|
کدخبر: 42691

دانش‌بنیان‌‌ها و نمایش توانمندی داخلی

جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، به‌خوبی توان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که در ایران در راستای بومی‌سازی صنعت فولاد اقداماتی انجام داده‌اند را به نمایش خواهد گذاشت.

گسترش نیوز: در یک دهه گذشته، برای بومی‌سازی صنعت فولاد تلاش زیادی شد و در همین زمینه، فعالان حوزه فولاد نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد ارائه فرصت‌های بومی‌سازی و حمایت از تولید داخلی را برگزار خواهند کرد.

madansang.JPG

برخی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بر این باورند که برگزاری چنین نمایشگاهی این فرصت را به‌تولیدکنندگان داخلی می‌دهد که علاوه‌بر رسمیت بخشیدن به فعالیت خود، آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

به کارگیری دانش بنیان ها در راستای بومی سازی صنعت

جهاندار شکری، مدیر گروه شرکت جهان صنعت کرمانشاه، اظهار کرد: جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، به‌خوبی توان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که در ایران در راستای بومی‌سازی صنعت فولاد اقداماتی انجام داده‌اند را به نمایش خواهد گذاشت.

وی در ادامه درباره تولیدات شرکت، گفت: شرکت جهان صنعت کرمانشاه، یک شرکت دانش‌بنیان است و اقدام به طراحی و تولید خط‌های نورد فولاد کرده است. این شرکت در چنین نمایشگاهی این امکان را ایجاد می‌کند تا دیگر فعالان این حوزه نیز با روند فعالیت ما آشنا شوند.

شکری در پاسخ به این پرسش که آیا مواد اولیه مورد نیاز کارخانه در داخل تامین می‌شود، بیان کرد: شرکت جهان صنعت کرمانشاه، تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی است و برخی از تجهیزات مورد نیاز در داخل و بقیه از کشورهای خارجی تهیه و تامین می‌شود.

اگر این اعتماد شکل بگیرد بدون تردید می‌توان امیدوار به پیشرفت بود.

این فعال اقتصادی با اشاره به لزوم خودکفایی در صنعت، گفت: باید در این حوزه از ظرفیت‌های جوانان، بیشتر بهره بگیریم. باتوجه به شرایطی که تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند، باید شرکت‌هایی که در بومی‌سازی فعالیت می‌کنند را تقویت و به فعالان این حوزه اعتماد کنیم. اگر این اعتماد شکل بگیرد بدون تردید می‌توان امیدوار به پیشرفت بود.

مدیر گروه شرکت جهان صنعت کرمانشاه، در پاسخ به این پرسش که آیا در صادرات موفق بوده‌اید، بیان کرد: شرکت برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی شده عمل نکرده اما برخی از موانع در صادرات باعث شد که نتوانیم در این زمینه موفق شویم. من بر این باورم که دولت نباید در این حوزه دخالت می‌کرد؛ دخالت دولت در پیمان‌سپاری ارزی، باعث شده که چند قرارداد ما با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به مرحله نهایی نرسد.

به گفته وی، اگر نرخ ارز در کشور ثابت بود می‌توانستیم به توسعه صادرات امیدوار باشیم. از این‌رو از دولت انتظار داریم که دست بخش‌ خصوصی را در این زمینه باز بگذارد.

شکری در پایان درباره هدف از شرکت در نمایشگاه، گفت: حضور در نمایشگاه علاوه‌بر رسمیت بخشیدن به شرکت، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های ما را نیز نشان می‌دهد.

منبع: روزگار معدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها