|
کدخبر: 110259 آیدا فریدی

تصاویر/ دوستداران کرونا در بازار تهران

برخی رسانه‌ها صحبت از تعطیلی بازار می‌کردند اما امروز بازار تعطیل نبود. باوجود آماری که خبر از افزایش شدید و موج دوباره شیوع کرونا می‌دهد اینگونه اعلام می‌شود که برخی اماکن عمومی و بازارهای سرپوشیده تعطیل شده‌اند اما گزارش میدانی امروز از بازار بزرگ تهران ماجرای دیگری را حکایت می‌کند. بازار تعطیل نیست. بساط دستفروش‌ها پهن است. مردم در حال خرید هستند و البته یک ماسک اجباری هم زده‌اند.

عکس تصاویر/ دوستداران کرونا در بازار تهران

 در مترو  از یک دختربچه دستفروش می‌پرسم امروز بازار بسته است؟ می‌گوید: نه، من امروز صبح از بازار خرید کردم. گیره و کلیپس مو می‌فروشد.  جلوتر می رویم و ازدحام دستفروش‌های مترو در هر ایستگاه می‌گوید به بازار تهران واقع در ایستگاه پانزده خرداد نزدیک می‌شویم. در واگن بانوان دستفروش‌های مترو دور هم گعده کرده و راجع به نبودن  مسافران مترو و کسادی بازارشان با هم دردل می‌کنند. گله دارند. کسی خرید نمی‌کند. در تمام ایستگاه‌ها انتظامات مترو مدام از پشت بلندگو اعلام می‌کند از دست زدن به اجناس فروشندگان اجتناب کنید.

ایستگاه پانزده خرداد پیاده می‌شوم. ایستگاه مثل روزهای قبل از کرونا پررفت و آمد و شلوغ نیست اما خلوت هم نیست. بیرون در خیابان پانزده خرداد بساط‌های فروش به پاست. بیشتر خریداران خانم‌ها هستند. یکی در میان ماسک هم دارند. بازار اگرچه بازار پرجنب و جوش همیشگی نیست اما پروتکلی هم در کار نیست جز یک ماسک اجباری که هر از گاه برای تازه کردن نفس کنار می‌رود.  

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها