|
کدخبر: 131722

قیمت طلا در سراشیبی کاهش / چرا سکه ارزان شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز و کاهش انس جهانی طلا در کنار کم شدن میزان تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار موجب شده است تا قیمت این کالاها در بازار نزولی شود.

اقتصاد قیمت طلا در سراشیبی کاهش / چرا سکه ارزان شد؟

آیت محمد ولی در باره وضعیت این روزهای قیمت طلا و سکه گفت: عوامل متعددی باعث کاهش قیمت ها در بازار این کالاها شده است که بخشی داخلی و بخش دیگر خارجی است. وی خاطرنشان کرد: رصد قیمت ها در بازار ارز و کاهش بهای آن در چند روز اخیر به همراه اقدامات جدی و قابل تقدیر نیروی انتظامی در برخورد با اختلالگران و سفته بازان بازار سکه و ارز در کنار کاهش نرخ انس جهانی طلا، همچنین هیجانات ناشی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر کاهش نرخ طلا و سکه تاثیر گذاشته و این موضوع باعث تخلیه حباب قیمت سکه در بازار شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه تقاضا برای خرید و فروش سکه و طلا در بازار کاهش یافته است گفت: بازار اکنون در یک رکود نسبی به سر می برد و به احتمال زیاد داد و ستدها در این بازار از هفته های آینده رونق خواهد گرفت.

گفتنی است قیمت طلای ۱۸عیار هم اکنون در بازار هرگرم یک‌میلیون و ۱۷۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان است. علاوه بر این قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

فعالان بازار طلا و جواهر معتقدند؛ کاهش نرخ ارز در بازار به همراه کاهش نرخ انس جهانی طلا مهمترین عامل کاهش قیمت ها در این بازار است چرا که قیمت این کالا متاثر از نوسان قیمت این کالاها در داخل و خارج است.

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها