|
کدخبر: 145263

شبکه شاد پل ارتباطی بین مدرسه و خانواده

وزیر آموزش و پرورش گفت: پایش و رصد شاخص‌های آموزشی ‌وپرورشی مدارس به‌طور روزانه و در تمامی سطوح تحصیلی انجام شود.

فرهنگ شبکه شاد پل ارتباطی بین مدرسه و خانواده

محسن حاجی میرزایی در بازدید سرزده از اداره کل آموزش‌و پرورش شهر تهران، به بررسی روند اجرای طرح پایش و رصد شاخص‌های آموزشی ‌وپرورشی مدارس مناطق ۱۹ گانه شهر تهران، پرداخت و گفت: باید از کیفیت آموزش تمام دانش آموزان مطمئن شویم. انجام درست این کار برعهده همه دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش ازجمله ادارات، مدیران و معلمان است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط منظم از اداره کل تا مدرسه و خانواده را برقرار کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود. باید به‌طور روزانه از طریق سامانه شاد با سطح مدارس ارتباط بگیریم و گزارش‌هایی به‌صورت روزانه داشته باشیم و درصورتی‌که این شبکه منسجم را راه‌اندازی کنیم، ظرفیتی را ایجاد کرده‌ایم که حتی بعد از کرونا و سال‌های آینده هم می‌توانیم ارتباط تمام سطوح آموزش‌وپرورش را در کوتاه‌ترین زمان برقرار کنیم.

او تصریح کرد: با ارتباط مستمر و منظم همکاران و مسوولان اداره کل با مدیران مناطق و ارتباط مدیران مناطق با مدیران مدارس و همچنین ارتباط مدیران مدارس با معلمان و خانواده و ارتباط معلمان با دانش آموزان می‌توانیم از ارائه آموزش باکیفیت به تک‌تک دانش آموزان مطمئن شویم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: شبکه شاد ظرفیت بالایی در ارتباط بین مدرسه و خانواده‌ها ایجاد کرده است و از طریق آن می‌توانیم آموزش‌های لازم را در مورد رفتار درست با فرزندان در ایام کرونا و کمک به ارتقای یادگیری دانش آموزان از طریق اولیا، به خانواده‌ها ارائه دهیم و مطمئن شویم که با همکاری مداوم خانواده و مدرسه می‌توانیم امسال را با بهترین حالت به پایان برسانیم و در این راه خانواده‌ها شرکای استراتژیک نظام تعلیم و تربیت هستند.

شناسایی یادگیری مجازی در دوران کرونا

در ادامه این بازدید عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طرح پایش و رصد شاخص‌های آموزشی ‌وپرورشی مدارس مناطق ۱۹گانه شهر تهران، باهدف رصد و پایش شاخص‌های آموزش‌وپرورش در شرایط بحرانی کرونا، در تمام مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران، بر اساس سه شاخص اصلی، پایش شاخص‌های آموزشی، شناسایی نقاط ضعف و قوت هر فعالیت و تقویت فعالیت‌های تأثیرگذار بر کیفیت یادگیری دانش آموزان در بستر مجازی برای نیمسال دوم سال تحصیلی، انجام‌شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح که از ۷ دی‌ماه آغازشده و تا ۲۲ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و روزانه ۸ گروه متخصص از اداره کل شهر تهران و ۳ گروه از ادارات کل آموزش‌وپرورش مناطق ۲۲ گانه به مدارس اعزام می‌شوند، به‌طوری‌که روزانه ۲۰۰ مدرسه در شهر تهران مورد بازدید قرار خواهد گرفت تا نحوه اجرای این طرح در مدارس و کیفیت آموزش دانش آموزان از نزدیک موردبررسی و پایش قرار بگیرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها