|
کدخبر: 128479

رئیس مجلس شورای اسلامی:

رسیدگی به مشکلات مرزنشینان از اولویت‌ های مجلس است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به مشکلات محرومان و توجه به نیازهای مردم مرزنشین و مستضعفان خاش سیستان و بلوچستان از اولویت‌های مهم مجلس است.

اقتصاد رسیدگی به مشکلات مرزنشینان از اولویت‌ های مجلس است

محمدباقر قالیباف در سفر به خاش سیستان و بلوچستان ضمن دیدار با مردم و مسوولان این شهرستان بیان کرد: حضور در مناطق محروم و آشنا شدن از نزدیک با مشکلات مردم یکی از الزامات مهم بوده که در سفرهای استانی به آن توجه داریم و برای حل مشکلات مردم نیازمند به خدمت تدبیر می شود.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همراه و همگام با دولت برای تحقق شعار جهش تولید و بهره گرفتن از ظرفیت های کشور جهت رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.

قالیباف ادامه داد: برای پیگیری مشکلات و پاسخ دادن به دغدغه های مردم مرزنشین خاش در مباحث اجرای باند دوم خاش به زاهدان و ایجاد راه و بازارچه مرزی روتک و تامین آب شرب قول مساعدت می دهیم و در شرایط دشوار اقتصادی کشور و وجود تحریم های ظالمانه باید با اقدامات جهادی بتوانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: در این استان پهناور و با ظرفیت شاهد اجرای پروژه های شاخصی هستیم که در مباحث اشتغالزایی و جهش تولید موثر هستند.

وی اظهار داشت: در دولت برای حل مشکلات مردم به اولویت ها و نیاز سنجی ها توجه داریم و قطعا برای رفع محرومیت ها تدبیر می شود.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امامان جمعه شیعه و سنی خاش نیز در این دیدار بر ضرورت و اهمیت رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار جهش تولید و گام برداشتن برای اجرای پروژه های راه و بازارچه مرزی روتک، تسریع در اجرای پروژه خط انتقال آب کارواندر به خاش و تامین آب شرب مردم این شهرستان و اجرای باند دوم جاده خاش به زاهدان تاکید کردند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در راس هیئتی با همراهی استاندار سیستان و بلوچستان وارد خاش سیستان و بلوچستان شد و با امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار، نماینده مردم خاش در مجلس و شماری از علما و معتمدان و مردم محروم و کپرنشینان روستای رباط از توابع بخش مرکزی خاش دیدار و گفت و گو کرد.

نداشتن راه و فضای آموزشی، بهداشتی و آب شرب و عدم دسترسی به مسکن مناسب، مخابرات و اینترنت، ناتوانی در اجرای طرح های کشاورزی و دامداری، سخت گیری های منابع طبیعی و نداشتن برق و زیرساخت های توسعه روستایی از مشکلات و دغدغه های مهم مردم این منطقه و خاش بود که به اطلاع رییس مجلس رسید.

در حاشیه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان، رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مهمترین مشکلات عمران شهر و روستایی، گازرسانی و راه آهن و اجرای سد کارواندر و خط انتقال آب از کارواندر به خاش را مورد بررسی قرار دادند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر