|
کدخبر: 165149

بانک‌ها به کمک تولید بیایند

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستگاه‌های اداری و بانک‌ها همه تلاش خود را در سال جاری برای حمایت از اشتغال ورفع موانع پیش‌روی تولید به کار گیرند.

کسب و کار بانک‌ها به کمک تولید بیایند

« کریم یاوری» روز دوشنبه در بازدید از واحد تولیدی و صنعتی گداختار اراک در گفت و گویی افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را به دلیل اهمیت موضوع به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند و در این راستا همه تکلیف دارند و باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی بیان کرد: شرکت گداختار اراک در طول ۲ تا سه سال گذشته با مشکلات زیاد مالی و بانکی همراه بود اما امروز به جایی رسیده که ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم در آن فعالیت دارند.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تولیدات دانش‌بنیان این شرکت در راستای خدمت به صنعت نفت و سایر صنایع کشور است و کسب این توفیقات مایه افتخار است.

یاوری اظهار داشت: مدیران ارشد و مسئولان استان مرکزی در راستای گره‌گشایی از واحدهای تولیدی و مشکل‌دار قدم‌های بلندی برداشته‌اند که امید است این تلاش‌ها در سال جاری مضاعف‌تر شود.

وی تاکید کرد: حفظ یک شغل برای یک نفر نیست و یک شغل برای چندین نفر نان آوری در پی دارد و حفظ اشتغال واحدهای تولیدی و توسعه اشتغال در کشور باید با جدیت دنبال شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: استان مرکزی در طول سال‌های گذشته با بحران‌ها و مشکلات گسترده کارگری همراه بود اما با تلاش‌های و پیگیری‌های شبانه‌روی، هم‌اکنون واحد بحرانی و خط قرمز در این استان وجود ندارد.

« محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران است و در این استان بالغ بر سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد.

وی بیان کرد: واحدهای دارای معوق استان مرکزی از ۲۷ واحد در پایان سال ۹۸ به ۱۷ واحد در پایان سال ۹۹ رسید که بیانگر کاهش ۳۳ درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعداد کارگران دارای حقوق معوق این استان نیز از یک‌هزار و ۳۸۷ نفر به ۵۳۵ نفر رسیده که بیانگر کاهش ۶۳ درصدی است.

آبایی هزاوه عنوان کرد: کاهش مشکلات کارگری و واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی در سخت‌ترین شرایط اقتصادی صورت گرفته و کاهش هرچه بیشتری این مشکلات در دستور کار جدی است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر