|
کدخبر: 149221

کارگران و کارمندان بلاخره چقدر حقوق می گیرند

حقوق ها قرار است ۲۵ درصد افزایش یابد. این در حالی است که سال ۹۹ افزایش ۲۱درصدی حقوق ها در جلسه شورای عالی کار فقط به امضای نماینده کارفرمایی و دولت رسید.

افزایش حقوق ها طبق قانون باید برحسب تورم صورت گیرد ولی به نظر می رسد مجلس به ظرفیت دولت این افزایش حقوق را تعیین کرده است. اما هیچ سالی این افزایش حقوق طبق تورم انجام نشده و در جلسه شورای عالی کار درصدی برای افزایش حقوق در نظر گرفته می شود.

سال ۹۹ این جلسه با جنجال برگزار شد چرا که افزایش ۲۱درصدی حقوق ها به امضای نمایندگان کارگری نرسید. نمایندگان کارگری پس از چند جلسه با افزایش ۲۱درصدی حقوق ها مخالف بودند و از امضای صورتجلسه شورای عالی کار پرهیز کردند و افزایش حقوق ها در سال ۹۹ با امضای نمایندگان کارفرمایان و دولت به تصویب رسید. این در حالی است که نمایندگان کارگری با افزایش ۲۴درصدی حقوق ها موافق بود و معامله آنها با اختلاف ۳درصدی با دولت و نمایندگان کارفرمایی بهم خورد.

الیاس نادران، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره افزایش حقوق ها در سال ۱۴۰۰ گفت: در بودجه، ۳۵ درصد افزایش حقوق برای همه با سقف ۲۵ برابر حداقل حقوق تا ۴۴ میلیون تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همیشه ظرفیت های دولت را هم در نظر می گیریم. تصمیم نهایی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بر این بود که ۲۵درصد افزایش حقوق ها برای همه در نظر گرفته شود.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها