|
کدخبر: 144585

نوبخت: بودجه مناسبی برای سال آینده تصویب می کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق گفت: مجلس و دولت با همکاری یکدیگر می توانند بودجه مناسبی را به عنوان قانون برای سال آتی تصویب کنند.

اقتصاد نوبخت: بودجه مناسبی برای سال آینده تصویب می کنیم

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه در حاشیه نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده کشور گفت: از زمان ارسال بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس در روز ۱۲ آذرماه تا امروز اظهارنظرهای متنوع، متفاوت و حتی متناقضی نسبت به بودجه انجام شد، اما امروز در این نشست بعد از بحث و بررسی ها، کلیات آن به تصویب رسید.

وی ادامه داد: براساس قانون اساسی، دولت وظیفه تدوین و تنظیم سند مالی یکساله را برعهده دارد و مجلس نیز آن را بررسی و تصویب می کند که امروز نخستین گام بعد از یک ماه گفت و شنودها در رابطه با همکاری میان دولت و مجلس صورت گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: حداقل ۵ جلسه غیرعلنی در مجلس برای بررسی بودجه برگزار شد که شخصاً از دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات رئیسه و نمایندگان به جهت این حساسیت و صرف زمان و ایجاد شرایط برای گفت و شنودی صریح، صادقانه تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از یک جهت برای دولت بسیار بااهمیت است، زیرا این بودجه آخرین لایحه ای است که دولت دوازدهم به مجلس تقدیم می کند و از سوی دیگر مجلس یازدهم نیز اولین لایحه بودجه خود را در سال اول دوره چهارساله اش مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

نوبخت تاکید کرد: این موضوع طبیعی است که دولت نسبت به اعداد و ارقام کارشناسی شده بودجه سال ۱۴۰۰ مقاومت و استدلال کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: نباید فراموش کنیم که ما برای کشور در یک شرایط استاندارد، عادی و مطلوب برنامه ریزی نمی کنیم، بلکه ما برای چهارمین سال از دوران شدیدترین تحریم ها و محاصره اقتصادی بودجه نویسی کرده ایم، بنابراین اعداد و ارقام با استاندارد های شرایط عادی فاصله دارد.

وی اظهار کرد: دشمنان می خواستند که ما نتوانیم کشور را اداره کنیم، اما اکنون پرداخت ها سروقت انجام می شود و طرح های عمرانی نیز در حال انجام و افتتاح است. با تمام این شرایط باید نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ داوری کرد و من از کمیسیون تلفیق بودجه که تمامی این مسائل را شنید و به کلیات بودجه رأی داد، تشکر می کنم.

نوبخت با بیان اینکه دولت از تمام اعداد منابع و مصارف کارشناسی شده بودجه ۱۴۰۰ دفاع می کند، افزود: اگر پیشنهادی در نهایت برای اصلاح بخش هایی از بودجه مطرح شود که مورد تایید عقل جمعی قرار بگیرد، حتماً مورد تایید ما است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: اطمینان دارم که به خاطر مردم میان دولت و مجلس همکاری لازم انجام خواهد شد و توصیه های مقام معظم رهبری درباره حل مشکلات به وسیله گفت وگو و همکاری، سرلوحه کار مسئولان کشور است.

وی با اشاره به اینکه ما می توانیم بودجه ای متناسب برای سال آینده داشته باشیم که مردم بتوانند از منافع آن استفاده کنند، گفت: دولت با نگاهی واقع بینانه بودجه ۱۴۰۰ را تدوین کرده و معیشت مردم را مدنظر قرار داده است. اگر بودجه انقباضی تدوین می شد، مسلماً مردم تحت فشار قرار می گرفتند، بنابراین ما نمی خواهیم بخش زیادی از هزینه ها را با استفاده از دریافت مالیات از مردم تامین کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت: مجلس و دولت با همکاری یکدیگر می توانند بودجه مناسبی را به عنوان قانون برای سال آتی تصویب کنند.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر