شود. در این رابطه هدفی که مطرح می‌شود حمایت از حقوق مصرف کننده است. در رابطه با تولید داخلی کشور امکان کنترل سیستم توزیع را ندارد.

او همچنین ادامه داد: فرایند غلط دسترسی به محصولات کشاورزی مصداق بارز در این زمینه است. کشاورز به اصطلاح سر زمین محصول خود را کیلویی دو هزار تومان به فروش می‌رساند، اما دست مصرف کننده به مبلغ بالایی می‌رسد.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: فرض را بر این می‌گذارند که کالای خارجی را با ارز ترجیحی وارد می کنند تا به سفره معیشت مردم کمک کنند اما منافع حاصل از این واردات بعلاوه ضربه‌هایی که به بدنه تولید وارد می‌کند، بیش از هر چیزی مصرف کننده را آزار می دهد.

تورم موجود در کشور ناشی از سیاست های غلط است نه نقدینگی

او افزود: اگر هدف سرکوب مصرف کننده است ابزار آن نابودی تولید نیست. بلکه ابزار آن تقویت بخش دلالی و ایجاد رانت در کشور است. سیستم پرداخت قطعی یارانه قطعا بهترین روش حمایتی است برخی ادعا می‌کنند تورم ایجاد می‌شود، تورم امری نبوده که بخواهد ایجاد بشود بلکه وجود داشته و میزان آن کم هم نبوده تورم موجود در کشور ناشی از سیاست‌های اشتباه بوده است.

او بیان کرد: مرغ کیلویی ۳۵ هزار تومان با ارز ۴۲۰۰ تومان همخوانی ندارد؛ پس نشان می‌دهد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی سیاستی شکست خورده است. این سیاست نه تنها در زمینه حمایت از مصرف کننده و کنترل تورم شکست خورده است بلکه مهمترین ضربه را به بدنه تولید داخل زده است.

قیمت هیچ کالایی را نمی‌توان به طور دستوری کنترل کرد

یزدی زاده تصریح کرد: رئیس مجلس گفته است قیمت هیچ کالایی را نمی‌توان به طور دستوری کنترل کرد. قیمت ناشی از عرضه و تقاضاست اگر به دنبال کنترل قیمت هر کالایی هستیم باید عرضه و تقاضا را مدیریت کنیم و از طریق مدیریت عرضه و تقاضا باید قیمت‌ها کنترل شوند.

او در پایان یادآورشد: نرخ ارز در بازار اگر بالاست تقاضای بسیاری ایجاد شده است. دلیل بالا بودن نرخ طلا هم ایجاد تقاضا‌های غیر واقعی است. طلا در کشور ما وسیله ای برای فرار مالیاتی، رشوه و پولشویی شده است.

افزایش نقدینگی و تورم نتیجه نبود هوشمندسازی کامل نظام رفاه کشور

ایمان اسلامیان کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مطرح شدن افزایش یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: باید از چند جنبه به این موضوع نگاه کرد موضوعی که در کمیسیون تلفیق بررسی شده در بعد منابعی در نظر گرفته شده و ممکن است محقق نشود، ولی از جنبه هزینه‌ها وقتی یارانه‌ای مقرر و مصوب شود تکلیفی برای دولت و انتظاری برای عموم جامعه برای دریافت آن ایجاد می‌شود که باید جدی به آن نگاه کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: تا زمان هوشمندسازی کامل نظام رفاه کشور و تعیین دقیق افرادی که نیازمند به یارانه هستند یارانه‌های این چنینی نه تنها منجر به افزایش رفاه نمی‌شود بلکه حتی باید با افزایش نقدینگی منجر به تورم و گرانی می‌شود.

اهداف مجلس با وجود خوش نیتی منجر به کوچک شدن سفره مردم می شود

اسلامیان افزود: بیشتر از آن پولی که به عنوان یارانه به افراد پرداخت می‌شود سفره مردم در پی گرانی‌ها کوچکتر خواهد شد. طرح‌های این چنینی مجلس که با هدف اصلاح انجام می‌شوند به دنبال معیشت مردم است، ولی در نهایت این گونه طرح‌ها تاثیر منفی بر روی سطح معیشت و رفاه جامعه خواهد گذاشت و اهداف مجلس با وجود خوش نیتی در این موضوع محقق نخواهد شد.

تبدیل یارانه از نقدی به بسته‌های حمایتی و اعتباری

این تحلیلگر مسائل اقتصادی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه بهتر است یارانه‌ها از حالت پرداخت وجه نقدی خارج شده و به صورت غیر نقدی، بسته‌های حمایتی و اعتباری تبدیل تخصیص یابد.

اسلامیان در پایان یادآور شد: بسیاری از افرادی که یارانه نقدی به آن‌ها پرداخت می‌شود این مبلغ در سبد درآمد و هزینه آنها عددی نیست و منابعی است که می‌توان گفت به هدر می‌رود‌.می‌توان از اینگونه یارانه‌ها به عنوان یارانه‌های بی دلیل و و بیهوده در نظر گرفته شود که آثار و تبعات منفی آن‌ها بیشتر از بعد حمایتی تاثیرگذار است.

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بارها قبل از تغییرات کلان در سطح بودجه سال آتی از حمایت ها ویژه کرونایی و همچنین پابرجا ماندن یارانه در بودجه سخن گفته بود اما به نظر می رسد باید منتظر ساختاری جدید از یارانه ها در سال آتی که سال پایانی دولت است باشیم. البته ناگفته نماند که انتظارات عمومی جامعه قبل از پرداخت انواع یارانه، کنترل قیمت ها و کاهش نرخ تورم اقلام معیشتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • حسن ارسالی در

    در مورد پرداخت یارانه ها فکر کنم ابتدا هدف قانونگذار ومسئولین زمان این بود که از منابع خدادادی وموجود کشور مثل درآمد نفت وگازومعادن که خداوند عنایتی داشته ودر کشور ما هم به وفور یافت میشود دولت سهم تک تک ایرانیان را درقالب یارانه بصورت مستقیم به افراد ایرانی که از بدو تولد تا زمان مرگ درسختیها ومشقات شهروند ایرانی شناخته میشود وقلبشان برای ایران اسلامی میطپد ودر همین آب وخاک از جان خود مایه میگذارند وفداکاری میکنند وعمرشان راسپری میکنندبه سهم مساوی یارانه پرداخت گرددچون همه ایرانیان اعضای یک پیکرند وبطور مساوی هم از منابع خدادادی سهم میبرند اما یارانه دوم که قرارشد کمک معیشتی باشد این بخش مرتبط با افراد نیاز مند جامعه که جهت امرار معاش روزانه خود هیچ منبع درآمدی ندارند ودر هیچیک از ادارات وسازمانها وحتی بخش خصوصی کار وفعالیتی ندارند باشه وبیشتر مرتبط با افراد تحت الحمایه کمیته امداد وتحت پوشش بهزیستی وکارگران روز مزد سر بازار کار که هیچ سر پناه واطمینان برای فردای زندگی ندارد بود که اگر چنین اقدامی به همین صورت باشد که حق تکلیف ادا میشود وگرنه اگر به انحراف رفته باشد برقانون گزاران است که مسئله را پیگیری تا رفع محرومیت در جامعه ایجاد مورد مرضی خداوند تبارک وتعالی قرارگیرد

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه معیشتی به خیلی از افراد مستاجر و فاقد درامد مکفی بخاطر بعضی بهانه های مسخ ره و بچه گانه مثل بنام بودن دو پلاک خودر و یا گردش کارت خوان بانکی مربوط به محل کار تعلق نگرفت ولی در عین حال افرادی با داشتن ساختمان چند میلیاردی و حقوق مکفی و ثابت و خودرو گرانقیمت همه نوع یارانه و سهام به اصطلاح عدالت گرفته و میگیرند . شاید عدالت رو ما اشتباه فهمیده ایم و عد الت واقعی همین اوضاع اسفناک باشه .

    • مسعود احمدی ارسالی در

      عزیزم ما که بیمه داریم ماشین داریم 25 سال کارگرم تنها دارایم در حال حاظر یه ماشینه که 8 سال پیش خریدم مغازه اجاره کردم تا الان داخل خونه اجاره نشستم درآمدم نسبت به مخارج و اجاره و قسط جوریه که نمیتونم یک روز استراحت داشته باشم از خیلی چیزا که لازم تو زندگی محرومم اگه ماشینم خراب شد با بدبختی باید درستش کنم حالا از اونور صاحب مغازه همه جور یارانه داره میگیره با 4 دهنه مغازه ما هم که سرمایه داریم و احتیاج نداریم کجاش عدالته چجوری حساب میکنن

    • رفیق احمد ارسالی در

      از چه زمانی دولت داره از بدر تولد تا زما ن مرگ به مردم پول وجودشان را میکشد والاه که من از زمانی که به یاد میا آورم همش د ویدم تا الان که ۴۸سال دارم یادم نمیاد دو لت از این همه منابع طبیعی وغیر طبیعی چیز ی به مردم داره باشد اما چرا احمدی نژاد ک ه خیلی هم اختلاص کرد این ۴۵هزارتومان را به مردم داد که اونم ۱۱ساله همون طور تکان نخورده همه چیز از دلار ۱۰۰۰تومانی رسید به ۳۳۵۰۰تومن ولی ۴۵هزارتومان سر جاش هست و هیچ وقت هم زیاد نمیشه وعده تو خالی دیگ ه به مردم ندید نتوانید بدید کنار تا یکی که از پس این جور چیزها برمیاید بیاید بیش ینه و کار درست را برایه مردم انجام بده ت ا زمانی که به مردم نیاز دارید خوبند ولی وقتی رای. یا هر چیز دیگری که بخواهد گرفت ید یادتون میره که مردم کجا و چیکار میکنن د

  • حسن ارسالی در

    در خصوص وام ازدواج شنیده شده قانون گزارا ن ما در مجلس طرحی را پیگیری دارند که برا ی مثال وام ازدواج برا ی کسانی با دختران زیر 23سال ازدواج کنند دولت تا حد100میلیو ن تومان وام ازدواج در نظر میگیرد و برای کسانی که با دختران بالای سن23سال ازدواج کنند مبلغ وام وتسهیلات ازدواجتا70میلیون که این حرکت وتصمیم هدف دار مسائل سوئی را بدنبال دارد وباعث میشود دختران بالای سن 23سال از ازدواج باز بمانند وشکست عمیق رو حی ومشکلات جوانبی بیشتری را بدنبال داشته باشد وجوانان باهدف اخذ تسهیلات بدنبال د ختران زیر 23سال باشند که من پیشنهاد دارم اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بهتر است تصمیم گیران نظام ومسئولین وقانون گزاران با این حرکت هدف دار مبارزه ودر تصیمیم خ ود تجدید نظر نمایند بهتر است

    • امیر محمد ارسالی در

      سلام حسن جون ازمطلبی که گذاشتی کلی خندید م داداش خیلی خوب اومدی

  • بی نام ارسالی در

    در قدم اول باید در کشور کار ایجاد شود و جلوی بی عدالتی وپارتی بازی گرفته شود که چنین چیزی مشاهده نمی شود وفقط حزب وتامین منافع حزب خود هستند وبه مردم عادی کاری ندارند وهدفشان حکومت بر مردم است به هر ق یمتی پس امیدی به هیچ کدام نیست امید ما ب ه خداست وسر کار آنها هم با خداست به امی د روزی که عدالت واقعی ایجاد شود

  • یک ایرانی ارسالی در

    با سلام برای چی می خواهید یارانه بعضی ها را قطع نمایید مگر اینها از سرمایه ملی سهمی ندارندشما باید عدالت حضرت علی ع را پیاده کنید و همه را به یک چشم نگاه کنید شما چکار دارید که بعضی پولدار هستند و احتیاجی به یارانه و معیشتی ندارند لطف کنید به جای مردم تصمیم گیری نکنید و بگذارید مردم خودشان این یارانه و معیشتی را مدیریت نمایند ودر هر راهی که خودشان می خواهند خرج نمایید لطفا

    • ناشناس ارسالی در

      نترس توی که پولداری یارانت قط نمیشه مرغ هرچی چاق تر سولاخش تنک تر گداتر از یک گداه شما پولدارها هستین

    • ناشناس ارسالی در

      عدالت ما ملت با این دولت باشه تو اون دنیا باشه برای زمانی که امام حسین ،فاطمه زهرا ،وباقی امام های که بخاطر عدالت امدن شهید شود
      عدالت عدالت فقط حرفش هست به عمل که میرسه هیچ خبری ازش نیست اقایو فقط محض یاد آوری میکم که هرچند خودتون بهتر میدونید بترسید غز روزی که پیش عدالت خدا شرمنده نشید زلم هیچ وقت پایدار نبود نیست پس زیاد به توپ تانک تون ننازین که بلای خدای از توپ تانک شما قوی تره ،مثل کرونا ،مثل زلزله های که امد و مثل خیلی از بلاهای که انشالله نازل میشه اقاون و اقازاده ها زیاد ستم نکنید
      یک کلمه به خامنه ای هم بکم رهبر ایران خدای نگرده شما هم ادم هستین بقول خودتون پدر این ملت یکم تو ملتت بچرخ فقط تو شهرای بزرک نرو ،به شهرهای گوچیک و ،روستا ها هم سر بزن این ملت زمان انقلاب کم براتون نزاشتن حالا نونت شماست که لاغن آب برق گاز براشون رایگان کنی این کمترین کاریه که میتونی انجام بدی بنام شهدای اسلام و انقلاب
      لطفا منتشر کنید
      دیدار این ملت با دولتش باشه روز قیامت

  • غلومعلی ارسالی در

    به روح پدرومادر دولت و دولت نامردان باای ن یارانه دادنشون!!!

  • پرویز پارسازاده ارسالی در

    کسی که خونه نداره باید حداکثر یارانه را بگیرد.

  • ارجمند ارسالی در

    تواین مملکت هر کس که معتاد باشه وعرضه کارکردن نداشته باشد یارانه بیشتری می گیرد

    • رضا ارسالی در

      خفه شو فقط مفت خور

  • ناشناس ارسالی در

    بمیرید نمایندگان بی خاصیت ملت

  • کیان ارسالی در

    یارانه صدقه دولت به مردم نیست و از محل گ ران شدن حامل های انرژی از جمله بنزین ، ن فت ،گاز و ........... پرداخت می شود و حق مردم است و قرار بود مردم خودشان مدیریت کنند. اینقدر منت بر سر مردم نگذارید.

  • مریم ارسالی در

    ازمن که ی زنی بی سرپرست هستم ضعیف ترم هس ت نه حقوق بگی هستم نه شغلی، شوهرم هم فوت کرده، شما وجدان دارید، همش فکرادمها که زیرپوشش کمیته وبهزیستی هستن، بقیه که آدم نیستن، شما که ازهمه چیز مردم باخبرهستین ، بگید من ازکجا بیارم بایه بچه خرج کنم، وازگارتون به خدا، که انصاف ندارید

    • ناشناس ارسالی در

      مریم خانم آدرس و شماره تلفن که ننوشتی تا کمکت کنیم

    • ناشناس ارسالی در

      به کمیته بهزیستی چیکار داری
      زرنگی مثلن

  • ناصر ارسالی در

    من نم دانم مسولین یارانه دروغ می گویند ی ااماربالا می دهند وبودجه اضافه دزدیده می شود تا جایی که من می دانم اطرافیان من ۵ ۰ درصدشان یارانه نمی گیرند یعنی قطع شده سه دهک بالا ده مرتبه تا حالا یارانه اشا ن قطع شده ولی هنوز باز سر جایشان هستند ی عنی چه؟؟؟؟دستگاه قضایی باید رسیدگی کند ه زینه کرد بودجه جای شک دارد

    • ناشناس ارسالی در

      والا ماهم به خاطر داشتن یک تاکسی جزع دهک بالا شناخته شده ایم

  • ناشناس ارسالی در

    حتما این سری هم یارانه ما بدبخت بیچاره ها و به اشتباه حذف میکنن یارانه صد تومنی که حق مون بود ندادند

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا ب من هم ندادن.

  • مسعود ارسالی در

    خدا وکیلی الان حدود هشت سال است که یاران ه به حداقل پنج دهک بالا پرداخت نمیشود ول ی تو بودجه همه ساله منظور شده است!از رئی س مجلس و رئیس قوه قضائیه درخواست داریم پ یگیری کنند و پولهای خورده شده توسط دولت را پس بگیرند

  • ناشناس ارسالی در

    مریم خانم آدرس یا شماره تلفن که ننوشتی تا کمکت کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    وظیفه دولت ومجلس این است که کاری کنند یارانه ی مردم مثل حقوق پایان ماه یک جا یک مبلغ خوب وچشم گیر که عدالت بوجود بیاید بدهند چون حق مردم از منابع خدادادی در این کشور است منت هم نباید بزارن وظیفه شون هست کاری کنند برای مردم به اندازه کافی مردم دزدی هارا تحمل کردن ودیگه نمیتونن بی عدالتی را تحمل کنند

    یک مجلس انقلابی آمده امید داریم مثل قوه قضاییه صادقانه برای رضای خدا وآسایش مردم کار کند'"

    • ناشناس ارسالی در

      زرشک. از اول انقلاب تا امروز من که از اینا عدالت ندیدم. هر کی دیده. سلام ما رو هم برسونه.

    • م ر ارسالی در

      همشون از یه جا حقوق میگیرن، دستشون تو جیب مردمه، چه ساده،،، ححححححححح، همیشه موقع انتخابات همدیگرو خراب میکنن بعد انتخابات میشینن با هم چلو کباب میزنن به مردم نادان می‌خندن. برنامه میریزن برای چهار سال بعد.

    • سعید ارسالی در

      جوک جدید نگید لطفا

  • Ramin ارسالی در

    ما حرفهای قشنگ می زنیم ولی آیا عمل هم می کنیم، مثلا" همونهایی که روی منبر مر دم رو موعظه می کنند آیا خودشون به حرفها یی که می‌زنند عمل می‌کنند به قانون عمل می‌کنند،این آقایان باید الگوئی برای جامه هستن وقتی به زمامداری حضرت علی نگاه می کنم که در مورد بیت المال چقدر سخت گیری م ی کردند حتی در مورد برادرش، میبینم که ما چقدر در حرفها وعمل به آن فاصله داریم

  • مسعودی ارسالی در

    با سلام خسته نباشید والا ما هم نه داریم نه بیمه نه درامد ثابت نه حساب بانکی این چه عدالتی هستش به اونی که همه اینها را د اره وام واریز کردن معیشتی صد تومانی دادی ن به خدا برعکس عمل میکنن صدبار اعتراض وخ واهش کردم مستاجرم با دوتا بچه بیکار خدار ا خوش نمیاد به مولا

  • ناشناس ارسالی در

    عدالت شون کجا بود پدرمن کارگرشش ماه شهرد اری مستاجریم وپدرناراحتی قلبی داره .به م ا یه میلیون وصدتومن ندادن .بعد یه فامیل مون که خونه سه طبقه وباغ داره دادن .به ی ه فامیل مون هم به خانم هم به آقا یه میلی ون دادن .متاسفم برای همشون

  • مالک ارسالی در

    به جانبازان شیمیایی مستعضف برای دارو پول نیاز دارند سهمیه بنزین معیشتی را قطع کر ده ویرانه به افراد خلاف کار که دارای منز ل چند میلیاردی است می دهند

  • رضا... از شیراز ارسالی در

    اگر واقعا قراره عدالت برقرار باشه.. پس ب اید یارانه اون افرادی که قطع میشه به اون دسته از مردمی برسه که این روزها حتی پول خرید نان خالی واسه سر سفرشون ندارن... ن ه اینکه یارانه یه سری افراد قطع کنن و اف راد نیازمند همون مبلغ قبلی رو دریافت کنن د

  • ناشناس ارسالی در

    این حرف های چرت چیه میزنن،قرار بود یاران ه رو بصورت مستقیم کنن که همه افراد جامعه به یه میزان بتوانن از اون بهرمند شوند ، که شامل مصرف آب برق و گاز و نان بودو موا رد دیگه میشد ،متاسفانه اینکار باعث توارم وحشتناکی در زمان خود بر دوش ملت شد و حا لا بجای افزایش نسبت به قیمت دلار میگن می خوان فقط به یه عده خاص مانند بهزیستی و ک میته امداد پرداخت بشه خاکبرسرتون با ممل کت داریتون

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه حق عموم است مجلس خودرابدنام نکند، فقط درنحوه وتوزیع عادلانه آن بحث کند.

  • رقیه دوست محمدی ارسالی در

    من نظری ندارم فقط سوال دارم گناه من چی ه ست که در سن سی سالگی سرپرست سه فرزند یتی م خود بر دوش من افتاده ده ساله هست با سی لی صورت سرخ کردمو یتیم بزرگ کردم برای حم ایت به هر ارگانی پناه بردم گفتند جوانی ب رو ازدواج کن اخه از خدا بی خبر چه کسی یه زن رو با سه یتیم به همسری قبول داره یا مگه بوی از انسانیت نبرپید که من ب
    ه ها مو زیر دست نامرد ناپدری بزرگ کنم ان سانیت از بین رفته یه مسول جواب سوال منو بده

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا شرم اوره تواین مملکت بااین ثروت مردم روگدافرض کردین حق خودشونرومثل گداها بهشون میدین
    بترسید ازمرگ که یقه همه رو میگیره
    دربرابرخداجوابگوهستیدای مسوول بی خاصیت که فقط شعارمیدید

  • مجید ارسالی در

    سلام دوستان ازشماخبرگذاریهاخواهش می کنیم حرف این مردم که به پای سیاستهای غلط این مسعولین وحتآهمین کارشناسان به قول خودشا ن کارشناس اقتصادی که باعث شداند این مردم روزبروز زندگیشان نابود شودوبدبخت شوند ب گویند چرابایدشمابشکلی رفتار کنید که این ملت گدای شماهستند نه خیرآقایان این مردم گدانیستند خداراشکربخاطر منابعهای فرابانی که کشورعزیزمان دارد این ملت بایدازهمه ک شورهاملتش زندگیشان بهترباشد ولی بخاطر سی استهای اشتباه شمااین مردم رادرچشم دنیاگد اکرداست پس خواهشن حق این ملت رابدهیند وا ین ملت راگدای خودتان فرض نکنید چرابایداف رادی مثل بنده که یک راننده پایه یکم این کشورهستم درسال بخاطراینکه بخاطر گرانیهای نجومی یک دسگاه کشنده افرادی مثل من درسا ل سه یاچهارماه بیشترنتواندکارکندوهرروزبخ اطراجاره خانه یاخرج خانوادام گدای شماباش م چراباید یخاطر سیاستهای غلط شمایک فرزند بنده که فرزنداول من بود بخاطر مشکلاتی که شمابرایمان بوجود آورداین ازدستم برود به رحمت خداچراباید من بادو فرزنددیگردریک خ رابه مستجرباشم وهرروزبخاطرخرج زندگیم گدا ی شماباشم شمارابخداحق این ملت رابدهیند ک ه این مردم انقدرشرمنده دیگران بخصوص زن و بچهایشان نباشند خواهشن انقدرضلم به این ملت نکنید که خدای هم هست آقایان بخاطریه بیمه پرداختن یاتراکنشهای بانک که حتمآ شم انمی دانید افرادی مثل بنده به چشکلی وباچ ه مشکلاتی وگردن کج کردن وباصیلی سرخ نگه داشتن صورتمان پیش دیگران تراکنش بانکی دا شتیم حالا شماآقایان بخاط همانها حق ماران میدهیند این کجای دین ماهست پس خواهشن انق در ضلم نکنید که آه این ملت قطعآ کسانیکه حق ماراپای مال کردندرامیگیرد وخداازآنها نمی گذرد(ضلم به این ملت نکنید)

  • ناشناس ارسالی در

    ب درک

  • صدرا ارسالی در

    به درک

  • ناشناس ارسالی در

    سرتون بخور با مجلستون و یارانتون ی روغن بدی مردم بخوره

  • معصومه سنگوری ارسالی در

    پدر ومادر من با دوتا بچه ناراحتی قلبی با سن 60 سال هنوز تحت پوشش هیچ ارگانی نیستن ... بردارم تحت پوشش نیستن چون نقص عضو ند ارن.. نداشتن قلب نقص عضو نیست.. قلبش با دستگاه کار میکنه ب قرآن قسم راس میگم میت ونین بیاین ببینید... همون پسر زن دادیم د وتا بچه داره و اجاره نشین.. بودجه نداریم براش خونه بسازیم..100 متر زمین توروستا داریم ولی بودجه ساخت نداریم واقعا اگ افر دا خیری آشنا دارین مارو معرفی کنید... 09 019980051

  • کشاورز زاده ارسالی در

    لطفا یارانه بخش کشاورزی را که عملاً حذف کردید قانونی هم حذف کنید تا حالا از جیب کشاورز به ملت یارانه دادید بگذارید ما هم محصولات کشاورزی مانند گندم جو برنج دانه های روغنی گاو و گوسفند صادر کنیم مانند صنایع فولادی

  • حسین ارسالی در

    دولت کویت هرماه به پول رایج جمهوری اسلام ی ایران مبلغ 112/000/000تومان یارانه به مردمش میدهد،عرب سوسمار خور و ملخ خور به کجا رسیده.

  • حاجیه ارسالی در

    سلام. با این یارانه شمارا بخدا قسم میدم میشه فقط نون خالی یکماه رو تهیه کنی. من با دو بچه و یک خواهر معلول و مستاجر... کی بداد ماها میرسه... شما رو فقط بخدا وامی گذاریم با این بی عدالتی اگر کمک مردم نوع دوس نبود ما ده سال پیش مرده بودیم. دولت تدبیر و ناامید همه چیزو 12 برابر گران کرده الا یارانه را... کجاش عدالته... خدا لعنت کنه به این عدالت شما.

  • علی حسین ارسالی در

    اگر واقعا دولت اسلامی است و خدا شناس باش د باید اول یکایک سرمایه مردم را برسی کنن د که چه کسی سرمایه آن زیاد و برای چه کسی کمتر است و در این دوره ریاست جمهوری حسن کلیدی بعضی از بیماران صعب العلاج مثل بی ماری صرع شدید که خود نیز به چنین بیماری مبتلا هستم و مدت 40سال می باشد که داروها ی شیمیایی صرع مصرف می کنم و قبلاً با کمک سازمان بهزیستی بودم که به مدت بیش از 7س ال می‌باشد من را از رده خارج نمودند و با مصرف داروهای ضد تشنج به پوکی استخوان ،ب یماری کلیه غلط خون ،به علت تشنجات شدیدان حراف چشم و با مخارجات سنگین به سختی به ز ندگی خود ادامه می دهم و یک سال نیمی می ب اشد که با کمک پدر بیمه تامین اجتماعی هست م

  • ناشناس ارسالی در

    این چه عدالتیه یارانه ما رو چند ساله قطع کردن ما یه خانواده روستایی هستیم هرجا رفتیم گفتن انصراف دادید مگه ماتو این کشور زندگی نمیکنیم؟

  • حافظ ارسالی در

    اینقدر پول ملی بی ارزش شده که صدقه یک از همسایگان ما چه ترک چه اماراتی عمانی بیشت ر ازاین پول هست مجلس عوض اینکه به دادمان برسد ازدست دلالان ومحتکران و بی لیاقتی بعضی ازآقایون فقط نقشه واسه جیب مردم بیچ اره می‌کشد آخه اونیکه داره این چندرغاز ق طع بشه یا نشه چه تاثیری روش می‌گذاره ولی با ضعف عجيب شما همون بیچاره که یک نون ه م می‌گیره قطع می‌شه اوضاع ایران وایرانی راباشه

  • ناشناس ارسالی در

    من فقط میدونم هیچ کس انصاف نداره هر کس ب ه فکر خودشه

  • مهدی ارسالی در

    سلام اقا کجا 80 میلیون نفر یارانه میگیرن من خودم که از قشر محروم هستم وخیلی از د ور وبری هام که کارمند ومعلم هستند یارانه نمیگیریم چطور همه جا امار 80میلیون یارا نه بگیر دارید

  • صادق ارسالی در

    فقط بفکر جیب و مقام خودشان هستند.
    مردم کیلویی چند.
    چهل ساله که خون م ردم را مثل خفاش و زالو مکیده اند.

  • ناشناس ارسالی در

    من یک ایرانی هستم ازوقتی یارانه راشروع ک ردندگفتندسوبسیده وبه همه تعلق میگیره حال اچطورشده به ماکه واجب هستیم هیچ چی تعلق نمیگیره ولی به خودتان که داراهستیدهمچی ت علق میگیره بترسیداز آه مظلوم

  • حلما ارسالی در

    مرده شور این چار قرون یارانه رو ببرن که همش حذف وحذف و حذف ...توروبخدا یکدفعه قط ع کنید وخیال همه رو راحت کنید

  • شاکرناصری از اهواز ارسالی در

    سلام سزپرست خانواده بکارهستم شمماره ملی ۱۷۵۶۵۳۳۸۵۷شماره تماس ۰۹۳۸۱۴۴۲۹۷۵

  • Farid ارسالی در

    بوجه کم اوردین عایا؟ همه چی مملکتو به تا راج بردین این چندرغاز یارانه هم بردارین و به تنهایی بخورین
    ما هیچ .... ما ....
    متاسفم واسه افرادی که صف میکشن پای صندوقهای رای

  • محمد علی حراتی ارسالی در

    ان نمایندهایی که میگن همه مردوم یارانه ن گیرند خودشان حقوق نجومی نگیرند نمیدونم چ را این ملت ساده لو به این افراد ری دادن

  • عقاد ارسالی در

    آقایی نماینده ،شکم سیر خبری از شکم گرسنه ندارد,,, راستی نمایندگان محترم خدا وکیلی شرمنده بچه ها تان چندبار شده‌اید فقط امیدوارم پیش خدا شرمنده نشیم

  • ناشناس ارسالی در

    کاشکی یارانه ومعیشتی وهرچه میدن یکجا بدن توچندبارتاجمعش کنم هنوزپول بذاریم روش و بدیمش گرایه خونه حداقل انذازه گرایه خونه ایی بده بهمون همه بدبختیم بخدا بیشترموق ع ازدست صاحب خانه قایم میشم نبینه مردن ب هتره تااینطور زندگی کردنخ

  • شهرود جعفری ارسالی در

    یارانه ای که الان دولت تقدیم میکند . دو سه تا پفک بیشتر نمیشه خرید . دولت باید ب سته های حمایتی از طریق فروشگاه ها به مرد م ارائه نماید
    لا اقل افراد کم در آمد بتوانند یک زندگی بخور و نمیری داشته باشند .

  • یاسر ارسالی در

    سلام توراخداهرکی میتونه کمکم کنه.مدتیه پام شکسته توخونه افتادم پول اجاره خونم وقبض هام مونده صاحب خانم دم به دقیقه داره میاددم خونه میدونه پام شکسته میدونه کارگرم والان مدتیه گوشه خانه افتادم .پدرم فوت شده مادرم بالای ۶۰سالشه و کروناگرفته گرفتارم توراقران هرکی توان کمک داره کوتاهی نکنه دعاش میکنم یااصلابهم قرض بده کارگرپول کسی نمیخوره بخداشده اولین فرصت خوبشدم برم کارگری پولش پس میدم اگرکسی میتونه این شماره کارتم هست اگرکسی نیست کمک کنه که انشالله هیچکسی مثل من گرفتارنباشه همگی شادباشید.6277601240607190پست بانک

  • ترانه ارسالی در

    توی عربستان سعودی مهداسلام 1400ساله اسلا م دراین کشورواقعاپیاده میشه.همه ازداراون دارماهی بالای هشت میلیون تومن درماه یارا نه میگیرن.درحالیکه توایران بااین مسوولای گداگشنه که سیرهم نمیشن (بیماری جوع دارن )، هرروزتصمیم میگیرن اون 45هزارتومن روحذ ف کنن.بجای اینکه دیگه توبه کنن پولا روچم دان چمدان ازایران خارج نکنن وبین ماتقسیم ش کنن.
    هرچه ازسفره این مردم میبرین برای کشورای دیگه خرج میکنین، کوفتشون بش ه مثل گوشت خوک.

  • مستمری بگیر تامین اجتماعیحقوقما فقط اندازه کرایه خانه ست ارسالی در

    به نظرمن هر کس زیر ۷میلیون درامد داشته باشد یعنی زیر خط فقر وباید یارانه ده برابری بگیرد ...خصوصا کارگران ازاد وتامین اجتماعی وبازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی که با دو میلیون که فقط اندازه کرایه خانه مان است داریم .بلا نسبت ملت ایران . مثل سگ جان می کنیم ومثلا زندگی می کنیم پول نان خالی هم نداریم با حقوقمان همان اول روز کرایه خانه میدیم واب وبرق وتلفن وگاز وسلام دیگه تمام دیگه پول نان وغذا وپوشاک ومدرسه بچه هامان .هیچ نداریم

  • ناشناس ارسالی در

    والا حقوق بگیران .کارمندان .فرهنگیان .ات شنشانها .کارمندان مترو .بانک .انهایی که در کارخانجات پگاه وماکارانی وغیره .هستند یارانه نگیرند بهتره تا به افراد نیازمند دیگر برسد .اینها سرماه حقوق میگیرند .نا شکری نکنید حقوقشون خوبه .اجازه دهید به ا فراد نیازمند برسد .

  • ناشناس ارسالی در

    وزارت دولت شب میخوابه صبح تصمیم میگیرند که چه کسیها را یارانه بگیرند وچه کسی هایارانه نگیرنند

  • زینب ارسالی در

    خجالت بکشین یارانه ۴۵ تومنی چی هست که هی اعلام قطع و وصل میکنین.اینم بخورین غاصب ان ایران .

  • ناشناس ارسالی در

    عجب حرف ناشیانه ای ؟ باحذف ۳ دهک از یارا نه بگیرها شکاف طبقاتی از بین میرود !!!! اگر با ۴۵ هزارتومان شکاف طبقاتی از بین ب رود نشان می دهد که چقدر ما بدبختیم که ۲ دلار قراراست برایمان عدالت ایجاد کنند. خ یر قربانت این حرف ناشیانه تو را قانع خوا هد کرد و ادم دانا فریب این حرفت را نخواه د خورد.

  • ناشناس ارسالی در

    حتما پول گاز ونفت ومنابع طبیعی هم مال مسؤلینه این یارانه قراربود از منابع پول گاز ونفت تامین بشه وحق تمام ایراینان است در کل مال یه عده هم حذف شده معلوم نیست چی از جون مردم میخان اینا یکمی هم در مورد حقوق خودشون تجدید نطر کنند

  • 🎶hadis🎶 ارسالی در

    این ها نماینده مردم نیستند بلکه بلای جون مردمند.پیشنهاد میکنم در کتاب درسی درسی با عنوان نماینده دروغگو در نظر بگیرند.تا کسی گول وعده وعید این ها را نخوره

  • ناشناس ارسالی در

    الان حدود چهارده ساله که ازدواج کردم درس خوندم وکارگری هم کردم ولی الان هم کارگرم وحقوق ثابتی هم ندارم خداوکیلی با چهارتا بچه دارم به سختی زندگی میکنم نه سرپناهی دارم که باخیال راحت برم سرکار سر برج که میشه نمیدنم چه شکلی پول اجاره خانمو بدم الان یه ساله که گوشت قرمز هم نخوردیم خداییش اینجا ایرانه وهمه مون مسلمونیم یا فقط دم از اسلام ومسلمونی میزنیم به خدا یه بار هم سبد کالا نگرفتم این همه تبلیغ میکنند که به خاطر کرونا به خانواده های ضعیف جامعه کمک کردن کجان پ بخدا بارها ارزوی مرگ کردم که جلوی زن وبچم شرمنده شدم نه میوه میتونیم بخریم نه مایتاج زندگیمو اخه بالاتر از سیاهی هم رنگیه اقای روحانی چرا به فکر ما نیستی تا کی باید ما چوب ندونم کاری شما رو بخوریم

  • ناشناس ارسالی در

    به نون شب محتاجیم این جه زندگی

    • مختار ارسالی در

      لبینید درکشور انقدر نهاد ها هستند اقدرسا زمانه هستند که نصف بودجه کشور صرف انها م یشود انوقت دولت به بهانه ی یارانه همه ی اجناس را سیصد درصد گران کرده وحالا هم مج لس بادلار۱۷۵۰۰ قصد دارد موجی ازگرانی را راه بیاندازد واخرش هم زورشان به ملت حداق ل بگیر میرسد ولعدس هم وقتی تمام سوبسید ها را برمیدارید دیگ داشته ونداشته ندارد همه اهل این کشورند وشما ازبیت المال داری د میدهید نه ازجیبتان بعدش هم اگر تعدا کل مدیران دکتران نمایندگان کارخانه داران ا شخاص شخصی ثروتمند وابسطه به لالا ودها نه اد دیگر راقژع کنید ۲۵میلیون هم بیشتر میش وند دست درجیب یه مشت کارگر وبازنشسته وکا رگرساختمانی که اه ندارند بانالی سودا کنن د بعدش هم الان حقوق بالا ۳۲ میلیون اسمی وپنجاه میلیون رسمی است نن ۵یا۶ میلیوننی با ۵نفر بخور بیکار

  • ناشناس ارسالی در

    خواهش میکنم یارانه ها رو به صورت نقدی بد ین

  • روبین ارسالی در

    من کارگر ساختمانی ام فعلا بیکار مستاجر و یک فرزند دانشجو دارم یارانه معیشتی تعلق نگرفته ولی به آشناهای ما که شش واحد آپا رتمان و خونه و سه دستگاه خودرو دارند در همون مرحله‌ اول یارانه معیشتی بهشون واری ز شد.ایشان پیمانکار هستند و چهار پنج تا از خانه هایشان را اجاره دادند. بخدا من ح تی یک متر زمین و خونه ندارم. من نمیگم به ما زیاد بدن, ولی وقتی بانک اطلاعاتی ندا رند باید به همه افراد ایرانی یارانه بدن. . الحمدا... جایی هم نیست که بریم اعتراض کنیم. مگه یکی از خبرگزاریها صدای ما را ب ه گوش مسئولین برسونه. آخه خدا را خوش نمی اد به پولدارها انواع یارانه ها را بدن,ول ی کارگر و مستاجر بی نصیب بمونم.

  • ناشناس ارسالی در

    مگه مهمه نظر مردم؟

  • ناشناس ارسالی در

    اره چی بگیرم حق واقعی مترو گرفتید بعد تازه دارید دوباره حذف میکنید مگه من کارمند چقدر حقوق میگیرم با دوتا پسر بیکار تو این مملکتی که دانشگاه ازد بیسواد بچه ها رو بیسواد کرد که بچه ای وارد کار بشه خدا براشان نسازه الهی خیر نبین

  • منصور د ارسالی در

    بااحترام همه ایرانیها باید درکشوورشان از سهم مساوی برخوردار باشند چه پولدار باشن د چه نباشند چه دکتر باشند چه کارگر مگر ا ینکه خودشان نخواهند بگیرند

  • مسعود احمدی ارسالی در

    خاک بر سرشون با تقسیم کردن و مبلغ یارانشون فقط مردمو مسخره کردن بله این مبلغ برای 10 سال پیش خوب بود حالا چی تا این حد احمقین که حساب کردن بلد نیستین حالا بعد از همه اینا اومدن به اونایی که بیمه دارن یارانه نمیدن خاک بر سرتون ما که 25 ساله کارگر نانوایی هستیم با روزی 50 تومن باید چیکار کنیم با اجاره خونه اونوقت صاحب نانوایی همه جوره داره میگیره با 4 دهنه مغازه خیلیا اینجوری میگرن امیدوارم با این حق و نا حق داغتونو ببینم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    مردم حقوق چندمیلیونی میگیرن ی ارانه معیشتی هم میگیرن ماهم یه دستگاه کا رت خوان فقط داریم شده دلیل حذف شدنمون از یارانه معیشتی.

  • ناشناس ارسالی در

    شما هنوز نمیتونین شناسایی کنید چه کسی در چه دهک قرار دارد خیلی از بازنشسته هارو جزء کسانی قرار دادین که معیشتی لازم ندار ن خجالت هم نمیکشین حالا میخواین یارانه ر و هم قطع کنین بسه دیگه دست از این کاراتو ن بردارین تورم 50 درصد شده یارانه هنوز 4 5000 تومنه عوض اینکه اضافه بشه اونم میخو این قطع کنین ملت که حقوق 50 میلیونی نمیگ یرن تا نیاز به یارانه چندر غازی نداشته ب اشن هر چی حق این ملت رو خوردین بسه فکر ا ساسی برای معیشت مردم بکنین بجای بریدن حق شون

  • یک نفر ارسالی در

    مجلس انقلابی

  • ناشناس ارسالی در

    این چه منتی ه که به سر مردم میزارید قطع کنید این یه دلار هم نخواستیم پول کشور را به فنا دادید ارزش انسانی در کشور کلا از بین رفته هر روز مردم را فقیر تر می کنید مردم را با این یارانه سرگرم کردید واز جایی دیگه چندین برابر کلاه سرمان میزارید شرم کنید که خدا فارس میاد

  • حسین ارسالی در

    مگه سه دهک بالا جز این مملکت نیستن این چه عدالتی هست یارانه باید به همه تعلق بگیره؟معیشتی که نمیدن

  • ناشناس ارسالی در

    در دادن یارانه معیشتی خیلی عدالت را برقر ار کردین که الا ن میخواین از یک عده افرا د که به بهانه های بیخودیارانه معیشتی ندا دین یارانشون را هم قطع کنید وبه یک عده ث روتمند تعلق گرفت تمام تحقیقات فقط از روی گردش حساب بود چرا وامهایی که مردم گرفتن د برای تامین دارو پول پیش خانه برای بچه دانشجو را در نظر نمیگیرید مگر حقوق یک رت ننده تاکسی یا یک کارگر ساده چقدر است که یارانه معیشتی بهش تعلق نگرفت

  • ناشناس ارسالی در

    سلام تورو خدا یارانه‌ها هم مثل صدهزارتوم ان کرونا نباشه به هرکی احتیاج داشت ندادن شانسی زدن لطفا با عدالت انجام شود.

  • ناشناس ارسالی در

    ثروت ملی مال همه ی ملت است باید بطور مسا وی تقسیم شود در مقابل آن مالیات هم نسبت به درآمد از همه ی مردم گر فته شود

  • ناشناس ارسالی در

    مرد معتاد میشه خانوادشو میبرن تحت پوشش ز ن طلاق میگیره میبرنش تحت پوشش فرقی هم نم یکنه ولی یک کارگر ساده باید با یک حقوق ب خور ونمیر و کلی مشکلات دیگه جون بکنه ولی این خانواده ها ی تحت پوشش بهترین خوراک بهترین ریخت و پاش را داشته باشند چون تحت پوشش هستند اصلا هیچ عدالتی در کشور ایرا ن وجود ندارد یعنی کشور اسلامی هم است

  • امیرخانی ارسالی در

    ماخودمون ازیارانه اتصراف دادیم بخاطربقیه ..الان پسرم ازدواج کرده ومستاجر وشغل کار گری..بهش یارانه عادی ونه معیشتی وچیزی نم یدن میگن چون پدرت یارانه نداره به اونم ت علق نمیگیره!!این چه منطق مسخره ایست دیگه ؟!!چندباررفتیم جواب سربالادادن بهش اون خانواده جداداره اینطوری میگن ازدواج کنن جوونا؟؟!!

  • صدام حمدانیان پور ارسالی در

    سلام خوبی چرا حمایتی معیشتی به من تعلق نمیگیرد ،نه حقوق سابت دارم ،نه بیمه دارم نه خونه دارم، اجاره نشستم ۸نفر عایله دارم، کارگر روز مزدم ،یه ماشین پرایدمدل۸۱پوکیده دارم.نیسان مدل۸۵داشتم فروختم.طرف هنوز پلاک تعویض نکرده،چندبار اعتراض کردم.میگن دوتا ماشین داری تعلق نمیگیره،خواهش میکنم پیگیرباشید دلیلش میخوام

  • علی ارسالی در

    یارانه ومیعشتی حق همه ملت است به نسبت ت ورم باید افزایش بشه تنها ارتشی دنیا و سپ اه حقوق بالا هشت میلیون هم یارانه ومیعش تی بگیرند ولی باز نشسته تامین اجتماعی کم تر ین حقوق زندگی کنند هیچ قانونی هم دفا ع از باز نشسته نکنند

  • محمد قاسمی ارسالی در

    چرا مسولین و نمایندگان عزیز این مسئله به این سادگی رو نمی فهمند و مسیر راچهل سال اشتباه میروند ویامن اشتباه میکنم خوب می فهمند به ضررشان هست!!!!!
    بابا بجا ی کاسبی یارانه بقالی ودم دستگاه وبگیرو ب بند بروید سر اصل ماجرا وسیسم مالیاتی رو درست کنید وازسرمایه داران مالیات بگیرید همه چیز درست میشه دیگه فقیر تو جامعه نخو اهیم داشت و دلسوزی الکی راه نیندازید تو این جامعه فقط قشرضعیف مالیات بسیار میپرد ازد دیگر دهم ان چیزی راکه میپردازدباهزا ر دم دستگاه بهش برمیگردونید
    به زب ان عامیانه نوشتم که مسولین عزیز بفهمند

  • منوچهر ارسالی در

    یارانه حق همه مردم ایران است واین خودمرد م هستند که باید تشخیص بدهند یارانه خود ر ا چکار کنند.

  • ساسان ارسالی در

    به چه روزی انداختید مردم و ...
    پول نصف یه مرغ یارانه میدید اونم میخواهید کم کنید ... بنظرم یارانه رو قطع کنید اما اجناس و بقیمت سال ۸۴ بدست مردم برسونید

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت بر پدر و مادر شماها که مملکت را ویر ان کردین هر روز چندرغاز یارانه را یا می گوید قطع یاحذف پدر مردم رادراوردید

  • ناشناس ارسالی در

    اگه واقعادلتون به حال مردم می سوزه قیمت دلارواجناس را به قبل برگردانید. یارانه ص دقه مال خودتون ن ن

  • علی ارسالی در

    ب جای حذف یارانه بعضی ها کمتر دزدی کنید واز رانت بهرمند بشید

  • محسن ارسالی در

    بابا آدم آبروداری65ساله که برادر خواهرها یم کمکم میکنن بخاطر آبروی خودشون مستاجر و مستمری بگیر ماهی 960هزارتومن اگه خانوا دم طوریش ن بشه خدای نکرده نمیدونم با وام ی که گرفتم ماهیانه 146تومن چهار نفره میگ یرم مید. نم اونم قطع میکننتلفنم091234859 80

  • عبدل.بصیرافشون ارسالی در

    سلام.اقای.رییس جمهور روحانی
    چراحقوق معلولان.ضایع نخاعی درشهرستان
    چابهارکمترآزمعلولان.تهران و زاهدان.وکرمان
    وووو شهرستانهاواستانهای.دیگردرایران.میباشد

  • A ارسالی در

    یکی جواب بده از دولت مردان عزیز:
    خدایی به چند درصد مردم ایران یارانه پرداخت میشه؟؟
    ۳۰ درصد یا کمتر؟؟

  • شهروند شاکی ارسالی در

    من ی مغازه شریکی بای نفرخریدم آقادزددراو مدنتونستم باهاش کناربیام دادم اجاره حالا 2 ساله بیکارهستم همون نقفه کرایه رومی گ یرم یارانه م وهمون اول فطع کردن جزوثروتم نداهستم ولی باسه تابچه جوون ووبخور میوه روحذف کردم بعدش لبنیات وکم کردم نمی دونم اگه یارانه هارو بیشترکنن صددرصد همه چی گرونترمیشه اندفه چی وحذف کنم

  • ناشناس ارسالی در

    هروقت تونستیدرانت، پولشویی،دزدی رادرکشور ریشه کن کنیدمعلوم میشه خدمتگذارملتید. نه که شعارندین.

  • جواد ارسالی در

    فقط به کمیته بهزیستی یارانه بدید بقیه مر دم آدم نیستند تو این آب وخاک زندگی نمیکن ند بقیه را هم بریزید تو جیب مجلسی‌ها اخت لاس گرها مردم عادی هم از گرسنگی مردند گو ر باباشون بگذارید بمیرند شما فقط بالایها خوش باشید

  • یک هموطن ارسالی در

    نیاز نیست به همه یارانه داده شود .باید س رپرستان خانوار فقیر و فاقد شغل و درآمد ش ناسایی شوند و ماهیانه طبق سبد معیشت ماها نه خانوار برای آنها حقوق بریده شود و همچ نین تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند و ف کری هم برای مسکن و اساس منزل آنها شود.فق ر زیبنده کشور ما نیست چون هم ثروت دارد و هم اسلامی است .نباید اجازه بدهند مسئولی ن کشور که بیگانگان این مساله و چندین مسا له دیگه رو دستاویز قرار دهند.

  • هموطن ارسالی در

    با سلام و خدا قوت،نیتتان صحیح است روش اج رایی و ملاک شناسایی تان صحیح نیست یک باز شکسته تامین اجتماعی، ۳۴ سال سابقه بیمه، با حداقل حقوق، یارانه معیشتی، یارانه ب نزین، یارانه طرح حمایتی ،نه سهام عدالت به ما تعلق نگرفته لطفاً شناسایی آحاد تجد ید نظر بفرمایید تا عدالت دینی برقرار شود ۱۴ سال منتظر همسانسازی شدیم آخرش ه یچ،اگر خدا بخواهد چند سال هم منتطریارانه و سهام عدالت می‌مانیم عمرمان تمام میشود ۴۵۵۰۰تومان یارانه مرحمت نمودند در سالهای ‌اول با یارانه میشد قبض‌های آب،برق،گاز ، تلفن را پرداخت کرد یارانه همان،تورم .. باسپاس

  • ناشناس ارسالی در

    اینها به هیچ عنوان فکر مردم بدبخت نیستند فقط دارن حرف میزنند و تفریح میکنند
    من و امسال من که واقعا نیاز مند بودیم مبلغ صد هزار تومان ندادن
    حالا مث لا میخوان چه گلی به سر ما بزنند

  • احسان ارسالی در

    تت

  • حسن احمدی ارسالی در

    چی میشه گفت چطور میشه نگا کرد همه مگن مدونیم همه دارن مبینن ولی وقتی مخوان کاری بکنن مگن نمیشه به جای اینک چن سال دیگ بگید باید قبلا این کار مکردیم بیاین دو نفر که متخص این کار بوجه بندی بزارین سر کار ولا من نمیدونم چطور بلد نیستن تقسیم کننن بوجه مردمی رو من جمع یارانم از دولت ماهی ۳۵۰ هزار چهار نفر دو بچه دارم یکی مریض هرشب دعا مکنم که خدایا اونای دیگ مریض نشن نه شعلی دارم نه درامدی انقد گفتم خدا خدا دارم رک مگم پشیمون میشم بگم چرا ایران به دنیا اومدم هیچ چیزی سر جای خودش نیست روز به روزم بدتر بتر به کی شکایت کنیم هرکی مخوای بگی مشکل دارم مگه زیاد حرف نزن هچ میام میشینم میسپارم به همون حضرت عباس جواب

  • احسان ارسالی در

    دولت باید به فکر مردم باشد با این همه تورم وگرونی تخم مرغ شانه ۵۲ هزارتومان من گرفتم دولت با این یارانه کم که به مردم میدهد هیچ چیزی نمیشه خرید مبلغ یارانه زیاد کنید که من کارگرشرمنده زن و بچه ام نشم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام یارانه حق همه ایرانیان هست چون انرژ ی های حامل برای همه مردم گران شده و خودش ان در مورد یارانه‌خودشان‌تصمیم‌ میگیرند‌ چه‌ربطی‌ به‌نمایندگان‌مجلس‌ داره‌آنها در موردیارانه‌ خانواده‌خودشان‌ تصمیم‌ بگیرن د.

  • ناشناس ارسالی در

    شیطونه میگ بزنم خودمو فلج یا کور کنم بشم جز بهزیستی کمیته امداد والله به پیر به پیغمبر بهزیستی کمیته امدا اوضاعشون بهتراز کسی که حقوق داره فقط علادت کردن به سواستفاده از وضع جسمی خودشون یا بچشون حالمون داره از این بی تفاوت بدون بهم میخوره همش شده کمیته امداد بهزیستی شهدا اخ پس بقیه برو ریشه زنگی مردمو نگاکنید یک ماه زحمت چندغاز حقوق میشی حقوق دار مملکت پولدار پس کو خونه ماشین سرمایه مردیم با خونه ساختن بااین گرونی جمع کنید این مملکتو برید ماهم راحت شیم دوره شماهم مث رضاشاه تموم شد مردمو خر کردیم باسجام عدالتو احراز هویتو کمبود روغن برنج کیسه سیصد ترامپ رفت حالا کاسه سر بایدنت بشکنه مشکل ازخودتونه کشور ایران افریقاست که هیچی ندارع افریقا بهترازماست حداق
    ل نمیگن هسته ای هسته نسل مردمو دروردید بایارانه صدتومن اگ ده تومن بدی مردم کم میارن کمیته بهزیستی کم بود کرونایم اضافه شد همینمو کم بریم مریض بشیم

  • ناشناس ارسالی در

    کارتون شد مرگ برامریکا برو عمو مملکتو گوه گرفته بایارانه پدر مردمو دراوردی گمرکو بندید که این همه صادرات نباشه میترسم خودتونم بابار گوسفندا برید مردم خر نیستند یا فلج بشیم یا حاج اقا بشیم مشکل مردمو درمون کنید کرونا بو سجام احراز هویت چی بود گذاشتید برو خودتون توصف وایسید برا پنجاه تومن که میخاید بریزید انگار ارث باباتونه

  • قاسم توبی ارسالی در

    انشاللهرمثل کشوررهای دیگه چند ساله قیمت ها ثابت هستش ایران هم اینجوری بشه

  • علیرضا ارسالی در

    سلام دیگه خستمون کردین بخدا اگه یارنمونم قد بشه واویلا یه کارت خوان بنامم همش یه سوپر کوچک تو روستا خودمم آرتروز نمی تون م برم سر کار خدا لعنتت ن کنه حق نا حق به ولتی علی قیامت باید جواب بدن ما اینارو میگیگیم ارسال میکنیم کی گوش میده

  • ق ر ارسالی در

    مطمین باشید این مجلس شورای اسلامی باعث ناعدالتی بیشتر در کشور خواهد شد. چون واقعا در کشور عدالتی وجود ندارد . جدید ترین آن وام ازدواج است .

  • ناشناس ارسالی در

    بباور کنید کسانی که مغازه میلیاردی دارن اسم تو کمیته نوشتن دارن پول مفت میگیرن

  • علی ارسالی در

    یعنی واقعا روتون میشه بنویسید با اجرای ق انون حذف یارانه سه دهک بالا شکاف طبقاتی از بین می ره مگه چقدر یارانه من خبر نداا اارم!!!!!!

  • محمدی ارسالی در

    سلام‌.مددجویان بهزیستی جز نیازمندترین قشر ایرانی هستند من یه زن بی سرپرست مددجوی بهزیستی هستم مستاجرم با یه بچه نابینا .‌مستمری ۱۲۵ هزار تومنی چطور زندگی کنم ؟ !

  • اسماعیلی ارسالی در

    سلام
    مددجویان بهزیستی موقع تشکیل پرونده از صد جا استعلام شدند که درامدی ندارند ‌‌اونهایی که میگند دولت فقط به بهزیستی و کمیته امداد میرسه از هیچ‌چی خبر ندارند .بنده خدا معلولین ‌ و زنان بی سرپرست وضع زندگیشون خرابه

  • مهدیه عرفانی ارسالی در

    من یه بچه معلول دارم بهزیستی ماهی ۱۲۵ هز ار تومن مستمری فقط میده این هزینه پوشک ا ش هم نمیشه ...ایا این عدالته؟ در این کرو نا و گرانی چی میشه تکلیف ما بدبختا ؟!

  • صابر پور ارسالی در

    سلام
    دولت اگه راست میگه مستمری مد دجویان بهزیستی را متناسب با تورم و کرونا افزایش بده نه ماهی ۱۷ هزار تومن ..واقعا مسخره هست هر سال حقوق کارمندا چند صد هز ار تومن افزایشی میشه مستمری مددجویان بهز یستی ۱۷ هزار تومن .

  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    مردم عزیز..بدونید دولت هیچ ک مکی به مددجویان بهزیستی نمیکنه ...همش در وغ میگند .یه عده ادم نادان میگند دولت هم ه چی را میده به بهزیستی و امداد

  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    چه یارانه ای ؟! الان ۱۳ سال همون ۴۵۵۰۰ تومنه همه چی را صد برابرگرون کردند یارانه زیاد نشده ثابته

  • احمدی ارسالی در

    سلام
    اولا. مستمری مددجویان بهزیستی مثل حقوق کارمندا و‌ بازنشسته ها میلیونی نیست
    صد هزار تومنیه مستمری مددجویان بدبخت بهزیستی ..واقعا شرم اوره که یه عده مزخرف میگند که دولت به مددجویان بهزیستی میرسه

  • فتحی ارسالی در

    سلام.مستاجرم با دو فرزند و سرپرست خانوارم بااین تورم گرونی و اجارهای سنگین واقعا خجالت داره یارانه ۴۵ تومن پول یک شونه تخم مرغ هست مبلغ بیشتر نکردید واقعا شرم اوره مردم بیچاره التماس میکنن ک بهشون بدید..اخه پول جیب خودتونم همینقد مثل ما بدبخت بیچارهاس..همه شدیم قشرفقیر.من نه وام یک میلیونی گرفتم ونه واریزی صد تومنهارو.معلوم تیس حق کیا هست.من مستاجر بادو فرزند یک زن خانه دارچطوری ازین بدبختیانجات پیداکنم.خدابفریادمون برسه

  • احسان ارسالی در

    یارانه از مازاد صندوق برداشته می‌شود.

  • ز.ز ارسالی در

    چراهمش انگشتتان راگذاشتید روی کمیته وبهز یستی که به چه علت به انها کمک میشود..هنو ز توموقعیت خیییلی از اونها قرارنگرفتین ک ه ببینید باچه مشقتی دارن زندگی میکنن وبا رسنگین زندگی رامثل یکمرد بدوش میکشند.خیل ی بخودفشارنیاورید..ماافراد تحت پوشش یارا نه وکمک معیشتمان همسان باشماودیگران است. .اگر روزی برایتان اتفاق افتاد که بخاطر ب یکسی وحسرت بدلیه خیلی از چیزها شرمنده رو ی اولادت شدی اونوقت خواهی فهمیدکه توی ما در چقدر زجر میکشی که نمیتوانی خواسته اند کی از فرزندانت راتامین کنی.پس قضاوت نابج ا نکن وهی نگو چراکمیته ای وچرا بهزیستی.. .درشرایطش نیستی که درک کنی...والهی نباشی ..

  • samaei ارسالی در

    نگید عدالت به اونایی که درامد ماهی ده تومن داشتن یارانه کروناهم دادن ماچون بیمه تامین اجتمایی داشتیم ک از طرف کار فرما رد شده بود وسه ماهه کار تموم شده و دیگه بیمه رد نکردن هم یارانه ندادن از کدوم عدالت حرف میزنید ماهی ۵۰۰ تومن خرج دوا درمون میدم حالا سه ماهه بیمه مم قطع شده خدارو خوش میاد اخه دوباره میخاین ۴۰ تومن میدین رو قطع کنید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من یک زن سرپرست خانوار هستم با پنج تا بچه یتیم گرسنه وبیکار نه خونه دارم و نه ماشین ونه حتی هزینه حداقلی زندگی سنم نزدیک به شصت ساله که بخاطر سن بالا به من کار نمی‌دهد و با اجاره خونه وخرج ومخارج سنگین نمی‌دونم چکار کنم یارانه معیشتی و هیچ یارانه ای به ما نمیدن هیچ بسته حمایت ی به ماندادند خدا شاهده دقیقا دوساله ما نتونستیم گوشت وبرنج بخریم بهترین خوراک م ا پنیرو تخم مرغ بود که اونم اینقدر گران شده که نمی‌دونم چکنم تا گردن زیر بار قرض وبدهی وام‌های جور وا جور برای رهن خونه ومداوای بچه مریضم هستم همیشه خجالت زده ب چه های گرسنه وناامیدم هستم محض رضای خدا کمکم کنی توی این دنیا هیچ کسی هم ندارم

  • رضا بنانی ارسالی در

    ‌با‌وجود‌بازنشسته‌بودن‌ونداشتن‌ خودرو‌یا رانه‌معیشتی‌به‌من‌تعلق‌نگرفت‌‌

  • Farid parsa ارسالی در

    با سلام چرا کسی که توانایی کار کردن ندار د و۳ فرزند بیکار درمنزل دارد وحق بیمه تا مین اجتمائیش را خواهرش پرداخت میکند چرا نباید یارانه نمیگیرد چون آبرومنداست وندا ری خودرا به کمیته امداد وصل نمیکند؟متاسف ازین قانونهای من درآورده وبی عدالتی!!!! !!!

  • محسن ارسالی در

    جوری حرف ازقطع شدن میزنندانگارمملکت ارث پدرشان است ومامردم رعیتشان نماینده های ا نتصابی که ازسوئیس اومدن
    چرابودجه ح وزه های علمیه قطع نمیشه بفرستینشون برن ک ارگری تافردا خواستن امرونهی کنندیادشون ب ه روزی که کارمیکردن بیوفته یه عده ای توا ین مملکت چنان میخورندومیبرندیه. قشرعمده هم براش حدوسقف تایین میکنند
    اب برق وگازمصرف نکنید
    قراربودمجانی باشه چی شد
    که ت سرمای زمستون به بی برقی وگازی میخوریم
    کارشناسهای نادونتون هم توصداوسیمای بی مشتری شلنگ تخته میند ازندوعلت رادرمردم میبینند
    مگروزیرن فتتون نگفت ازلحاظ صادرات رکوردزدیم چراحا ل روز مابایداینطورباشه شمامالک وقیم نبود ه نیستید
    خدانابودتون کنه فقط

  • رضا تاجیک ارسالی در

    مال همه رو قطع کنید هی هر روز حرف مفت می زنید شما بالا کشید این هم بکشید

  • خداداد ارسالی در

    این دیدگاه با روح حکومت وجمهوریت وایجادع دالتی که انقلاب به ان بنا شده منافات دار د چرا که برگ برگ تاریخچه این مملکت زرخیز سودش وضررش درهرحالت باید بین همه تقسیم شود نه اینجور که امروزدر توزیع یارانه بن زین ومعیشت و...می بینیم بله برخی مواردهم دیده شده که با بی تفاوتی مجریان جوشکار روزی یک میلیون درآمدی باز یارانه معیشت م یگیره وبه جلد بز زده زندگی میکنه والا ای ن حق اونیست ولی کسی که بیمار تعویض دودری چه قلبه و با یک حقوق زندگی می کنه به او تعلق نگرفته این ها غلط های جامعه اند ما آسیب پذیر را بیمار وناتوان وخانواده معلو ل می دانیم وخیلی ها هم متاسفانه علی رغم داشتن گله وبرنجزار وخانه آپارتمانی وسرما یه میلیاردی درلفافه امدادجاخورده اند نه اینکه کامیون دار ومعیشتی بگیر پس اگر مف هوم عدالت را بخواهید یارانه بدست امده از منابع ملی ایران متعلق به همه مردم است ن ه فقط یه عده خاص که توسط عده ای خاص مدنظ ر قرار می گیرندوجای تاسف داره که این مسا ئل در جامعه مدشده واختلاف طبقاتی بوجود ا ورده

  • جوادبرومندمشهد ارسالی در

    سلام چراهمش دولت دم ازحذف کردن میزنه اخه یکنفرتومجلس بفکرجاماندگان کم بضاعت نیست که ازهمه چیزمحروم هستن شماروبخداپیگیری کنین شایددولت دلش بسوزه برامحرومین

  • جواد ارسالی در

    نمیدونم حرف مردم رونمیبنندنمیخونن بخدا ا دم اگه وجدان داشته باشه گریه اش میگیره ا زحرف مردم اما یک عده بی تعصب شدن کارگردا ن دولت که فقط به درددل مردم میخندنداماخد اروفراموش نکنیدوچوب انتقام خدا اگه خودتو ن خوش بگذرونیددست انتقام خداگریبان یکی ا زاولادشمارومیگیره وبگفته قران (اگه اعتقا ددارین)عدالت خدا اجراوعذاب سختی درانتظار شماست

  • ناشناس ارسالی در

    به نظر من شخص آقای قالیباف که خود به صرا حت مخالف روحانی است به عمد بودجه را بهم میریزند تا دولت دراین چندماه آخر با مشکل روبرو شده ناکارآمد نشان داده شود تسویه حساب سیاسی

  • ایرانی ارسالی در

    اخه دولتی های بیفکرکه فقط مردم روبجون هم میندازین چس مثقال کمک به بهزیستی وکمیته امدادکه اینقدر داردار وسازوکرنا نمیخادهرجایی دزدی میکنین کم میارین زودکمیته وبهزیستی رومیبرین توافکارعمومی اخه دارم میبینم چقدرحقوق میدین به درماندگان کمیته امدادمردم ساده هم حرف شماروباورمیکنن بدون تحقیق محرومین کمیته وبهزیستی رومحکوم میکننفک میکنن الان درامدچاههای نفت میره توحساب کمیته وبهزیستی نکنیدباابروی مردم بازی نکنیدبخداگناه دارن این مردم رحمتون نمیاد؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    خداازتون نگذره همه مردم ایران سهم دارن ازپولش بسه ظلم کردید خجالت بکشید گوه زاده هاتون بخورن مردم نخورن خدایی وجود نداره اگه شما بی جواب بمونین

  • ناشناس ارسالی در

    هیج وقت عوامل دولت نتوانستند افراد واقعی را جزو یارانه بگیر در نظر بگیرند این پو ل یا به عبارتی یارانه حق تمام ایرانی اس ت چه دارا و چه ندارا یک تصمیم نادرست کلی به اقشار آسیب پذیر لطمه وارد میشود باید به مه مردم ایران یارانه داد

  • مهدی ارسالی در

    سلام.وبااحترام به نظرها وحرفهای کلیه عزیزان فقط خواستم ببینم ان شخصی که نوشته معتادان یارانه میدهند یعنی چه مگه آن بنده خدا و جز مملکت نیست اولا اعتیاد یک بیماریست ودرمان دارد بااستفاده از دعا کردن من وتو ،نه اینکه درموردشان قضاوت ناعادلانه کنیم.متشکرم

  • یه هم وطن که یک ساله خودش و همسرش بی کار شدند ارسالی در

    با سلام من نمی دونم شما یا سطح بالا را در نظر می گیرید یا سطح پایین را
    جای ما قشر متوسط رو به پایین که نه خونه ای داریم و نه در آمدی و ورشکسته شدیم کجاست ما آدم نیستیم که سال های ساله با سیلی صورت خود را سرخ نگه می داریم
    یارانه باید بین تمام اقشار به طور مساوی تقسیم شود و به نرخ بالا 5 ساله هر روز از سفره مان چیزی کسر می شود حالا دست گذاشتید روی سفره خالی
    خدا از شما نگذرد به خدا واگذارتان می کنم
    یا حق

  • ناشاس ارسالی در

    باسلام من فکر میکنم دولت باید به ازدواجه ای بالای ۲۳ سال ۱۰۰ تومن وکمتر از ۲۳ سال ۷۰ هزار بدهد فک کنم تصمیم بر عکس گرفته شده امیدوارم تجدید نظر شود

  • مجید ارسالی در

    لطف کنید نگران نکنید، تورم ایجاد نکنید و یارانه ندهید، گرامی ترین مردم در پیشگاه خداوند متقی ترین مردم هستند

  • حسین ارسالی در

    من شاطر نانوا هستم تو روستا کار میکنم با پانزده سال سابقه ماهی 1400بهم میدم شما مسعولین بگین با ستا بچه چطور بگذرونم این حقوق خرج ی هفته منه با این گرونی

  • عباس وزیری ارسالی در

    خداازتون نگذره مشت دزدمفت خورپشت میزنشستن نظرشون رورایانه هست مال کسی قطع کنن تاخودشون بزنن به جیب دولت وقتی دزدی میکنه چه برسدازبالایادست روملک ماشین چشم دارن چکاردارین کی این داره یانداره درعوض کمک فقیربکنیداونی که کاری نداره ازکجابیاره بره دزدی منی که بیکارم سه بچه دارم خانه پدری نشستم یک ساله بیکارم کارمیرم شرکتهامیگن شماره بدین مدرک دیپلم دارم خداازتون نگذره

  • سبحان ارسالی در

    یکی نیست از رییس جمهور بپرسه وام سهام عدالت که قرار بود،بدی چی شد هیچ بانکی قبول نمیکنه که با سهام عدالت یک میلیونی چهارده میلیون وام بده یا با سهام پونصد،هزاری هفت میلیون . همه بانکها تا میری برا وام میگن برو بابا وام کجا بود . البته هرچند سهام عدالتی که مال خودمونه دولت نمیخواد،بده .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها