|
کدخبر: 191862

برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای کوتاهی مو چه باید بکنیم؟

اما برای اینکه بتوانید در رشته کوتاهی مو به موفقیت برسید، از رقبای خود جلو بزنید و جایگاه مناسبی را در این حرفه پیدا کنید، باید ابتدا مدرک فنی و حرفه ای این رشته را دریافت کنید.

کسب و کار برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای کوتاهی مو چه باید بکنیم؟

کوتاهی مو یکی از رشته های محبوب آموزش آرایشگری است که دوره آموزشی آن در بسیاری از آموزشگاه ها ارائه می شود. این هنر همواره مورد توجه و نیاز تمام افراد جامعه بوده و بنابراین می تواند شما را به درآمدهای بالا برساند.

اما برای اینکه بتوانید در رشته کوتاهی مو به موفقیت برسید، از رقبای خود جلو بزنید و جایگاه مناسبی را در این حرفه پیدا کنید، باید ابتدا مدرک فنی و حرفه ای این رشته را دریافت کنید. این مدرک نشان دهنده مهارت شماست و می تواند در پذیرش شما توسط مشتریان تاثیر بسزایی داشته باشد.

اگر می خواهید در زمینه کوتاهی مو فعالیت کنید، اما نمی دانید که برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای آن چه مراحلی را باید طی کنید، با ما همراه باشید. ما تمام کارهای لازم برای اخذ این مدرک مهم را به صورت قدم به قدم به شما توضیح می دهیم.

با سازمان فنی و حرفه ای کشور آشنا شوید

سازمان فنی و حرفه ای یکی از سازمان های وابسته به وزارت کار و وزارت رفاه و امور اجتماعی است که در سال ۱۳۵۹با هدف تربیت نیروی کار در رشته های مختلف فنی، هنری، و علمی پایه گذاری شد تا فرصتی را برای افراد جویای کار و افرادی که به دنبال ارتقای مهارت های خود هستند قرار دهد. رشته هایی که توسط این سازمان ارائه می شود بسیار زیاد و کاربردی هستند و آرایشگری تنها یکی از آن هاست. علاقمندان می توانند در دوره های آموزشی آموزشگاه های وابسته به این سازمان شرکت کنند و در نهایت با قبولی در آزمون مربوطه گواهینامه خود را دریافت کنند. همچنین، سازمان آموزش فنی و حرفه ای عضو سازمان جهانی کار است. بنابراین، مدارک ارائه شده توسط این سازمان در ۱۸۶ کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ارائه و معتبر خواهد بود.

مراحل دریافت مدرک فنی و حرفه ای کوتاهی مو

رشته کوتاهی مو یکی از رشته های مهم آرایشگری است که مدرک فنی و حرفه ای نیز به آن تعلق می گیرد. شما می توانید با شرکت در دوره آموزش کوتاهی مو و کسب مهارت های لازم برای دریافت مدرک خود اقدام کنید. اما در این میان نکات بسیار مهمی وجود دارد که برای قبولی در آزمون فنی و حرفه ای باید رعایت کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

۱. در یک آموزشگاه آرایشگری معتبر ثبت نام کنید

انتخاب درست آموزشگاه آرایشگری اولین و مهم ترین قدم برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای کوتاهی مو است. شما باید آموزشگاهی را انتخاب کنید که از سازمان فنی و حرفه ای کشور مجوز داشته باشد، سرفصل های تعیین شده از سوی این سازمان را ارائه بدهد و همچنین ابزار و تجهیزات کامل و به‌روز را در اختیار شما قرار بدهد. یک آموزشگاه آرایشگری معتبر تمام دوره های آموزشی مهم مانند آموزش اصلاح ابرو، آموزش کاشت ناخن، آموزش کوتاهی مو و … را برگزار می کند و به بهترین شکل هنرجویان را برای ورود به بازار کار آماده می کند.

دوره آموزش کوتاهی مو

۲. در دوره آموزش کوتاهی مو شرکت کنید

شرکت کردن در دوره آموزشی به شما امکان می دهد بتوانید تمام اطلاعات تئوری و مهارت های عملی لازم درباره کوتاهی مو را یاد بگیرید. همچنین این فرصت را خواهید داشت که تحت نظارت مربیان حرفه ای و باتجربه، بر روی مدل های مصنوعی و واقعی تمرین کرده و ایرادات و مشکلات خود را برطرف کنید. در این دوره ها میتوانید به تمام اصول و تکنیک های کوتاهی مو مسلط شده و برای آزمون فنی و حرفه ای آماده شوید.

۳. در آزمون هماهنگ فنی و حرفه ای شرکت کنید

پس از پایان دوره آموزشی، باید در آزمون های هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای شرکت کنید. این آزمون ها به صورت تئوری و عملی برگزار می شوند که پس از کسب نمره لازم در هر دو آزمون می توانید مدرک خود را به صورت آنلاین دریافت کنید. صدور مدرک معمولا ۳ تا ۶ ماه طول می کشد. از دیگر شروط لازم برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای این است که متقاضی بالای ۱۶ سال سن داشته باشد و همچنین دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد.  

مزایای دریافت مدرک فنی و حرفه ای کاشت ناخن

 با داشتن مدرک فنی و حرفه ای کوتاهی مو می توانید در سالن های زیبایی معتبر مشغول به کار شوید و اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید. همچنین، امکان دریافت کارت مربی گری، تدریس در آموزشگاه های آرایشگری،‌ دریافت وام خود اشتغالی، امکان مهاجرت کاری به سایر کشورها و دریافت سایر مدارک بین المللی کوتاهی مو از دیگر مزایای دریافت این مدرک معتبر محسوب می شوند.

آموزش کوتاهی مو

آموزشگاه دترلند بهترین انتخاب برای کسب مدرک فنی و حرفه ای

 همانطور که در بالا توضیح دادیم، انتخاب آموزشگاه آرایشگری خوب و حرفه ای از مهم ترین مراحل برای نزدیک شدن به موفقیت و گرفتن مدرک معتبر فنی و حرفه ای کشور است. در حال حاضر در ایران آموزشگاه های بسیاری وجود دارند که در این عرصه فعالیت می کنند و دوره های مختلف آموزش آرایشگری را به علاقه مندان ارائه می دهند. اما باید توجه داشته باشید که تنها برخی از آموزشگاه ها تمام استانداردهای لازم را رعایت می کنند و می توانند شما را به موفقیت برسانند. از همین رو آموزشگاه دترلند با سال ها تجربه درخشان در این زمینه از جمله آموزشگاه هایی است که می تواند شما را به هدف خود نزدیک کند. ویژگی های مهم این آموزشگاه که آن را از سایر آموزشگاه ها متمایز میکند عبارت است از:

  • ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای
  • ارائه سرفصل های آموزش استاندارد و تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای و هماهنگ با نیاز بازار کار
  • ارائه آموزش ها توسط اساتید و مربیان حرفه ای و کارآزموده که می توانند تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار هنرجویان قرار دهند.
  • برگزاری دوره های آموزشی به صورت کاملا عملی و با مدل های مصنوعی و واقعی
  • امکان تمرین و تکرار عملی برای هنرجو در دوره آموزشی تحت نظر مربی
  • استفاده از ابزار و تجهیزات با کیفیت و جدید
  • استفاده از جدیدترین و بهترین متدهای آموزشی
  • پشتیبانی ۶ ماهه از هنرجویان پس از پایان دوره آموزشی جهت مشاوره و رفع اشکال

شما‌ ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید‌ ‌در‌ ‌هر‌ ‌ساعت‌ ‌از‌ ‌شبانه‌ ‌روز‌ ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در‌ ‌سایت‌ ‌دترلند‌ ‌به‌ ‌آدرس‌ Deterland.com‌ ‌‌اقدام‌ ‌نمایید‌ ‌و‌ ‌یا‌ ‌در‌ ‌ساعات‌ ‌کاری‌ آموزشگاه‌ ‌با‌ ‌شماره‌ ‌تلفن‌  ‌۰۲۱۲۲۹۰۳۵۷۲‌ ‌برای‌ ‌مشاوره‌ ‌و‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌تماس‌ ‌بگیرید.‌

 

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها