|
کدخبر: 81830

دانشجو‌معلمان بر چه اساسی رتبه‌بندی می‌شوند؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش شیوه رتبه‌بندی دانشجومعلمان را تشریح کرد.

گسترش‌نیوز: علی الهیار ترکمن درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

وی درباره برخی اشکالات و سوالات مطرح در رتبه‌بندی معلمان اعم از حذف ضریب تعجیل مناطق محروم و علت عدم افزایش ۱۰ درصدی حقوق معلمان ابتدایی، گفت: دو کار در رتبه‌بندی باید انجام می‌دادیم. نخست آنکه رتبه‌های دو تا پنج نظام قبلی را تطبیق دهیم و برای کسانی که تازه وارد طرح شده‌اند و در رتبه یک قرار می‌گیرند احراز صلاحیت کنیم.

او با بیان اینکه رتبه‌بندی یکی از اصلی‌ترین فرآیندها در نظام مدیریت منابع انسانی است، ادامه داد: نظام‌های شغلی یا شغل محورند یا شاغل‌محور و در این میان وزارت آموزش و پرورش شغل محور است. افرادی که به معلمی وارد می‌شوند باید به صلاحیت‌هایی تعیین‌شده مجهز باشند و خود را ارتقا دهند تا بتوانند کیفیت را رقم بزنند.

الهیار ترکمن بیان کرد: در نظام‌های شغل‌محور با صلاحیت بدو ورود به حرفه از طریق آزمون دانشگاه فرهنگیان مواجه هستیم و از سوی دیگر ارتقای مستمر فرآیندها را داریم که یا برنامه‌ریزی شده یا خودانگیخته یا از طریق ترکیبی از این دو است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این نکته که رتبه‌بندی معلمان مشوق مالی است نه افزایش حقوق عنوان کرد: حقوق دی‌ماه براساس رتبه‌‌بندی صادر و ۱۴۵۰ میلیارد تومان به حقوق دی ماه اضافه شد.

او ادامه داد: رتبه‌های ۲ تا ۵ را در مدلی دیگر در اختیار داشتیم که باید آنها را تطبیق می‌دادیم، رتبه یک را نیز باید احراز می‌کردیم و وارد فرآیند ارتقاء مبالغ حقوقی می‌شدیم. درحال‌حاضر معوقات مهر تا آذرماه انجام شده است. حقوق رتبه یکی‌ها نیز برحسب رتبه‌بندی از بهمن ماه اعمال می‌شود.

الهیار ترکمن عنوان کرد: در هیات ممیزه‌ای که مقرر شده تا در یکم بهمن ماه امسال تشکیل شود، درباره برخی موارد همچون اعمال ضریب تعجیل بحث خواهد شد و برگشت ضریب تعجیل نیز منوط به تایید سازمان اداری استخدامی است. بنای ما این است که هیچ کار غیرقانونی انجام ندهیم، بندی را وارد حقوق کنیم و چندماه دیگر ناچار به خروج آن از احکام شویم. تلاش می‌کنیم یک انتفاع حداکثری ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی نیز گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها