|
کدخبر: 188569

المپیک ۲۰۲۰/ ماجرای اعتراض ایران به ژاپن چه بود؟

رئیس کمیته ملی المپیک، اعتراض ورزشکاران کشورمان نسبت به شرایط ورودی آنها به کشور ژاپن را به وزیر ورزش این کشور اعلام کرد.

ورزش المپیک ۲۰۲۰/ ماجرای اعتراض ایران به ژاپن چه بود؟

سید رضا صالحی امیری در حاشیه افتتاح نمایشگاه «ایران زیبا» در محل سفارت ایران، درباره محور مذاکرات با وزیر علوم و فرهنگ و ورزش ژاپن گفت: این دیدار با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار و توافق شد تا همکاری تداوم یابد. این همکاری‌ها در تبادل تیم‌ها، برپایی اردوهای مشترک و آنچه که به افزایش این روابط کمک می‌کند، صورت می‌گیرد که با استقبال هیوگیدا روبرو شد.

وی در ادامه گفت: در آینده نزدیک تلاش داریم روابط ورزشی و دیپلماسی ورزشی را تقویت کنیم. البته در این دیدار قرار بود رئیس المپیک ژاپن حضور یابد که به دلیل درگیری‌های پیرامون المپیک نتوانست بیاید و عذرخواهی کرد. قرار است این دیدار در چند روز آینده برگزار شود.

  رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به پذیرش کاروان ورزش کشورمان در بدو ورود به ژاپن تصریح کرد: در این دیدار و در خلال مذاکره، دو بار اعتراض خود را در پذیرش کاروان در فرودگاه توکیو به وزیر ورزش ژاپن (هیوگیدا) اعلام کردم که او رسماً عذرخواهی کرد و آن را ناشی از پروتکل بهداشتی در شرایط کرونا دانست، البته ما قانع نشدیم و گفتیم نظمی که ما از ژاپن سراغ داشتیم، در فرودگاه نارینا ندیدم که وی مجدداً عذرخواهی کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر