|
کدخبر: 134500

قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین تکلیف نرخ بلیت هواپیما تا فردا خبر داد و گفت: نرخ پروازهای داخلی افزایشی نخواهد داشت.

اقتصاد قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟

ابوالقاسم جلالی درباره آخرین وضعیت نرخ بلیت هواپیما و نتایج جلسات برگزار شده در این زمینه، اظهار کرد: تا فردا (شنبه) تکلیف نرخ بلیت هواپیما مشخص می‌شود و نتایج نهایی آن را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: به نظر نمی‌رسد فردا افزایش قیمتی در نرخ پروازهای هوایی اعمال شود و تنها به ایرلاین‌ها اجازه می‌دهیم تا در گستره و دامنه نرخی گذشته به صورت کامل مانور دهند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسافر باید همه کلاس‌های نرخی موجود را برای پروازهای داخلی در اختیار داشته باشد تا بتواند بر اساس آن تصمیم بگیرد با کدام نرخ و نرخ پرواز خود را انجام دهد، بنابراین ایرلاین‌ها اجازه ندارند هیچ یک از نرخ‌ها را حذف کنند.

جلالی تاکید کرد: در این راستا همه دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی ورود کرده‌اند تا بر اعمال نرخ قانونی روی پروازهای داخلی نظارت کنند و از این پس اجازه افزایش نرخ بلیت هواپیما را خارج از دامنه‌ای نرخی مصوب سال گذشته را نخواهیم داد.

وی درباره لزوم رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی، گفت: این آیین‌نامه باید توسط همه ایرلاین‌ها در همه پروازهای رعایت شود و گرچه ایکائو و هیچ یک از سازمان‌های بین‌المللی چنین آیین‌نامه و دستورالعملی را برای پروازها اعلام نکرده‌اند اما بر اجرای دقیق و صحیح آن بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی نظارت خواهیم کرد و اگر هر یک از شرکت‌های هواپیمایی در اجرای این پروتکل‌ها کوتاهی کنند، برای پرواز‌های آتی به آنها مجوز داده نخواهد شد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: مردم و مسافران نیز بهتر است بر رعایت همه پروتکل‌ها نظارت کنند و اگر تخطی و تخلفی در این زمینه مشاهده کردند آن را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود البته ناظران و بازرسان سازمان هواپیمایی به صورت دائم و اجرای همه پروتکل‌ها نظارت خواهند کرد به عنوان مثال رعایت پروتکل ۶۰ درصدی برای مسافرگیری را ازطریق فرودگاه‌ها دائماً رصد می‌کنیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها