|
کدخبر: 132814

قیمت طلا به کجا رسید؟ / اثر انتخابات امریکا بر بازار

قیمت هر اونس طلا در پایان روز پنج‌شنبه بالاخره به انتخابات واکنشی قاطعانه نشان داد. قیمت طلا امروز با ۲.۵ درصد صعود به بالاترین قیمت نزدیک به ۷ هفته گذشته رسید. بازار سهام و بیش از آن بیت‌کوین، مانند طلا وضعیتی بسیار صعودی داشتند.

اقتصاد قیمت طلا به کجا رسید؟ / اثر انتخابات امریکا بر بازار

قیمت طلا با بسته شدن بازار‌های جهانی با ۴۴ دلار افزایش به ۱۹۴۶ دلار رسید. قیمت لحظه‌ای اونس طلا در روز پنج‌شنبه پس از هفت هفته وارد نیمه دوم کانال ۱۹۰۰ شد. البته دست‌یابی به این سطح تنها ۱۰ دقیقه دوام داشت و بالاترین قیمت آن ۱۹۵۲ دلار بود. این جهش عظیم در قیمت جهانی طلا، حاصل از افزایش شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات امریکا است. انتظار می‌رود، در صورت بایدن پیروز انتخابات شود، وی برای محرک‌های مالی بیشتر و پرهزینه‌تر تلاش کند. این تلاش می‌تواند از سمت کنگره باشد یا از طریق فرمان اجرایی.

سبقت دیگر فلزات گران‌بها از طلا

در بازار سایر فلزات گران‌بها نیز افزایش قیمت‌ها بسیار چشمگیر بوده است. هر اونس نقره با رشد ۴.۵ درصدی به ۲۴.۹۹ دلار رسیده است. پلاتین با ۳.۴ درصد افزایش بر روی ۸۹۸.۷ دلار قرار دارد، اما پالادیوم که به گفته تحلیل‌گران، مانند نقره در برنامه‌های بایدن نقش صنعتی خواهد داشت، بیشترین بازدهی را میان این فلزات گران‌بها داشته است. قیمت هر اونس پالادیوم با ۵.۲ درصد افزایش به ۲۴۰۸ دلار رسید.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها