|
کدخبر: 105732 شهریار خادمی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

افتتاح ۵ معدن بزرگ مس تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت مس از افتتاح ۵ معدن بزرگ مس تا پایان امسال در استان کرمان خبر داد.

نمایشگاه افتتاح ۵ معدن بزرگ مس تا پایان امسال

اردشیر سعد محمدی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی در کرمان با بیان اینکه شرکت مس در مسیر مناسبی قرار گرفته است، بیان کرد: شرکت مس نخستین شرکت در رشد سود دهی و رشد فروش بوده است؛ ما درحال‌حاضر بیش از دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو به علاوه ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید در دست اجرا داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمان ظرفیت تولید کاتد مس به ۴۰۰ هزار تن ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد: درحال‌حاضر ۲۸۰ هزار تن در مس سرچشمه و ۱۲۰ هزار تن طبق افتتاحیه‌ای که دو هفته پیش توسط ریاست محترم جمهور شکل گرفت به ظرفیت تولید کاتد اضافه شده است.

سعد محمدی در ادامه گفت: ما برای ایجاد چنین شرایطی نیازمند توسعه متوازن در بخش معدن و تولید کنسانتره هستیم؛ به همین دلیل توسعه‌های بزرگی را در بخش درآلو در نظر داریم که در همین راستا امیدواریم تا پایان سال کنسانتره ۱۵۰ هزار تنی و معدن این بخش را به اتمام برسانیم.

 رئیس هیات مدیره شرکت مس در ادامه افزود: کارخانه کنسانتره ۱۵۰ هزار تنی دره زار و معدن آن را در نیمه اول سال ۱۴۰۰ سال به اتمام خواهیم رساند، همچنین کارخانه‌های فاز ۲ میدوک در شهربابک که کارخانه‌ای ۱۵۰ هزار تنی است را در دستور کار داریم و از همه اینها مهم‌تر کارخانه ۲۰۰ هزار تنی کنسانتره جدید در سرچشمه است.

وی در ادامه با بیان اینکه درحال‌حاضر میزان استخراج ماده معدنی ما در کشور حدود ۵۳ میلیون تن است، خاطر نشان کرد: باید این میزان را به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ارتقا دهیم.

سعد محمدی در ادامه با بیان اینکه جایگاه مس یک جایگاه قدیمی و فنی است، اظهارکرد: درحال‌حاضر یک هشتم تولید معادن کل ایران در دست شرکت مس است که این روند توسط متخصص‌های خوب کشور و پرسنل این شرکت در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.

رئیس هیات مدیره شرکت مس در ادامه با بیان اینکه ما امیدوار هستیم که صادرات خود را گسترش دهیم، بیان کرد: صادرات شرکت مس در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ با رشد ۲ و نیم برابری روبه‌رو بود و رکورد تاریخ صنعت مس را شکست.

سعدمحمدی ادامه داد: امسال و در سال جهش تولید امیدوار هستیم که این عدد به طور چشمگیر و فزاینده‌ای ارتقا پیدا کند و از ۱۱۷ هزار تن سال گذشته به بالغ بر ۱۵۰ هزار تن برسد.

افتتاح ۵ معدن بزرگ مس تا پایان سال جاری

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: ما قول دادیم که امسال ۵ معدن جدید در استان کرمان افتتاح کنیم و این کار با همت دوستان و به یاری خدا انجام خواهد شد.

سعدمحمدی افزود: ما در تولید کنسانتره در صنعت مس کارخانه‌های زیادی را داریم در همین راستا امیدواریم در مسیری قرار بگیریم که بتوانیم فناوری طرح تولید کنسانتره را به نام یکی از شرکت‌های فنی مس در دنیا ثبت کنیم.

وی افزود: ما آمادگی داریم تا اجرا، طراحی و تولید تجهیزات یک کارخانه کنسانتره با ظرفیت ۱۵۰ هزار تنی را به‌دست بیاوریم.

سعد محمدی تصریح کرد: با بومی‌سازی تمام تجهیزات ایجاد کارخانه به منطق زیباتری از لحاظ اقتصادی دست خواهیم یافت اما تا زمان فراهم شدن این شرایط ساخت تجهیزات و قطعاتی که مورد نیاز برای صنعت مس است را در دستور جدی کار قرار داده‌ایم.

رئیس هیات مدیره شرکت مس ایران در ادامه گفت: قطع به یقین تمام تجهیزاتی که امکان ساخت آن در کشور وجود داشته باشد اولویت ماست.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما سرمایه‌گذاری در داخل کشور است، گفت: برای این که بتوانیم در استان کرمان شرایط تولید را بیش از گذشته فراهم کنیم یک برگزاری یک نمایشگاه را به صورت دائم در رفسنجان برنامه‌ریزی کردیم که قابلیت بازدید در کل سال را برای تمام صنعتگران داشته باشد.

وی افزود: اتفاقات بسیار خوبی در سه ماهه گذشته صورت گرفته و فروش بی‌نظیری را داشتیم. در بحث تولید نیز نسبت به سال گذشته فزونی گرفته‌ایم و امیدواریم امسال رکوردهای بسیار بهتری از سال گذشته برای این صنعت بر جای بگذاریم.

عمل به مسئولیت های اجتماعی

سعد محمدی در ادامه با بیان اینکه امسال ۵۰۰ نفر نیروی جدید یه کار گرفته‌ایم، تصریح کرد: ۱۰۰ نفر دیگر در شهریور به استخدام خواهیم گرفت که این نفرات تماما نخبه‌های استان خواهند بود و در رشته‌های مورد نیاز به کار گرفته خواهند شد.

وی همچنین گفت: در سال گذشته در بیش از ۱۳ اردوی جهادی که هر اردو ۵ روزه بوده، ۲۵ پزشک متخصص به صورت رایگان مردم را در استان‌ها درمان کردند که امسال این تعداد اردوها را به عدد ۲۰ خواهیم رساند. سعدمحمدی با بیان اینکه سعی کردیم که تلاش ما برای مسئولیت‌های اجتماعی بیش از پیش شود، خاطرنشان کرد: این نکته را باید گفت که ۳ ورزشگاه بزرگ در استان کرمان احداث خواهیم کرد و امیدواریم یکی از این ورزشگاه‌ها امسال افتتاح شود چرا که اعتقاد داریم ما قادر هستیم تورنمنت‌های بین‌المللی را در استان کرمان داشته باشیم.

رئیس هیات عامل شرکت مس همچنین گفت: ما در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار متر حفاری اکتشافی کرده‌ایم که این رقم امسال به عددی بالغ بر بیش از ۱۰۰ هزار متر خواهد رسید.

وی افزود: خبرهای بسیار خوبی از ذخایر جدید داریم و میزان ذخایر به گونه‌ای است که برای ۷۰ سال آینده پاسخگو خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تا حدودی ما وظیفه خود را برای ایجاد اشغال از لحاظ اقتصادی انجام خواهیم داد و به زودی دستگاه‌های جدیدی را نیز خریداری خواهیم کرد تا تغییرات جدی در ناوگان خود داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره شرکت ملی مس در پایان اظهار کرد: شرایط ما به گونه‌ای است که در بازار بورس در سال ۹۷ ارزش مس ۳۰ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ در پایان سال به ۷۲ هزار میلیارد تومان و امروز به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است؛ ما فاصله خود را با فولاد مبارکه به ۱۶ درصد رسانده‌ایم. ما لیاقت و ظرفیت رسیدن به چنین جایگاهی را از لحاظ عملکرد خود داشتیم.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها