|
کدخبر: 155166 مجتبی اسکندری

اختصاصی گسترش‌نیوز:

بازخوانی عملکرد وزیر پرسپولیسی ارتباطات

وزیر پرحاشیه ارتباطات که عملکرد قابل دفاعی در حوزه کاری خود ندارد، بازهم با اظهارنظر جنجالی و کری‌خوانی برای تیم رقیب، حاشیه‌آفرین شد تا رکوددار ایجاد حاشیه در دولت دوازدهم لقب بگیرد.

فناوری بازخوانی عملکرد وزیر پرسپولیسی ارتباطات

در روزهایی که طرفداران و اعضای سایر باشگاه‌های ایران به خاص بودن یک تیم اعتراض دارند، وزیر ارتباطات که کارنامه قابل دفاعی در مسائل مربوط به فیلترینگ تلگرام و سیگنال، عدم رفع فیلتر از یوتیوب، توئیتر و فیس‌بوک، افزایش قیمت شدید بسته‌های اینترنتی و همچنین حذف بسته‌های طولانی مدت در کنار قطع سراسری ده روزه اینترنت ندارد، می‌کوشد تا تمایلات رنگی خاص خود را در آستانه انتخابات بروز دهد و می‌کوشد تا با کری‌خوانی برای طرفداران باشگاه استقلال، عقبه‌ای سیاسی در برای خود دست و پا کند.

غیرقابل دفاع!

این در حالی‌ست که وزیر کری‌خوان جوان، وعده‌های روی زمین مانده فراوان دارد و علاوه بر موارد یاد شده که بر ضعیف بودن کارنامه وزیر صحه می‌گذارد، می‌توان عدم تحقق وعده‌هایی نظیر افزایش پهنای باند اینترنت، عدم تحقق ۵ استارت‌آپ یونیکورن (تک‌شاخ، استارت‌آپ‌های که بالای یک میلیارد دلار ارزش دارند)، دست نگذاشتن روی دکمه فیلترینگ، عدم مدیریت مناسب برای فراهم کردن زمینه بهداشت الکترونیک و آموزش الکترونیک، عدم توجه به ظرفیت‌های اینترنت اشیا، کند پیش رفتن پروژه دولت الکترونیک، شکست در پروژه‌های پر هزینه فضایی و همچنین مشکل پارازیت، نشان می‌دهد که کارنامه وزیر جای قابل دفاعی برای مانور در انتخابات پیش رو ندارد. حمایت رانتی از شبکه‌های اجتماعی رانتیر و تقویت بازار سیاه پروکسی و فیلترشکن در کشور هم که مزید بر عملکرد وزیر جوان است.

توئیت_[ivld

فرار به جلوی انتخاباتی

به همین سبب وزیر ارتباطات که پایین‌ترین رای اعتماد را در میان وزرای دولت دوازدهم از مجلس همسو با دولت کسب کرد، می‌کوشد که با استفاده از دو پارامتر تکیه بر جوانی و حضور در فضای مجازی، خود را آماده حضور در انتخابات کند. جوان بودن که فی نفسه واجد یا فاقد ارزش در پارامترهای حکمرانی محسوب نمی‌شوند و حضور در فضای مجازی هم در شرایطی که توئیتر برای عموم مردم فیلتر است و برای دسترسی به آن باید از فیلترشکن استفاده کنند، اگر نقطه ضعف شدیدی محسوب نشود، نقطه قوت به شمار نمی‌آید. پوشیدن تی‌شرت و حضور با فرزندان در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای هم در هیچ جای دنیا در ذیل مولفه‌های یک وزیر کارآمد به شمار نمی‌آید و هرچند همین حضور هم با حاشیه‌هایی همراه است و جناب وزیر در نهایت به توئیت گذاشتن درباره تغییر فصل‌ها، کل‌کل کردن با افراد از قبل تعیین شده و در نهایت کری‌خوانی برای طرفداران باشگاه استقلال از ناحیه حمایت از پرسپولیس است.

سیاستمداران رنگی مشابه!

هرچند که هر فرد می‌تواند طرفدار یک باشگاه باشد و ربطی هم به سمت اجرایی یا سیاسی افراد ندارد و این حق طبیعی هر فردی است که نسبت به یک تیم یا باشگاه یا رشته ورزشی علاقه بیشتری نشان بدهد و حتی هیچ ایرادی نیز به این ابراز علاقه علنی وارد نیست اما زمانی که این ابراز علاقه به حضور در رختکن و تعیین پاداش برای تیم یاد شده و کری‌خوانی برای رقیب سنتی منجر می‌شود، همان مولفه‌های حداقلی برای حضور موثر در فضای مجازی و حقیقی را هم از وزیر ۴۰ ساله سلب می‌کند.

در تاریخ معاصر بسیاری از تیم‌ها مورد علاقه سیاستمداران در کشورهای مختلف بوده است و در برخی از اوقات این رفتار به حمایت‌های آشکار و پنهان از باشگاه یاد شده منجر شده است. استالین به شدت به تیم دینامو مسکو علاقه‌مند بود و از تیم زسکا که پرافتخارترین تیم این کشور بود نفرت عجیبی داشت. به شکلی که بعد از حذف تیم ملی شوروی از رقابت‌های فوتبال المپیک ۱۹۴۸ لندن، به بهانه اینکه ۸ ملی‌پوش از باشگاه زسکا در تیم ملی حضور داشتند و کم‌کاری کردند، این باشگاه را منحل کرد و پس از آن بارها تیم مورد علاقه‌اش قهرمان شد. بولونیای موسولینی، شالکه هیتلر، ستاره سرخ بلگراد مارشال تیتو و رئال مادرید ژنرال فرانکو، از آن دسته باشگاه‌ها بودند که از حمایت‌های عجیب و کری‌خوانی‌های دیکتاتورها بهره می‌بردند به گونه‌ای که فرانکو با حضور در رختکن بارسلونا بازیکنان این تیم را تهدید به مرگ کرد!

لطفا دانلود نکنید!

رفتارهای دولت روحانی و اعضای هیئت دولت اعم از وزیر صنعت (در ماجرای انتقال مربی تیم شهر خودرو به پرسپولیس و تهدید به انحلال این تیم)، وزیر ورزش و حمایت‌های بی‌شائبه‌ای که او را در میان طرفداران سایر تیم‌ها به لقب طعن‌آمیز بابامسعود ملقب کرده، معاون وزیر خارجه (عراقچی) که بارها سرخ بودن خود را به رخ هواداران تیم‌های دیگر کشید و در نهایت وزیر ارتباطات که برای چندمین بار اقدام به کری‌خوانی برای تیم رقیب کرده است. به نظر می‌رسد که کارگزاران یک دولت ملی وظیفه نزدیک کردن مردم را به یکدیگر، به عنوان سرلوحه در دستور کار قرار می‌دهند اما وزیری که از مردم می‌خواهد تا دانلود نکنند تا او بتواند بازی تیم محبوبش را با گزارش فردوسی‌پور از اینستاگرام مشاهده کند، دیگر نمی‌تواند ملی باشد.

او حداکثر یک لیدر هواداری پرسپولیس است که می‌تواند اینترنت گران‌تر به مردم بفروشد، اینترنت را برای ۱۰ روز قطع کند، فیلترینگ را تداوم بدهد، وضعیت استارت‌آپ‌ها را دچار مشکل کند، اما به علت طرفداری از یک تیم خاص، مورد پرسش قرار نگیرد. کاش پیشکستوتان اصیل پرسپولیس و بزرگترهای آن، این رفتار کودکانه وزیر بی‌تجربه را محکوم کنند.

  • جاوید ارسالی در

    فیلترینگ چه ربطی به دولت داره. مارو چی فرض کردی.

  • 56 ارسالی در

    گسترش نیوز معلومه از موفقیت های سرورت پرسپولیس خیلی سوختی ک داری مزخرف میگی شهر خودرو بخاطر یحیی 8 میلیارد گرفت یا میگیره . اونوقت شماها و نماینده هاتون بزور و مفت ومجانی محمو فکری رو از نساجی بردین استقلال و تیم ما رو نساجی نابود کردین . پرسپولیس اگ کسی هواشو داشته باشه اول خداست بعد هوادارها و زحمت بازیکنان و کادر فنی . کار شما خبرنگار خیلی کثیفه و مظهر فسادین چون نتونسین از کنار پرسپولیس چیزی بکنین وگرنه باید بجای واقع بینی و ترویج احترام بین طرفدارها داری از تریبونی ک داری سم نفاق بین طرفداری خوب دو تیم پخش میکنی .

  • دیار میرزا ارسالی در

    حالا کی به شما گفت نظر بده قضیه طارمی در ترکیه 3 صفر برنده مقابل سپاهان وپنالتی های تقدیمی داوران ومثنوی هفتاد من کاغذ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها