|
کدخبر: 105218

بحران صدا و سیما با عوامل «پایتخت» به کجا خواهد رسید؟

آیا ریش‌سفیدی سیروس مقدم می‌تواند به بحران بین عوامل «پایتخت» و صداوسیما خاتمه دهد؟

فرهنگ بحران صدا و سیما با عوامل «پایتخت» به کجا خواهد رسید؟

در شرایطی که سیروس مقدم روز گذشته در گفت‌وگویی از ساخت «پایتخت۷» و رفع دلخوری‌ها بین عوامل سریال و سازمان صداوسیما خبر داده، به نظر می‌رسد بار دیگر این کارگردان قصد ریش‌سفیدی برای حل بحران این مجموعه را دارد. اقدامی که این بار سخت‌تر از همیشه به نظر میرسد.

در حالی که که «پایتخت۶» پرمخاطب‌ترین سریال ماه‌های اخیر تلویزیون شده، هنوز صداوسیما درباره‌ی نامه‌ی تند رییس این سازمان علیه این سریال -که به نظر می‌رسد عامل اصلی دلخوری عوامل «پایتخت» است- توضیحی نداده. نامه‌ای که در آن رئیس صداوسیما خواستار آن بود که تحقیق شود که اقدام قسمت آخر «پایتخت۶» حاصل «اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی» است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز «ستون پنجم فرهنگی دشمن»؟

با این وجود و با گذشت بیش از دو ماه، هنوز نتیجه‌ی آن نامه مشخص نشد.

تابناک در این‌باره نوشته: « به نظر می رسد آنچه شاهدش بودیم یک عکس العمل شتاب زده بود. البته شاید متولیان رسانه ملی نظر دیگری دارند که در این صورت، اگر ادعایی هست که در آن ماجرا ردپایی از نفوذی‌ها بوده، با گذشت بیش از دو ماه وقت آن رسیده که پرسید این نفوذی کی بوده و چرا هیچ اتفاقی نیفتاد؟»

در این شرایط به نظر میرسد که صداوسیما در دوراهی جلب رضایت توده‌های مردم (و همچنین سود اقتصادی)، در مقابل رضایت منتقدانِ سیاسی «پایتخت» گیر کرده است. از یک طرف پایتخت۶ با بیش از ۸۰ درصد رضایت مردمی رکورددار است، و از نظر اقتصادی هم صداوسیما به شدت به «پایتخت» و سود حاصل از آگهی‌های چند ده میلیاردی‌اش نیاز دارد. اما از طرف دیگر صداوسیما قصد ندارد با توضیح و عقب‌نشینی بابت نامه‌ی ریاست صداوسیما، گروه‌های سیاسیِ منتقد پایتخت را از خود ناراضی کند.

با توجه به این اتفاقات، که با سکوت محسن تنابنده همزمان شده، بعید به نظر می‌رسد که تا توضیح صداوسیما درباره‌ی نامه‌ی جنجالی رییس آن سازمان، امکان ساخت پایان‌بندی «پایتخت۶» باشد، چه رسد به ساخت «پایتخت۷»!

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها