|
کدخبر: 132690

قیمت طلا چقدر می‌ شود؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. اما قیمت طلا امروز چه تغییری می‌کند؟ آیا روند کاهشی را در پی خواهد داشت؟

اقتصاد قیمت طلا چقدر می‌ شود؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱۴ آبان، یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. اما قیمت طلا امروز چه تغییری می‌کند؟ آیا روند کاهشی را در پی خواهد داشت؟

با بسته شدن بازار‌ها قیمت اونس طلا با ۶ دلار کاهش به ۱۹۰۲ دلار رسید. سقوط نسبی قیمت طلا در عین پیشتازی بایدن، اتفاقی خلاف نظر تحلیل‌گران در هفته‌های گذشته است. بیش از آن شاخص دلار نیز با قیمت طلا همسو شده است و در ساعت ۱ بامداد، ارزش آن با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۳.۴۵ واحد رسیده است.

اگر به انتخابات ریاست جمهوری امریکا نگاه کنیم سقوط طلا و همسو شدن شاخص دلار با طلا شاید عجیب به نظر برسند. اما هنگامی که به وضعیت انتخابات مجلس سنا نگاه می‌کنیم مسئله تا حدودی روشن می‌شود. در مجلس سنا جمهوری‌خواهان بسیار بهتر ار انتظارات عمل کردند.

درحالی که در نظرسنجی‌ها، پیش‌بینی می‌شد دموکرات‌ها به اکثریت مجلس سنا دست پیدا کنند، اما وضعیت درحال‌حاضر متمایل به جمهوری‌خواهان است. در واقع در برخی از تحلیل‌های قبلی گفته شده بود که اگر دموکرات‌ها ریاست جمهوری را ببرند اما به اکثریت مجلس سنا نرسند، این بهترین حالت برای بازار سهام امریکا خواهد بود و درنتیجه به ضرر درخشش طلا خواهد انجامید.

به‌نظر می‌رسد موج آبی که تا روزهای گذشته تصور می‌شد صحنه سیاست امریکا را فرا بگیرد متوقف شده است. رای‌گیری سنا تقریبا از پیروزی حزب‌جمهوری‌خواه خبر می‌دهد و در صورتی که چنین سناریویی رخ دهد، به احتمال زیاد چشم‌انداز تصویب بسته حمایتی جدید با ابعاد بیشتر از ۲ هزار میلیارد دلار مخدوش خواهد شد. چنین امری مسلما به سود طلا نخواهد بود. در حقیقت طلا از ابتدای امسال تاکنون رشد بیش از ۲۵ درصدی خود را مدیون بسته‌های حمایتی ضدکرونا بوده است

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها