|
کدخبر: 115403 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

بالابردن ارزش افزوده معدن‌ کاری با سوخت مناسب

برخی از شرکت‌های معدنی آفریقایی راهکارهایی را به منظور بهینه‌سازی سوخت و استفاده حداکثری از آن ارائه کرده‌اند که با بهره‌گیری از آن دوام و پایداری تجهیزات تضمین شده و با نصب تجهیزات کاتالیست روی خروجی احتراق از ایجاد گازهای گلخانه‌ای نیز جلوگیری می‌شود.

معدن بالابردن ارزش افزوده معدن‌ کاری با سوخت مناسب

ماده OX به عنوان یک افزودنی به سوخت به شرکت‌های معدنی کمک می‌کند تا در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و عملکرد فعالیت‌‌های خود را بهبود ببخشند.

سرمایه‌گذاری و تجارت در بخش معدن به طور قابل ملاحظه، در حامل‌های سنگ، دستگاه‌های حفاری، پمپ‌های دوغاب و دیگر تجهیزات سنگین صورت می‌گیرد. هزینه‌های تعمیر و نگهداری این ماشین‌های دیزلی می‌تواند در خط انتهایی این سرمایه‌گذاری لحاظ شود.

برخی از شرکت‌های معدنی آفریقایی راهکارهایی را به منظور بهینه‌سازی سوخت و استفاده حداکثری از آن ارائه کرده‌اند که با بهره‌گیری از آن دوام و پایداری تجهیزات تضمین شده و با نصب تجهیزات کاتالیست بر روی خروجی احتراق از ایجاد گازهای گلخانه‌ای نیز جلوگیری می‌شود.

در اصل کاربرد و توسعه ایجاد ارزش افزوده بالا در عملیات‌های نظامی امریکا استفاده می‌شود و سپس آن محصول به صورت تجاری‌سازی شده در اختیار عموم قرار داده می‌شود. تست سه محصولی که توسط شرکت‌های معدن‌کاری افریقایی صورت گرفته است نشان می‌دهد که پیشرفت قابل توجهی در عملکرد و کارآیی تجهیزات به‌وجود آمده است.

آزمون و خطا

Mining Haulage Katanga (MHK)، یکی از بزرگترین اپراتورهای معدن، کامیون‌سازی و تجهیزات سنگین در جمهوری دموکراتیک کنگو محصول تولید شده را بر روی دو دستگاه تریلی و یک دستگاه حفاری آزمایش کرد که نتیجه آن بهبود عملکرد اقتصادی به میزان ۵ تا ۱۳ بود.

شرکت IAMGOLD ا اخیراً این محصول را روی یک پمپ آب مورد استفاده در معدن Essakane، که یکی از بزرگترین معادن طلا در جهان در بورکینا فاسو است را آزمایش کرده و سودآوری آن را ۹.۷۵٪ اعلام کرده است.

علاوه بر این یکی از معدن‌کاران در غنا با افزودن این محصول به مخازن سوخت خود عنوان کرد که به طور متوسط در دو دستگاه حمل سنگ خود به طور متوسط ۱۰ درصد بهره‌وری را مشاهده کرده است.

این محصول یک ماده افزودنی سوخت چند منظوره با مواد روان‌کننده و مواد شوینده است و مانند سایر مواد افزودنی سوخت، منجر به تثبیت سوخت می‌شود. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های آن تمیز نگاه داشتن اجزای حیاتی موتور است ضمن اینکه با از بین بردن آب موجود، موتور را در برابر خوردگی محافظت می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌ها آن استفاده حداکثری از سوخت دیزل در سیلندر است که سبب می‌شود تا کارآیی ماشین‌آلات معدنی بهبود یافته و به دنبال آن کاهش دود را به همراه داشته باشد ضمن اینکه در حفاظت از اجزای حیاتی موتور نقش بسزایی دارد و سبب می‌شود تا به محیط‌زیست نیز آسیبی وارد نشود.

 Rand Taylor رئیس هیات مدیره سوخت اوکس می‌گوید: تعمیر و نگهداری تجهیزات دیزلی در هر شرایطی به منظور کاهش هزینه‌ها از اولویت‌های هر شرکت استخراج معدن و اکتشاف است.

وی گفت: این آزمایش‌های میدانی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در چند قطعه از تجهیزات نشان دادند. و زمانی که این بازدهی در کل ناوگان اعمال شود می‌توان به صرفه جویی در هزینه سوخت، تعمیر و نگهداری و بهبود بهره‌وری به میزان چشمگیری امیدوار بود.

منبع: miningreview

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها