|
کدخبر: 159020

یوونتوس- پورتو | طارمی یا رونالدو محکوم به مرگ!

یوونتوس در حالی امشب مقابل یاران طارمی در لیگ قهرمانان اروپا قرار می‌گیرند که رونالدو را در ترکیب اصلی خواهد داشت.

ورزش یوونتوس- پورتو | طارمی یا رونالدو محکوم به مرگ!

امشب در چارچوب دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پورتو در تورین میهمان یوونتوس است. بازی رفت با درخشش طارمی و مارگا با برتری ۲ بر یک پورتو در پرتغال به پایان رسید و شاگردان پیرلو با هدایت رونالدو سعی دارند تا در ایتالیا به برتری دست یابند. یوونتوس برای صعود تنها به برد یک بر صفر نیاز دارد و باید دید یاران طارمی در این مسابقه چه نمایشی از خود به اجرا خواهند گذاشت.

*اندیشه برد در هر ۲ تیم / ذهنیت برنده در تیم طارمی

مهدی طارمی در نشست خبری پیش از این مسابقه اظهارکرد که پورتو تنها برای برد به میدان خواهد رفت و اصلا به تساوی یا باخت فکر نمی‌کند.

کونسیسائو، سرمربی پورتو نیز از ذهنیت برنده تیمش صحبت کرد و اظهارکرد که تیم پرتغال برای گرفتن نتیجه مثبت وارد ورزشگاه خواهد شد و تنها به پیروزی فکر می‌کند.

پورتو و یوونتوس غیر از بازی رفت، تنها ۴ بار به میدان رفتند که با ۳ پیروزی بیانکونری و یک تساوی به پایان رسیده است و باید دید چه اتفاقی در مسابقه امشب خواهد افتاد. در مسابقات بین این ۲ تیم، یوونتوس ۷ گل و پورتو ۳ گل به ثبت رسانده که سهم طارمی یک گل است.

آندره‌آ پیرلو در نشست خبری پیش از این مسابقه اظهارکرد که یوونتوس اهمیت این جدال را می‌داند و می‌خواهند با یک انرژی متفاوت پا به میدان گذارد.از طرفی دیگر بونوچی به یارانش هشدار داد که پورتو برای برد به این مسابقه خواهد آمد و یوونتوس باید حواسش جمع باشد تا مثل بازی رفت اسیر «پرسینگ» حریف نشود.

نکته جالب در بازی رفت این بود که هر ۲ گل در دقایق ابتدایی نیمه‌ها به ثمر رسید که نشان می‌دهد چقدر تیم پورتو در پرسینگ و فشار آوردن به تیم حریف قدرتمند عمل می‌کند. از سوی دیگر تیم پیرلو در ادامه روند خود در سری‌آ اثبات کرده که بیش از اندازه بی‌تمرکز است و باید بتواند اشتباهات فردی را از بین برد. یک نکته دیگر که اهمیت دارد، روش بازی پیرلو است که اصرار دارد به مانند تیم‌های گواردیولا بازی‌سازی را از خط عقب زمین آغاز کند تا بتواند با گذشتن از پرسینگ حریف، فضای زیادی برای حمله داشته باشد.

*یوونتوس و پورتو با برد به هم رسیدند

پورتو در دیدار قبلی خود نمایش خوبی از خود به اجرا گذاشت و توانست تیم ژیل ویسنته را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. طارمی در این مسابقه ضمن به ثبت رساندن یک پاس گل توانست آمار ۷۳.۱ درصد صحت پاس، ۳۱ بارلمس توپ، پیروزی در یک نبرد هوایی، یک دریبل موفق و ۳ پاس کلیدی را به اجرا رساند.

در طرف دیگر یوونتوس در دیدار قبلی خود مقابل یوونتوس نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و توانست بدون رونالدو و با درخشش موراتا به برتری دست یابد. در آن بازی نیز اشتباهات فردی باعث شد تا لاتزیو ابتدا پیش افتد ولی یووه توانست با ذهنیت مناسب به بازی بازگردد و با گل زیبای ربیو طوفان خود را در تورین آغاز کند.

*بررسی ترکیب احتمالی یوونتوس - پورتو

در این مسابقه به نظر می‌رسد رونالدو در ترکیب اصلی قرار گیرد و در خط میانی پیرلو از رمزی، آرتور، ربیو و کیه‌زا استفاده کند. البته آرتور حضورش در هاله‌ای از ابهام است و ممکن است جای او را در ترکیب مک‌کنی یا برنادسکی پر کند.

دیبالا به دلیل مصدومیت زانو، بنتانکور به دلیل ویروس کرونا در این مسابقه حضور نخواهند داشت و دنیلو به علت محرومیت نمی‌تواند تیم پیرلو را در لیگ قهرمانان اروپا یاری کند.

ترکیب احتمالی ۲ تیم به شرح زیر است:

یوونتوس: ۲-۴-۴

دروازه‌بان: شزنی

مدافعان: بونوچی – دلیخت / ساندرو – کوادرادو

هافبک‌ها: ربیو – آرتور – رمزی – کیه‌زا

مهاجمان: رونالدو – موراتا

پورتو: ۲-۴-۴

دروازه‌بان: مارچسین

مدافعان: پپه – لیته – زایدو – مانافا

هافبک‌ها: سرخیو اولیورا – اوریبه – اوتاویو – کرونا

مهاجمان: طارمی – مارگا

 

منبع: فارس

ارسال نظر