|
کدخبر: 39434

تا دو روز دیگر

تهران شهردار خود را می‌شناسد + بیوگرافی نامزدهای نهایی

در جلسه امروز شورای شهر تهران، دو گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند.

گسترش نیوز: در جلسه عصر امروز شورای شهر تهران، عباس آخوندی با ۱۶ رأی و پیروز حناچی با ۱۱ رأی به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند. همچنین سید کامل تقوی نژاد ۱۰ رأی و غلامرضا انصاری ۳رأی اخذ کردند.

shahrdaritehraan.jpg

به این ترتیب روز سه شنبه یکی از این دو نفر با رای اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب می‌شود.

عباس آخوندی

abbasakhoondi789.jpg

عباس آخوندی ۶۲ ساله و جزو چهره‌های اصلاح طلب است.

وی از ۲۵ سالگی وارد مناصب بالای مدیریتی در دولت شد و فعالیت خود را به عنوان معاون سیاسی وزیر وقت کشور آغاز کرد. آخوندی از بهمن ماه ۱۳۶۶ تا مرداد ماه ۱۳۷۲ ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برعهده داشت و در دولت دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی انتخاب شد.

او در مرداد سال ۱۳۹۲ با پیروزی حسن روحانی به عنوان گزینه دولت برای تصدی وزارتخانه مسکن، راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی معرفی و موفق به اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس شد و طی این مدت موفق شد تا از تیغ استیضاح مجلس به سلامت عبور کند. وزارت آخوندی در دولت دوازدهم هم ادامه یافت تا اینکه در مهرماه امسال رییس جمهور با استعفایش موافقت کرد.

پیروز حناچی

hanachi.jpg

پیروز حناچی ۵۲ ساله و معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران است. وی هم از رقبای محمدعلی نجفی و هم از رقبای محمدعلی افشانی در زمان بررسی گزینه‌های بررسی شهرداری تهران بود، اما محمد علی نجفی شهردار سابق تهران او را از وزارت راه و شهرسازی به شهرداری تهران آورد تا به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران فعالیتش را آغاز کند. افشانی نیز حناچی را به عنوان معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران منصوب کرد که فعالیتش تاکنون ادامه دارد.

حناچی که فارغ التحصیل اولین دوره دبیرستان مفید است. در دولت سیدمحمد خاتمی، در وزارت راه و شهرسازی دارای مسئولیت و در دولت محمود احمدی نژاد نیز مشاور وزیر راه، مسکن و شهرسازی بود. او در دولت حسن روحانی نیز معاون معماری و شهرسازی عباس آخوندی بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها