|
کدخبر: 106365

دریافت هزینه برای ثبت‌ نام در مدارس ممنوع است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: هرگونه مصاحبه و اخذ هزینه از خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس به‌جز بیمه و کتاب ممنوع است.

فرهنگ دریافت هزینه برای ثبت‌ نام در مدارس ممنوع است

زهرا مظفر از خانواده ها خواست که در فرآیند ثبت‌نام از ازدحام در مدارس خودداری کنند تا شرایط ثبت‌نام راحت تر انجام شود.

وی نظارت بر فرآیند ثبت‌نام و احقاق حقوق والدین و دانش آموزان را از مهم‌ترین وظایف اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: آغاز فرآیند ثبت‌نام از اول تیرماه برای متوسطه دوره اول، مردادماه برای متوسطه دوره دوم و هفته دوم خرداد برای ابتدایی انجام می‌شود.

وی از نوبت‌بندی دانش آموزان برای ثبت‌نام خبر داد و از والدین خواست با رعایت محدوده بندی ثبت‌نام در مدارس نزدیک محل سکونت، دانش آموزان ابتدایی نیاز به استفاده از سرویس پیدا نکنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان این که اولیا باید براساس محدوده بندی مدارس برای ثبت‌نام مراجعه کنند، افزود: مدارس باید رعایت محدوده بندی را اجرا کنند.

مظفر با یادآوری فعال بودن سامانه ثبت شکایت برای اولیا تصریح کرد: برخی خانواده‌ها محدوده ثبت‌نام دیگری داشتند و مدرسه نزدیک محل سکونت در محدوده موردنظر قرار نگرفته که راهکاری برای آن اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: قانون اولویت ثبت‌نام را به خانواده‌هایی می‌دهد که در نزدیک‌ترین محل سکونت به مدرسه هستند که اگر در محدوده قرار نگرفتند، باید به ستادهای مستقر در مدارس مراجعه و با ارایه مستندات منزل خود، نامه مکتوبی را دریافت و در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت ثبت‌نام کنند.

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش با بیان این توصیه که دانش آموزان ابتدایی از سرویس استفاده نکنند و لذا رعایت محدوده بندی بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر والدین در ثبت‌نام فرزندانشان دچار مشکل شدند و شکایتی مبنی براخذ وجه یا عدم رعایت محدوده ثبت‌نام دارند، شکایت خود را از طریق سامانه مندرج در صفحه اصلی سایت وزارت آموزش‌وپرورش ثبت کنند.

مظفر با اعلام این که امسال در همین سامانه دو لینک ایجاد کردیم که یکی مربوط به گزارش‌های مردمی است و هویت فرد گزارش دهنده را مشخص نمی‌کند، ادامه داد: لینک دیگر نظارت همگانی بر فرایند ثبت‌نام است که برای همه والدین قابل‌دسترس است.

وی تاکید کرد: دانش آموزان میان‌پایه نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق مدرسه به‌صورت سیستماتیک به پایه بعدی منتقل شوند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر