|
کدخبر: 200290

هزینه ثبت برند تجاری چقدر است؟

هزینه ثبت برند تجاری یک امر مهم در برندسازی است که این هزینه ها وابسته به برخی از شرایط متفاوت می باشد

البته لازم به ذکر است که تعرفه های برند سازی سالانه تغییراتی دارد برای این که بدانید که اقدامات و چه میزان هزینه ثبت برند تجاری را باید انجام دهید، پیشنهاد می شود که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چرا که ما به شما تمامی اقدامات لازم و هزینه های لازم را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سامانه ثبت نیک  ارائه دهنده خدمات ثبتی از جمله ثبت شرکت ، ثبت تغییرات و ثبت برند این مقاله را برای شما آماده کرده است تا پس مطالعه این مقاله ، اطلاعات کافی و لازم را در مورد هزینه ثبت برند دریافت کنید.

سامانه ثبت شرکت نیک

هزینه ثبت برند تجاری چقدر است 

برندینگ یکی از مهمترین کارها برای یک کسب و کار است زمانی که یک کسب و کار تبدیل به یک برند شود، میزان درآمد و جذب مشتری نیز بالا می رود.

برند سازی کمک می کند که یک فروشگاه یا کسب و کار از محبوبیت بالایی در میان مردم بهرمند شوند و اسم فروشگاه همواره بر سر زبان ها باشد.

تاسیس یک کسب و کار و قبرند کردن آن یک امر بسیار مهم است که این موضوع در این مقاله نمی گنجد و نیاز به یک مقاله کامل و جامع دارد که در دیگر مقالات می توانید آن را مطالعه کنید.

اهمیت برند تجاری برای همه گان به ویژه افرادی که کسب و کار خاص خودشان را دارند آشکار است.

یکی از اقدامات مهم در برندینگ، هزینه ثبت برند تجاری می باشد که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم پس اگر به فکر ثبت برند تجاری خود هستید بهتر است که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

هزینه ثبت برند تجاری برای همه یکسان است و فقط ممکن است برای کسب و کارهای خاص هزینه های خاصی را در برگیرد.

کلیه هزینه هایی که برای ثبت برند تجاری باید پرداخت شود به چهار دسته کلی تقسیم می شود که این چهار دسته را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه برند تجاری به طور سالانه دستخوش تغییرات می شود که باید اطلاعات خود را به صورت سالانه بروز کنید البته لازم به ذکر است که ما در این مطلب جدید ترین هزینه ثبت برند تجاری را برای شما بررسی خواهیم کرد.

هزینه لازم برای ثبت برند عبارت است از؛

  • هزینه ثبت اظهارنامه

  • هزینه های تبلیغاتی

  • حق الثبت

  • میزان هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی

ثبت برند

هزینه ثبت اظهارنامه مالی 

همانطور که گفته شد چهار اقدام مهم برای پرداخت هزینه ثبت برند تجاری وجود دارد که اولین قدم آن اظهار نامه مالی است.

ابتدا برای ثبت برند خود باید در سایت اداره مالکیت معنوی ثبت نام کنید، پس از این آن که ثبت نام شما تکمیل شد یک سری مدارک که در سایت ذکر شده است را باید در سایت بارگذاری کنید.

سپس پس لازم است که اظهارنامه ثبت برند تجاری را پر کنید که پر کردن فرم اظهارنامه تجاری هزینه ای دارد که باید پرداخت شود.

میزان هزینه اظهارنامه برند از اساس نوع شرکت، تعداد طبقات همچنین نوع کالایی که به فروش می رود تاثیر دارد.

یکی از مهمترین عامل هایی که بر قیمت برند تاثیر می گذارد برند حقیقی یا حقوقی است که پس از مشخص شدن موارد گفته شده میزان هزینه ای که باید پرداخت کنید مشخص می شود.

تعداد طبقات شرکت از جمله موارد تاثیر گذار است برای مثال می توان گفت برای یک شرکت یک طبقه  ۲۴ هزار تومان باید پرداخت شود.

برای هر طبقه بیشتر باید همین مقدار پرداخت شود برای مثال میزان هزینه اظهارنامه عبارت است از؛

  • برای یک شخص حقیقی بر اساس یک طبقه بودن شرکت ۲۴ هزار تومان باید پرداخت شود

  • برای یک شخص حقوقی برای یک طبقه شرکت باید ۴۸ هزار تومان پرداخت شود.

هزینه آگهی تبلیغاتی برند 

بعد از آن که اظهارنامه را ارسال کردید اظهارنامه شما توسط کارشناس های مربوط مورد بررسی قرار می گیرد.

پس از بررسی کارشناسان و تایید گرفتن اظهارنامه به شما مجوز داده می شود که تقاضای آگهی برند در روزنامه رسمی کنید. این اقدام برای معرفی برند شما لازم است که البته امروزه روزنامه تبدیل به سایت شده اند.

برای این که بتوانید آگهی خود را در روزنامه ثبت کنید لازم است که هزینه های را پرداخت کنید که در ادامه میزان هزینه لازم برای آگهی ثبت برند تجاری را بیان خواهیم کرد.

هزینه های ثبت آگهی  از به عوامل زیادی بستگی دارد که این عوامل عبارتند از؛ تعداد طبقات، رنگی بودن یا سیاه سفید بودن لوگو، میزان خطوط و.... بستگی دارد به طور کلی میزان هزینه جهت ثبت آگهی ۲۳۷ هزار تومان به بالا است که این قیمت بستگی به عوامل گفته شده دارد البته لازم به ذکر است که کمتر از این قیمت نمی شود.

هزینه ثبت برند تجاری

هزینه حق الثبت برند 

با گذشت یکماه از ثبت آگهی لازم است که شما هزینه را در سایت پرداخت کنید.

این هزینه حق ثبت برند شما می باشد البته که هزینه مانند دیگر هزینه های گفته شده ثابت نیست و بستگی به عواملی دارد به طور کلی هزینه ای که برای حق الثبت باید پرداخت شود عبارت است از؛

  • برای شخص حقیقی ۱۲۰ هزار تومان

  • برای  شخص حقوقی ۲۴۰ هزار تومان

هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی 

این اقدام برای ثبت نهای برند است از جمله هزینه ثبت برند تجاری ثبت آن در روزنامه های رسمی است که این هزینه نیز با توجه به عواملی متفاوت است و از ۲۳۸ هزار تومان شروع می شود. ثبت آگهی از جمله اقداماتی است که باعث دیده شدن آگهی شما در بین عموم مردم می شود.  اگر برای  ثبت برند در آگهی  درخواست وکیل داده باشید باید هزینه وکیل و تمبر ها را پرداخت کنید.

هزینه ثبت برند تجاری باید چگونه پرداخت شود 

 هزینه ثبت برند تجاری به طور کامل برای شما بیان شد و تمامی مراحل تک به تک مورد بررسی قرار گرفت.  نکته قابل توجه این است که تمامی پرداختی ها باید به صورت اینترنی و در سایت مربوطه انجام شود از این رو داشتن رمز دوم ضروری است. به یاد داشته باشید که پرداختی ها را در سایت مربوط انجام دهید و به سایت های متفرقه توجه ای نداشته باشید همیشه بعد از هر پرداختی شماره پیگیری را یادداشت کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید پرداختی خود را ثابت کنید.

هزینه ثبت برند تجاری به عوامل زیادی بستگی دارد و متغیر است؛ همانطور که گفته شد بستگی به نوع کالا و یا نوع شرکت دارد. بهتر است قبل از پرداخت موارد تاثیر گذار را مورد بررسی قرار دهید. 

مشاوره ثبت شرکت تضامنی

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از قیمت ثبت برند  و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری و ثبت تغییرات شرکت دیگر امور ثبتی ، با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۸۸۲۲ موسسه ثبت شرکت نیک تماس حاصل فرمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • آر ام چارتس ارسالی در

    عالی بود

ارسال نظر