|
کدخبر: 145275

خبر جدید از بورسی شدن استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه شرایط بسیار خوبی از نظر ساماندهی، شفاف سازی و مستند سازی برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به وجود آمده، گفت: باید تلاش کنیم تا پیش از پایان سال سرخابی ها وارد بازار سرمایه شوند.

فوتبال خبر جدید از بورسی شدن استقلال و پرسپولیس

مسعود سلطانی فر با تسلیت اولین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، موافقت هیات عالی واگذاری برای خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال که هجدهم فروردین ماه صورت گرفت را در مجمع عمومی عادی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال مورد توجه قرار داد.

وی افزود: خوشبختانه مواردی که بلاتکلیف مانده بود از جمله صدور اسناد مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با تلاش و پیگیری بسیار انجام شد که در نهایت اسناد مالکیت های دو باشگاه صادر شد.

وزیر ورزش و جوانان این نکته را متذکر شد که تلاش های سازمان حسابرسی هم در فرآیند آماده شدن برای ورود به بازار سرمایه مثمر ثمر بوده که قابل تقدیر است.

وی نتایج صورت گرفته در فرآیند خصوصی سازی دو باشگاه پایتخت را حاصل تلاش و خرد جمعی دانست و افزود: انتظار دارم اعضای هیات مدیره و مدیران دو باشگاه، مراحل پایانی را با جدیت به سرانجام برسانند تا پیش از پایان سال، سرخابی ها وارد بازار سرمایه شوند.

سلطانی فر تصریح کرد: فرآیند خصوصی سازی این دو باشگاه در شرایطی طی شد که در طول چهارسال گذشته، ریالی از اعتبارات دولتی و ارزی به آن ها پرداخت نشده و از محل حق پخش تلویزیونی هم عایدی نداشتند و بدلیل تحریم های ناعادلانه با مشکل مواجه شده بودند؛ با این وجود بخش اعظمی از بدهی های این دو باشگاه با برخورداری از دو اسپانسر معتبر در تامین منابع مالی خوب، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه شرایط بسیار خوبی از نظر ساماندهی، شفاف سازی و مستند سازی به وجود آمده اظهار کرد: امروز به شرایطی رسیدیم که این دو باشگاه آماده ورود به بازار سرمایه هستند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص مقدمات خصوصی سازی سرخابی ها گفت: کاری که باید در شرایط معمول در طول پنج سال صورت می گرفت، طی هفت، هشت ماه گذشته انجام شده و صدور مجوز کمپ حجازی و ورزشگاه شهید مرغوبکار کمکی بزرگی در این فرایند کرد.

سلطانی فر در پایان همچنین از اعضای مجمع استقلال که موجبات تسریع در فرایند ورود به بازار سرمایه را فراهم کرده اند، قدردانی کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها