|
کدخبر: 181465 رویا رئیسی

در گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس تولید اپلیکیشن موبایل:

مبتدی‌ ها با چه زبان برنامه‌ نویسی اپلیکیشن‌‎ بسازند؟

کاتلین به علت استفاده از تکنولوژی‌های جدید هزینه زمانی را برای طراحی اپلیکیشن به شدت کاهش می‌دهد.

فناوری مبتدی‌ ها با چه زبان برنامه‌ نویسی اپلیکیشن‌‎ بسازند؟

تولید و توسعه اپلیکیشن‌ها نقش پررنگی در بحث تولید و رفع مشکلات حوزه فناوری اطلاعات ایفا خواهد کرد. در بحث توسعه اپلیکیشن نکته مهم تخصص فرد است. توسعه اپلیکیشن نیازمند دانش فنی، شناخت بازارهای اپلیکیشن، رصد مخاطبین اپلیکیشن، مدیریت پروژه اپلیکیشن و مدیریت برند اپلیکیشن است.

کاتلین چه کار می‌کند؟

شاید در این حوزه با جاوا آشنا باشید اما زبان برنامه‌نویسی کاتلین زبانی جدیدتر از جاوا هست و در شرایط فعلی برای توسعه و برنامه‌نویسی اپلیکیشن اَندروید از زبان کاتلین هم استفاده می‌شود. سؤال اول این هست که دقیقاً کاتلین چیست؟ در پاسخ باید گفت که کاتلین یک زبان برنامه‌نویسی است که بر روی ماشین مجازی جاوا اجرا می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی می‌تواند با سورس کد جاوا اسکریپت اجرا شود.

بهتر نگاهی هم به تعریف سایت رسمی کاتلین داشته باشیم. از نظر این سایت کاتلین یک زبان برنامه‌نویسی مدرن است که توسعه‌دهنده‌ها را خوشحال می‌کند.

معرفی توسعه‌دهنده کاتلین

در این بخش برای شما از توسعه‌دهنده کاتلین می‌گوییم. اولین توسعه این زبان برنامه‌نویسی تیم برنامه‌نویسان جت برینز در سن پترزبورگ روسیه بودند. با این تعاریف به این نتیجه می‌رسیم که این نام از روی جزیره کاتلین در نزدیکی سن پترزبورگ گرفته شده است. از کاتلین در ژانویه سال ۲۰۱۲ به عنوان زبان ماه نام برده شده است. در ادامه همراه ما باشید، گفتگویی در این خصوص با یک کارشناس تولید اپلیکیشن موبایل داریم.

کاتلین ترند اول گوگل

علی خوش‌رفتار کارشناس تولید اپلیکیشن موبایل در گفتگو با گسترش نیوز گفت: بیشتر طراحان اپلیکیشن به سمت استفاده از زبان برنامه‌نویسی کاتلین رفته‌اند. این زبان برنامه‌نویسی ترند گوگل هست و از نظر مهاجرت از جاوا، پیشرفت خوبی داشته است.

خوش_رفتار

سازگاری تکنولوژی‌های قدیمی با زبان جدید

خوش‌رفتار اظهار کرد: در ۲ سال اخیر که سیستم عامل اندروید از نظر تکنولوژی و زبان برنامه‌نویسی تغییرات زیادی داشت، کاتلین توانست تکنولوژی‌ های قدیمی را همراه با زبان جدید استفاده کند. افرادی کمی هستند که تکنولوژی جدید را با استفاده از کاتلین عملیاتی کنند.

تعامل خوب کاتلین با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی

وی افزود: کاتلین به علت استفاده از تکنولوژی‌ های جدید هزینه زمانی را برای طراحی اپلیکیشن به شدت کاهش می‌ دهد. نکته مهم بحث یادگیری هست که اگر جاوا را مسلط باشند، یادگیری کاتلین راحت‌تر هست.

این کارشناس تولید اپلیکیشن موبایل تأکید کرد: زبان برنامه‌نویسی کاتلین تعامل خوبی با سایر زبان‌ های برنامه‌ نویسی مثل جاوا و اَندروید دارد. بعد از ساخت امتیاز کاتلین، تکنولوژی‌ها و ویژگی‌ هایی که استفاده کرده‌ ایم، در جاوا پیاده‌ سازی می‌ شود. اولویت‌ های جاوا در کاتلین نیز پیاده‌ سازی می‌ شود.

مبتدی‌ها سراغ کاتلین نروند

خوش‌ رفتار خاطرنشان کرد: کاتلین به درد کسانی می‌خورد که اپلیکیشن جاوایی دارند اما به ابزاری نیاز دارند که در برنامه‌نویسی کاتلین وجود دارد. از نظر سازگاری هم گوگل تائید کرده است و زبان اول از نظر گوگل هست.

وی در پایان گفت: برای کسانی که مبتدی هستند و کار را از ابتدا شروع کرده‌اند، جاوا مناسب‌تر است. جاوا از نظر فهم کد ساده‌ تر هست. البته کاتلین هم از نظر پیاده‌ سازی کد ساده‌ تر است. اگر تازه‌ کار باشید، ویژگی‌ های کاتلین شما را گیج می‌ کند.

چه آینده‌ای در انتظار کاتلین خواهد بود؟

در ابتدا برای شما از کاتلین گفتیم و علی خوش‌ رفتار کارشناس تولید اپلیکیشن موبایل نیز در خصوص ساخت اپلیکیشن با زبان برنامه‌ نویسی کاتلین برای شما صحبت کرد. در پایان این گزارش باید بگوییم که کاتلین به سرعت در حال رشد هست و احتمالاً کاتلین در آینده جایگزین جاوا خواهد شد. همچنین با توجه به حمایت گوگل از این زبان برنامه‌نویسی، حتماً برای سازندگان اپلیکیشن مناسب خواهد بود. هم اکنون برنامه نویسان از دو زبان کاتلین و جاوا برای ساخت اپلیکیشن استفاده می‌ کنند. کاتلین زبان برنامه‌ نویسی هست که با استفاده از آن نگهداری از اپلیکیشن آسان‌ تر و همچنین ارزان‌ تر می‌شود. فراموش نکنید که کاتلین امنیت بیشتری نسبت به جاوا دارد و توسعه کاتلین ایمنی بیشتری را برای شما فراهم می‌ کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها