|
کدخبر: 145117

نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه امیرکبیر مشخص شد

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه برنامه‌ریزی کرده تا با استفاده از سامانه خارجی مودل (Moodle) و دو سامانه داخلی «نیما» و «بیگ بلو باتن» امتحانات پایان ترم نیم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را برگزار کند.

محمد حسین کریمیان اظهارکرد: امتحانات نیم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ همچون ترم گذشته مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت: تجربه اساتید در طرح سوال، مدیریت زمان و توزیع نمرات در طول ترم برای امتحانات ارزیابی و کار کلاسی بیشتر شده است. همچنین اساتید سعی کرده‌اند که بخش زیادی از نمره را به عملکرد و فعالیت آموزشی طول ترم دانشجویان اختصاص دهند و حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد نمره با توجه به هر درس به امتحانات پایان ترم اختصاص یابد.

کریمیان با اشاره به مزیت‌های آموزش مجازی گفت: در شرایط کنونی آموزش مجازی سیستم آموزشی را به گونه‌ای نجات داد زیرا استفاده از سیستم الکترونیکی باعث عدم نیاز به حضور فیزیکی و رفت و آمد شده و همچنین آموزش محتوای مورد نیاز نیز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های درنظرگرفته شده استفاده از دو سامانه کورسز یا مودل است که امتحان با اینترنت خاموش از دانشجو گرفته می‌شود و یک سامانه دیگر به نام سامانه نیما (توسط شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه امیرکبیر ساخته شده است) که اساتید امتحانات را در آن به صورت آنلاین برگزار می‌کنند. البته زمانی که امتحانات در سامانه مودل به صورت آفلاین برگزار می‌شود، در سامانه نیما نیز دانشجو و استاد حضور دارند که اگر دانشجویان سوالی داشتند، از اساتید بپرسند به طوری که در طول امتحان دانشجو از حضور استاد استفاده کند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: امسال ویژگی‌های مختلفی به سامانه مودل افزوده شده که استفاده از این سامانه امتحان گیری با مولفه‌های مختلف کار ما را بسیار تسهیل کرده است و امتحانات به راحتی برگزار می‌شود. همچنین یک سامانه داخلی بیگ بلو باتن (متن باز وب کنفرانس) نیز در این ترم افزوده شده که اساتید می‌توانند امتحانات خود را در این سامانه برگزار کنند که بسیاری از مدارس نیز از این سامانه استفاده می‌کنند.

کریمیان تصریح کرد: امتحانات دانشجویان از ۱۷ دی ماه برای دانشجویان کارشناسی به جز ورودی‌های ۹۹ برگزار می‌شود و پس از این مدت زمان امتحانات کارشناسی ارشد، دکتری و دانشجویان کارشناسی نوورود برگزار می‌شود. که به طور کلی برگزاری امتحانات ۴ هفته به طول می‌انجامد.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر اظهارکرد: در راستای برگزاری امتحان امن و جلوگیری از تقلب اساتید امتحانات را متفاوت با یکدیگر طراحی کرده‌اند اما اگر به تقلبی برخورد کنیم، دانشگاه قانونی عمل می‌کند و به دانشجویان نیز اعلام شده تا در دوران امتحانات اگر نیاز بود باید دوربین و میکروفون دانشجویان روشن باشد. همچنین اگر پاسخ‌های نوشته شده مورد تایید قرار گرفت ولی استاد لازم دانست می‌تواند با دانشجو کنفرانس شفاهی داشته باشد تا از اطلاعات دانشجو اطمینان کامل پیدا کند.

نحوه برگزاری جلسات دفاع و کلاس‌های عملی

وی ادامه داد: امتحانات درس‌های تئوری به طور کلی مجازی است و دفاع از پایان نامه‌ها و رساله‌ها به سه صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی برگزار می‌شود که نحوه دفاع به حضور دانشجو در تهران و اساتید بستگی دارد. البته در جلسات حضوری نیز به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر افزود: در صورتی که جلسه دفاع از پایان نامه نیمه حضوری باشد، استاد و دانشجو به همراه یک نماینده تحصیلات تکمیلی می‌توانند حضور داشته باشند و داورها به صورت مجازی حضور یابند که به شرایط جلسه دفاع بستگی دارد و در صورت برگزاری مجازی جلسه دفاع دانشجو و استاد حضور داشته و سایر افراد مجازی حضور خواهند داشت.

کریمیان با اشاره به دروس عملی عنوان کرد: دروس عملی نیز به سه صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی قابل برگزاری است. کلاس‌های حضوری و نیمه حضوری برای دانشجویانی است که در تهران حضور دارند در غیر این صورت دانشجویان مجازی در کلاس‌های عملی حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این ترم به دلیل شرایط بحرانی کرونا کلاس‌های حضوری عملی برگزار نشد، اظهارکرد: به دلیل برگزار نشدن کلاس‌های دروس عملی امکان حذف این دروس فراهم شده است یا درس به ترم بعدی منتقل می‌شود. البته کلاس‌های عملی نیمه حضوری و مجازی کاملا برگزار شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها