|
کدخبر: 142016

مردم نگران تامین میوه شب یلدا نباشند

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، کمبودی در عرضه محصولات باغی برای شب یلدا وجود ندارد.

اصناف مردم نگران تامین میوه شب یلدا نباشند

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات باغی وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود سرمازدگی درختان در زمان گل دهی، کمبودی در تولید محصولات باغی نداریم.

او با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات محصولات باغی به قوت خود باقی است، افزود: گرچه رقم‌های قابل توجهی در بخش کسری صادرات نفت داشتیم، اما بخش کشاورزی و محصولات باغی یکی از شاخصه‌های اصلی جبران کاهش درآمد‌های نفتی است که این امر نقطه قوتی برای اقتصاد کلان و اقتصاد کشاورزی محسوب می‌شود.

فراوانی عرضه میوه‌های شب یلدا در بازار

شادلو با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب یلدا وجود ندارد، بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا و کاهش دورهمی‌ها، کمبودی در عرضه محصولات باغی و هندوانه به عنوان اقلام اصلی شب یلدا وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: هم اکنون هندوانه تازه برداشت شده از نوار جنوبی استان هرمزگان در حال عرضه است و به دلیل ماندگاری بالا، خانوار‌ها می‌توانند طی چند روز باقی مانده تا شب یلدا خرید خود را انجام دهند.

او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه انار و خرمالو وجود ندارد، بیان کرد: این محصولات در مهر و آبان برداشت شده و هم اکنون از ذخایر انباری و سردخانه‌ای در حال توزیع است، آنچه در این میان حائز اهمیت است خانوار‌ها با خرید به میزان نیاز از گرانی‌های بی رویه جلوگیری کنند.

شادلو افزایش قیمت نهاده‌های تولید، ادوات کشاورزی و نیروی انسانی را از جمله دلایل گرانی محصولات کشاورزی بر شمرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی متنوع و تولید مناسب محصولات کشاورزی، نه تنها کمبودی در عرضه وجود ندارد، بلکه شرایط برای صادرات مهیاست.

نایب رئیس اتحادیه باغداران در پایان با اشاره به اینکه بیشترین فرصت صادرات در بخش باغبانی است، تصریح کرد: با وجود تنوع بالای محصولات، انتظارات مصرف کننده به طور نسبی برآورده می‌‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر