|
کدخبر: 105490

۱۰ خبر مهم انرژی و معدن را در این گزارش بخوانید (۳۱ خرداد ۹۹)

در این گزارش ۱۰ خبر مهم انرژی و معدن تاریخ ۳۱ خرداد ۹۹ را بخوانید.

معدن ۱۰ خبر مهم انرژی و معدن را در این گزارش بخوانید (۳۱ خرداد ۹۹)

ادامه تولید سه فلز مهم در بحران‌های مختلف
بررسی آماری سه فلز استراتژیک (فولاد، مس و آلومینیوم) نشان می‌دهد که تولید این محصولات در کشور به‌رغم تعطیلی یا کاهش مدت‌زمان تولید بخش قابل توجهی از معادن و کارخانه‌های تولیدکننده محصولات معدنی در جهان، حفظ شده و حتی در برخی موارد، افزایشی بوده است.

معادن در گروگان عده‌ای خاص!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: عده‌ای آمده‌اند و معادن را به گروگان گرفته‌اند یعنی نه کار مفیدی انجام می‌دهند و نه اجازه می‌دهند کسانی دیگر وارد کار شوند. تنها کار آنها دلالی و حفظ وضعیت نامساعد در بحث معادن است

امضای تفاهمنامه دو سازمان با فولاد مبارکه

در جریان افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح ملی در فولاد مبارکه و در حضور سرپرست وزارت صمت، تفاهم‌نامۀ همکاری بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و فولاد مبارکه به امضا رسید.

استخراج و جهش تولید سرلوحه گهر زمین

سرپرست وزارت صمت با اشاره به سال جهش تولید و الزام رفع موانع تولید در کشور، بر تامین سنگ آهن مورد نیاز مجتمع‌های عظیم صنعتی کشور تاکید نمود.

کاهش چشمگیر صادرات آهن اسفنجی

مجموع صادرات دو ماهه آهن اسفنجی در سال ۹۸ برابر با ۱۵۸ هزار تن بود اما آمار عملکرد دو ماهه امسال در بخش صادرات آهن اسفنجی گویای دستیابی به صدور ۲۰ هزار تن از این محصول است که نسبت به دو ماهه ۹۸ بالغ بر ۸۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گنج پنهانی که در همه خانه ها وجود دارد!

در دنیای مدرن امروز و برای رفع نیاز زندگی خود نیازمند استخراج مواد معدنی هستیم اما اگر نگاهی به خانه خود نیز بیاندازیم می‌بینیم که وسایلی داریم که در آنها فلزات نادر و با ارزشی وجود دارد که از آن می‌توان استفاده کرد.

 

شگفت‌انگیز همچون فولادسازان ایرانی

متال بولتن در جدیدترین گزارش خود در خصوص بازار فولاد ایران می‌نویسد، اگر چه میزان تقاضا برای خرید بیلت در بازارهای آسیایی روند کاهشی را نشان می‌دهد، تولید‌کنندگان بهای این محصول را در ایران افزایش داده‌اند.

فناوری ایرانی در چین!

واحدهای احیای مستقیم بافت ۲ و میانه ۲ با استفاده از فناوری ایرانی پِرد PERED)) اجرا خواهند شد.

گازوئیل گران شد یا نه؟

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرگونه افزایش قیمت گازوئیل را تکذیب کرد.

ظهور مشکلات جدی با تداوم مصرف آب و برق

میزان مصرف آب و برق در این روزها که مردم با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند به طور فزاینده‌ای صعودی شده و می‌رود تا با تداوم آن مشکلات جدی را برای بخش تامین ایجاد کند و این درحالی است که راهکار کم هزینه و بدون زحمت پیشگیری از مصرف بی‌رویه روش‌های مدیریت مصرف است که پشتوانه‌ای برای فردا نیز به شمار می‌آید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها