|
کدخبر: 110529

سامسونگ از چشم‌انداز فناوری نسل آینده ۶G رونمایی کرد

در حال حاضر شرکت‌های مخابراتی برای پیاده‌سازی اتصال ۵G در زندگی روزمره ما به سختی تلاش می‌کنند و در این میان به‌نظر می‌رسد که برخی کمپانی‌های دیگر بر روی شبکه ۶G نسل آینده کار می‌کنند.

فناوری سامسونگ از چشم‌انداز فناوری نسل آینده ۶G رونمایی کرد

سامسونگ با انتشار یک گزارش دقیق و جامع تحت‌عنوان “تجربه ابر-ارتباطی نسل آینده برای تمامی افراد” به تجسم کلیه زمینه‌های کلیدی توسعه و موانع پیش رو در این عرصه پرداخت. به گفته سامسونگ سریع‌ترین زمان تجاری‌سازی شبکه ۶G احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۸ خواهد بود؛ در حالی‌که تجاری‌سازی گسترده این فناوری احتمالا در سال ۲۰۳۰ انجام خواهد شد. بنابراین اکنون یک چارچوب زمانی ۱۰ ساله پیش روی ما قرار دارد.

بر اساس اعلام کمپانی کره‌ای، انسان‌ها و دستگاه‌های مختلف همگی از فناوری ۶G استفاده خواهند کرد. این پدیده امکان استفاده همه‌جانبه از فناوری‌های پیشرفته XR (از جمله واقعیت‌افزوده و واقعیت مجازی)، هولوگرام‌های موبایلی و مدل‌های دیجیتالی را فراهم می‌کند. Sunghyun Choi؛ رئیس مرکز تحقیقاتی ارتباطات پیشرفته اعلام کرد که تیم تحت سرپرستی وی پیش‌تر فرآیند تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های ۶G را آغاز نموده و متعهد است تا فرآیند استانداردسازی این تکنولوژی را با همکاری سایر ذینفعان صنعتی، دانشگاهی و دولت به سرانجام برساند. در این میان ۳ دسته از الزامات وجود دارند که سامسونگ از آن‌ها تحت‌عنوان موانع پیش‌ روی فناوری ۶G یاد می‌کند. این حوزه‌ها شامل عملکرد، معماری و لزوم اعتمادپذیری هستند. شبکه ۶G به منظور کارکرد موثر و مطلوب بایستی از نرخ تبادل داده با حداکثر سرعت ۱۰۰۰ گیگابیت برثانیه (۵۰ برابر سریع‌تر از شبکه ۵G) و وقفه هوایی کمتر از ۱۰۰ میکروثانیه (یک‌دهم وقفه مجاز در شبکه ۵G) پشتیبانی نماید.

در واقع فناوری ۶G نسل آینده از باند فرکانسی تراهرتزی (THZ)، طراحی جدید آنتن‌ها، فناوری‌های دوجانبه پیشرفته، توپولوژی بهتر شبکه و استفاده از هوش مصنوعی در ارتباطات بی‌سیم بهره خواهد برد. توسعه کلیه موارد مذکور بایستی از ابتدا و به‌طور مجدد انجام شود. بدیهی است که فناوری ۶G کماکان در مرحله نظری قرار دارد؛ اما فعالیت برخی شرکت‌ها در این حوزه بدان معناست که اکنون به شبکه ارتباطی نسل آینده یک گام دیگر نزدیک‌تر شده‌ایم. چنان‌چه این فناوری‌ها در ارتقاء کیفی زندگی روزمره موثر باشند؛ در این‌صورت بایستی از آن‌ها استقبال نموده و آن‌ها را مورد پذیرش قرار دهیم.

 

منبع: آی تی رسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها