|
کدخبر: 110487

استفاده از آخرین فناوری در فاز ۴ مس آذربایجان

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: درحال‌حاضر ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو به‌علاوه ۲۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شرکت مس در دستور کار است.

معدن استفاده از آخرین فناوری در فاز ۴ مس آذربایجان

اردشیر سعدمحمدی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری با اندوخته‌‌های شرکت مس و بدون دریافت هیچگونه تسهیلات بانکی صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از فناوری‌های روز دنیا در طرح‌های توسعه مجتمع مس آذربایجان افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در مجتمع مس آذربایجان به ‌زودی شاهد شکل‌گیری فعالیت‌های عملیاتی ذوب و پالایش خواهیم بود که با استفاده از آخرین فناوری روز دنیا صورت می‌گیرد. با این فناوری شاهد کمترین میزان آلودگی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: همچنین با توجه به نتایج اکتشافات صورت گرفته و افزایش میزان ذخایر معدن مس سونگون و ایجاد فاز ۳ تغلیظ، در کنار این امر با خاکبرداری اضافی به میزان ۳ میلیون مترمکعب، در تلاش هستیم در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی فنی- اقتصادی، مشکل محدودیت فضای معدن مرتفع شود و شاهد احداث فاز ۴ تغلیظ نیز در مجتمع مس آذربایجان باشیم.

سعدمحمدی گفت: سند افق چشم‌انداز ۱۴۱۰ مجتمع مس آذربایجان تدوین شده است که ۳۱ تیرماه به تأیید مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس خواهد رسید. در این سند تمام چشم‌اندازهای آینده مس در آن دیده شده است.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها