|
کدخبر: 160188

تکلیف قیمت میوه مشخص شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد که توزیع پرتقال و سیب ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰ از ۲۵ اسفند در تهران آغاز می‌شود.

 یداله صادقی درباره قیمت میوه‌ها نیز گفت: هر کیلو پرتقال تامسون با نرخ ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و سیب قرمز ۸۹۰۰ تومان در ۲۶۰ نقطه شامل میادین میوه و تره بار شهرداری، عرضه می‌شود.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده ۴۰۰۰ تن پرتقال و سیب در سردخانه نگهداری و آماده توزیع است و کمبودی دراین خصوص وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به تفاهمنامه صورت گرفته با اتحادیه باغداران دماوند، عرضه سیب توسط این اتحادیه در سطح شهر تهران نیز درتنظیم بازار این کالا تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

بر اساس آخرین گزارش میدانی از بازار میوه و صیفی در هفته گذشته، قیمت هر کیلو پرتقال تامسون ۱۲ هزار تا ۱۸ هزار تومان، پرتقال شهسوار ۱۳ هزار و ۵۰۰تومان، پرتقال جنوب ۳۸ هزارتومان، سیب زرد ۱۳ هزار و ۸۰۰ تا ۱۶هزار تومان و سیب قرمز ۱۴هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

اخیرا گرانی میوه در آستانه شب عید انتقاداتی به همراه داشته که وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داده با عرضه میوه دولتی این قیمت‌ها کاهش یابد.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر