|
کدخبر: 119363

اقدامی جدید در راستای تنظیم بازار اقلام پر مصرف

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: گوشت قرمز با قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده و توزیع خواهد شد.

اصناف اقدامی جدید در راستای تنظیم بازار اقلام پر مصرف

محمد رضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار در جلسه ستاد تنطیم بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف اقلام اساسی از جمله برنج در چند مدت اخیر نیاز بازار برای کنترل قیمت‌ها تزریق شد؛ ۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۰ هزار تن گوشت مرغ و ۳۰ هزار تن شکر با نرخ‌های مصوب در اختیار هیئت‌ها قرار گرفت.

او بیان کرد: ممنوعیت واردات برنج به قوت خود باقی است، اما محموله‌هایی که وارد گمرک شده‌اند ترخیص خواهند شد. گوشت قرمز مورد نیاز کشور از طریق واردات و تولید داخل تامین خواهد شد. هم اکنون گوشت قرمز با قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده و توزیع خواهد شد.

در ادامه مراسم عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: نظارت‌ها برای کنترل بازار ادامه پیدا خواهد کرد و سیمان و لاستیک محل تمرکز ما خواهد بود. در صورتی که گزارش تخلفی از عاملان فروش به دست ما برسد عاملیت آن‌ها در بازار لغو خواهد شد.

او درباره کنترل قیمت ماسک گفت: ۱۹ واحد تامین کننده برای تامین نیاز داروخانه‌ها و مراکز درمانی در نظر گرفته شده است که روزانه بیش از ۴ میلیون ماسک تحویل سازمان غذا و دارو می‌دهند. در تعامل مشترک با این سازمان در حال رسیدگی به قیمت ماسک در بازار هستیم تا قیمت در بازار به تعادل برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر