|
کدخبر: 158671

آغاز جنگ قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان

دو تیم پرسپولیس و سپاهان با ۳۴ امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل در رده‌های اول و دوم لیگ بیستم هستند و این در حالی است که تاکنون سرخ‌ها بهترین خط دفاع و طلایی‌پوشان بهترین خط حمله این فصل را در اختیار داشته‌اند.

ورزش آغاز جنگ قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان

هنوز ۱۳ هفته تا پایان لیگ بیستم مانده است و از الآن نمی‌توان درباره قهرمان قطعی این رقابت‌ها نظر داد اما چیزی که مشخص است جدال اصلی بین شاگردان دو مربی جوان یعنی پرسپولیس و سپاهان است. جنگ تیم‌های یحیی گل محمدی و محرم نویدکیا، تنور لیگ را از همین ابتدای نیم‌فصل دوم داغ کرده است و با وجود فاصله نه چندان زیاد تیم‌هایی مثل استقلال، فولاد و تراکتور با این ۲ تیم، به نظر می‌رسد شانس اصلی قهرمانی یکی از تیم‌های پرسپولیس و یا سپاهان باشند.

بهترین خط دفاع

پرسپولیس همانند سال‌های گذشته، ثبات خوبی در خط دفاعی داشته و مدافعان مستحکم و هوشمند یکی از ارکان اصلی قهرمانی‌های این تیم در سال‌های اخیر بوده‌اند. با وجود جدایی دو مدافع اصلی این تیم در ابتدای فصل یعنی محمد نادری و شجاع خلیل‌زاده و هم‌چنین بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس در نیم‌فصل، این تیم نشان این تفکرات دفاعی یحیی هستند که کار را برای باز شدن دروازه حامد لک سخت می‌کنند و پرسپولیس را به رده نخست رسانده‌اند. شاگردان گل‌محمدی تاکنون تنها ۸ گل دریافت گرده‌اند و بهترین خط دفاع لیگ بیستم لقب گرفته‌اند.

بهترین خط حمله

شش‌تایی کردن آلومینیوم در اراک کار ساده‌ای نیست و ارزش‌های برد تیم نویدکیا زمانی بیش‌تر مشخص می‌شود که یادآوری کنیم دیگر تیم مدعی قهرمانی یعنی پرسپولیس در خانه اراکی‌ها ۲ بر یک شکست خورد (البته با هدایت رسول خطیبی که از این تیم جدا شده است). طلایی‌پوشان اصفهانی تاکنون ۳۲ گل به ثمر رسانده‌اند و اگر یک گل بیش‌تر به میزبان اراکی خود می‌زندد، به دلیل گل‌زده بهتر نسبت به پرسپولیس در رده نخست قرار می‌گرفتند. تیم نویدکیا هجومی و چشم‌نواز بازی می‌کند و نتایج این تیم متفاوت از نتیاج همیشگی لیگ ایران است. آنها ۱۰ گل بیش‌تر از پرسپولیس و ۱۲ گل بیش‌تر از استقلال به ثمر رسانده‌اند و سجاد شهباززاده از این تیم با ۱۵ گل در صدر گلزنان لیگ بیستم قرار دارد.

تعیین تکلیف قهرمانی

در ۹ دوره اخیر لیگ برتر، ۶ تیمی که بهترین خط دفاع را داشته‌اند به قهرمانی رسیده‌اند و تنها ۲ بار قهرمان بهترین خط حمله را هم در اختیار داشته است که این ۲ بار هم توسط پرسپولیس ثبت شده است. تیم برانکو در فصل‌های ۹۶-۹۵ و ۹۷-۹۶ هم‌زمان صاحب بهترین خط دفاع و بهترین خط حمله بود. این بررسی نشان می‌دهد شانس پرسپولیس تنها روی کاغذ بیش‌تر از حریف اصفهانی خود است اما شاگردان نویدکیا نشان داده‌اند که برای قهرمانی بازگشت به دوران طلایی سپاهان، تا دقیقه ۹۰ نیز گلزنی خواهند کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر